KAKO STVORITI USPEŠNU KOMPANIJU? Ako želite da postanete preduzetnik, pratite savete iz iskustva osnivača Fejsbuka
Foto: EPA-EFE/MICHAEL REYNOLDS

Citati Marka Zakerberga

KAKO STVORITI USPEŠNU KOMPANIJU? Ako želite da postanete preduzetnik, pratite savete iz iskustva osnivača Fejsbuka

Edukacija -

Mark Zakerberg, osnivač Fejsbuka, jedna je od kontroverznih ličnosti koje su obeležile prethodne dve decenije. U trenutku pokretanja Fejsbuka imao je svega 19 godina. Već u godini osnivanja Fejsbuk je imao milion korisnika. Kada su mu, ubrzo nakon početnog uspeha, prišle ogromne kompanije poput MTV-ja i Jahua (Yahooa) i ponudile mu da otkupe Fejsbuk, Zakerberg je odbio. Imao je jaku viziju i držao se čvrsto te vizije.

Saveti koje je tokom godina dao mladim preduzetnicima vođeni su njegovim iskustvima sa Fejsbukom. Da vizija dolazi pre svega, koliko je važno raditi na njoj i kako novac ne sme biti motivacija – saznaćete iz izbora njegovih citata.

„Ideje ne dolaze potpuno formirane. One postaju jasnije kada radite na njima. Zato morate da počnete.”

„Ako radite na projektima koje volite, ne morate da imate plan kako će se stvari odigrati u životu.”

„Naći svrhu nije dovoljno. Izazov za našu generaciju je građenje sveta u kojem svako ima osećaj svrhe.”

„Šta god da radite, ne omalovažavajte sebe. Svako ima jedinstven pogled koji može da ponudi svetu.”

„Imati dva identiteta predstavlja primer nedostatka integriteta.”

„Moj cilj nikada nije bio da kreiram kompaniju, već nešto što zaista pravi veliku promenu u svetu.”

„Uspešne kompanije su one koje imaju viziju za koju ljudi zaista mare.”

„Ono što zaista motiviše ljude u Fejsbuku jeste građenje nečega što je vredno truda, nečega što će biti ponosni da pokažu prijateljima i porodici.”

„Fejsbuk nije osnovan kao kompanija. Stvoren je da ispuni društvenu misiju – da svet učini povezanijim i otvorenijim.”

„Naša misija je da povežemo sve ljude na svetu. Takvo nešto se ne postiže nuđenjem usluge koja se plaća.”

„Građenje misije i pravljenje biznisa idu ruku pod ruku. Iako je ono što me uzbuđuje misija, treba razumeti da su neophodna oba.”

Ako imate jaku viziju ili želite da rešite neki od problema sadašnjice, pokretanje kompanije može biti dobar način da u tome i uspete. Da naučite da osmislite, lansirate i vodite uspešnu IT kompaniju, neće biti dovoljna ideja. Moraćete da steknete kombinaciju teoretskih i praktičnih veština i oprobate se na manjim projektima. U tome vam neće pomoći kratki kursevi. Naprotiv, morate uložiti barem godinu u ozbiljan obrazovni program. Tek tada ćete doći u situaciju da pratite svoje snove.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track