KAKO NAPRAVITI LOGO: Ovo je 7 ključnih koraka u kreiranju logotipa za dizajnere koji tek počinju
Foto: Tim Edukacija

Grafički dizajn

KAKO NAPRAVITI LOGO: Ovo je 7 ključnih koraka u kreiranju logotipa za dizajnere koji tek počinju

Edukacija -

Logotip je nosilac brenda. Krije više poruka, koje se prenose kao deo komunikacije koju kreirate za svoju publiku. Zato je neophodno da ovaj element bude osmišljen i realizovan tako da na najbolji način prenosi ideju celog brenda.

Postoje vodiči za kreiranje logotipa koji vam daju tehničke savete i objašnjavaju koje alate možete da koristite. Ipak, reč je o daleko širem konceptu, koji uključuje sve, od početne zamisli do kreiranja više značenja.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Zato tom procesu morate pristupiti ozbiljno. Ako se pitate kako se može stići do vizuelnog rešenja koje će odgovoriti na sva očekivanja vaše ciljne grupe u odnosu na vaš brend, ali i na estetske zahteve tržišta, evo odakle treba da počnete.

Zašto vam je potreban logo?

Pre nego što se upustite u proces kreiranja logotipa, neophodno je da sami zaključite zašto vam je logo potreban i kakvu vrednost će doneti. Zato napravite korak unazad i zauzmite kritičku distancu. Osmotrite tržište i razmislite o tome kako vas ljudi vide, pa u skladu sa tim donesite i odluku. Logo mora imati cilj i mora voditi ka nekom rezultatu.

Poznajete li svoj identitet?

Logo je nosilac identiteta brenda. Kako biste na pravi način usmerili svoju kreativnost, neophodno je da razmišljanje o logotipu otpočne od ove njegove odlike. Ustanovite po čemu ste posebni i kako želite da vas ljudi doživljavaju. Razmislite pre svega o vrednostima koje želite da zastupate, pa u skladu sa tim osmislite i identitet koji će se videti u logotipu. Kao i kod ljudi, posebnost se kod brenda odražava kroz emocije, pa zato razmislite kako da kod ciljne grupe probudite željena osećanja.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Pronađite inspiraciju

Kada pred sobom imate korake koje morate napraviti, vreme je da potražite inspiraciju. Počnite od elemenata koji čine vrednosti vašeg brenda. Možda među njima pronađete nešto što će vas odvesti do ideje. Svaka reč, detalj ili vizuelni sadržaj mogu nositi emociju koja se kasnije može oslikati u logotipu. Ne gubite vreme na traženje sličnih primera koje ćete oponašati, već se usredsredite na autentična osećanja koja želite da podstaknete svojim brendom.

Ne zaboravite konkurenciju

U kojoj god da ste industriji, tržište je veliko i vaši konkurenti su do sada verovatno već kreirali slične logotipe. Potražite smisao u elementima koji ih predstavljaju i pokušajte da ih dekonstruišete, kako biste ustanovili šta su želeli da prenesu kao poruku. Kada ih sve sagledate, pronađite zajedničke elemente. Potom razmislite kako se u tom moru različitih ponuda vi možete izdvojiti posebnošću. Setite se onoga što vas izdvaja od svih ostalih. Nipošto nemojte imitirati tuđi rad.

Izaberite stil

Dizajnerski stil koji ćete koristiti vrlo je važan deo, jer može oblikovati kompletnu percepciju koju ljudi imaju o vašem brendu. Ako budete zauzeli minimalistički pristup, privući ćete moderniju i mlađu ciljnu grupu; klasični pravac će vas vratiti evergrin vrednostima i zadržaćete se na zrelijoj publici, dok ćete se korišćenjem kitnjastih i kič detalja privući pažnju zasebne grupe kojoj to godi. Zapitajte se gde vidite sebe i gde ja vaša realna ciljna grupa.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Izaberite tip

Kada dođete do stvaranja logotipa, možete izabrati nekoliko pravaca i načina na koje ga možete dalje razvijati. Za početak morate istražiti tipove koji postoje i opredeliti se za jedan. Slikovni logo, kakav ima kompanija Najki (Nike), uspešno će predstaviti vizuelno ono što želite da prenesete, tekstualni, poput onog koji ima kompanija Koka-Kola (Coca Cola), oslikaće vaše ime, a maskota, kao ona koju ima Mišlen, Mišelin (Michelin) urezaće se u pamćenje kroz različite primene.

Opet se vratite na svoju ciljnu grupu, kao i na svoj identitet i na osnovu toga izaberite pravi tip.

Ne zaboravite boje

Teorija boja je tema o kojoj se dugo može razgovarati i zaključiti da svaka od njih nosi određenu emociju i poruku. Ljubičasta predstavlja luksuz, crvena strast, ali i izazivanje pažnje, žuta pozitivnost, zelena se vezuje za ekologiju, dok plava uliva poverenje.

U zavisnosti od toga kako želite da se predstavite, izaberite jednu boju u kojoj ćete razvijati svoj dizajn i nje se držite.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Naučite kako da izvedete projekat

Dizajn logotipa je kompleksan i zahteva daleko sveobuhvatnije znanje od čistog talenta za crtanje. Morate pokriti gotovo sve osnovne teorije dizajna da biste došli do zaključaka koji su vam potrebni. Ne gubite vreme na kratkim kursevima koji će samo zagrebati površinu. Važno je da ovladate svim veštinama koje će vam biti potrebne. Zato uložite bar godinu u taj poduhvat i naučite sve trikove i tajne dizajnerskog posla.

Upišite intenzivnu obuku za grafički dizajn i napravite odlučujući korak u svojoj karijeri.

Tim Edikacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track