PR – NEKAD I SAD: Otkrijte razlike između tradicionalnih i digitalnih odnosa s javnošću
Foto: Tim Edukacija

Odnosi s javnošću

PR – NEKAD I SAD: Otkrijte razlike između tradicionalnih i digitalnih odnosa s javnošću

Edukacija -

Stručnjaci za odnose s javnošću su odgovorni za informisanje javnosti o brendu, upravljanje njegovom reputacijom, komunikaciju u kriznim situacijama, kao i za podizanje opšte svesti javnosti o brendovima i njihovim proizvodima. Tradicionalni odnosi s javnošću umnogome se razlikuju od današnjeg PR-a. Rad u digitalnom PR-u je veoma različit, jer odnosi s javnošću više ne podrazumevaju samo održavanje veza s medijima, već i sa potrošačima.

Odnosi s javnošću nekada su bili ograničeni na povezivanje brendova s javnošću putem tradicionalnih medija. Profesionalci u oblasti tradicionalnog PR-a radili su na povećanju šansi za pojavljivanje svojih klijenata u štampi, na televiziji i radiju. Oni su to činili pomoću pripovedanja i pružanja informacija kroz formate kao što je saopštenje za javnost.

Saopštenje za javnost, nekad i sad

Edukacija
foto: Tim Edukacija

Saopštenja za javnost su tradicionalno bila namenjena štampanim medijima. Današnja saopštenja za medije deo su digitalnih odnosa s javnošću, kao i optimizacije sadržaja za pretraživače. Internet je učinio odnose s javnošću i pristup novinarima dostupnijim zainteresovanima za plasman ideja i proizvoda.

Iako neki PR stručnjaci tvrde da saopštenje za javnost više nije održiva taktika, revidirani ciljevi ovog formata daju drugo viđenje njegovog značaja, a samim tim i vrednosti. Kompanije koje svoja saopštenja za medije u odeljcima dele u sekcijama „vesti" na kompanijskim web stranicama čine najave dostupnim za novinare i posetioce sajta.

Ono što se na ovaj način promenilo jeste činjenica da – kada su dobro realizovana – takva saopštenja postaju sama po sebi vesti. Jer saopštenje za javnost sada je deo onoga što se danas naziva marketingom sadržaja.

Samim tim saopštenja bi trebalo da budu optimizovana na odgovarajući način, a zahtevi za ovaj format su se promenili. Stručnjaci za odnose s javnošću u digitalnoj sferi moraju da obrate pažnju na nekoliko drugih aspekata. Pre svega to su očuvanje čitljivosti sadržaja i briga da tekstovi ne budu prezasićeni ključnim rečima.

Ciljevi i vrednost

Edukacija
foto: Tim Edukacija

Cilj saopštenja je i dalje slanje informacija široj javnosti. Ali u digitalnoj eri sama činjenica da se vest nalazi na web sajtu daje mogućnost Googleu da indeksira stranicu, što može poboljšati rangiranje. U trenutku kada postanete izvor koji Google odobrava – promet kvalifikovanih posetilaca koji su zainteresovani za vašu industriju može porasti.

Za razliku od tradicionalnih saopštenja za javnost i novinskih oglasa, povrat od uloženih sredstava je merljiv i može da se prati. Digitalno saopštenje za javnost spaja publicitet u stvarnom i virtuelnom svetu. Tako kroz kampanju možete ciljati novinare, uticajne pojedince, web stranice ili potrošače, dok u isto vreme dobijate vredne povratne veze.

Kada vam cilj, umesto pregleda saopštenja, postane njihova vrednost u domenu optimizacije web sajta za pretraživače, saopštenje za javnost može postati deo digitalne PR strategije. Tako, primera radi, od jednog saoštenja možete dobiti više PR rezultata: pominjanje u štampi, deljenje na društvenim medijima ili članak nastao na osnovu saopštenja.

Razlika između tradicionalne i digitalne PR strategije za objavljivanje saopštenja za medije jeste upravo u ciljevima. Ciljevi digitalne PR strategije mogu se meriti putem analitike. Za razliku od tradicionalnih saopštenja, ti ciljevi biće usmereni na vrednost u rangiranju sajta i u drugim aspektima SEO optimizacije. U tom smislu digitalni PR teži ostvarenju ciljeva koje postižu i tradicionalni odnosi s javnošću, ali doseže i do ispunjenja mnogo više drugih ciljeva.

Edukacija
foto: Tim Edukacija

Ako želite da postanete ekspert za digitalne odnose s javnošću, morate ovladati tehnikama za ispunjenje ovih ciljeva. Sertifikovana obuka za digitalni PR u trajanju od jedne godine najbrži je način da postanete kvalifikovani stručnjak.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track