INTERNI ODNOSI S JAVNOŠĆU: Ovih 6 isprobanih PR taktika unaprediće reputaciju vašeg brenda
Foto: Tim Edukacija

PR u praksi

INTERNI ODNOSI S JAVNOŠĆU: Ovih 6 isprobanih PR taktika unaprediće reputaciju vašeg brenda

Edukacija -

Odnosi s javnošću zahtevaju ozbiljnu mrežu i sjajne odnose sa novinarima. Ali pre svega toga za kvalitetan PR važno je da imate u timu stručnjake koji znaju da sagledaju širu sliku i da upotrebe informacije koje imaju za kreiranje što boljeg imidža klijenta ili brenda.

Iako je nekada zahtevan, posao u odnosima s javnošću pomaže ljudima da se razvijaju u različitim pravcima i da učeći o klijentu proširuju svoja znanja. Zato je uvek bolja ideja angažovati interno ljude da se bave time nego plaćati agenciju koja će to raditi eksterno.

Čak i ako ste početnik, a spremni ste za izazov, sledeći saveti će vam sigurno pomoći da osmislite kvalitetne taktike koje možete da iskoristite.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Korporativni događaji

Jedan od prvih i najlogičnijih koraka jeste organizacija korporativnih događaja. Na njima će se naći vaša ciljna grupa, saradnici sa kojima ste stalno u kontaktu, ali što je najvažnije – mediji. Tema vašeg događaja može biti bilo šta: novi proizvod vaše kompanije, vesti o unapređenju vašeg biznisa, novo partnerstvo ili bilo šta što može biti od značaja za javnost i vašu ciljnu grupu.

Često se dešava da se događaji organizuju samo radi druženja i sklapanja novih poznanstava, pa razmislite i o takvoj prigodi.

Odnosi sa zajednicom

Za svaku ozbiljnu kompaniju od velikog je značaja da bude u dobrim odnosima sa zajednicom u kojoj posluje. To se može protumačiti na nekoliko načina. Pre svega, neophodno je da izgradite komunikaciju sa svojom ciljnom grupom i pokažete da vam se može verovati, jer ste tu kao podrška i njihov pouzdan partner. S druge strane, podjednako je važno da budete u dobrim odnosima sa poslovnom zajednicom i sa tržištem na kome radite, kako biste unapredili svoje šanse za nova partnerstva.

Društvena odgovornost

Veliki broj kompanija društvenu odgovornost izmešta iz okvira odnosa s javnošću i bavi se time odvojeno od svih ostalih aktivnosti. Ipak, važno je da menadžeri koji vode računa o reputaciji kompanije imaju kontrolu i nad tim segmentom. Ulaganje u okruženje, briga o životnoj sredini, pomoć ugroženim kategorijama i slične inicijative nisu nešto što bi trebalo da se koristi za reklamu, ali svakako jesu nešto u šta bi svaka firma trebalo da investira i podeli vest o tome sa ciljnom grupom.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Krizni menadžment

Ne zaboravite da su kvalitetni odnosi s javnošću, slično kao i marketing, pitanje pravovremene reakcije, što znači da ćete uvek morati da držite na oku zajednicu, medije i da osluškujete tržište. To će vam pomoći da na vreme predosetite potencijalnu krizu i brzo odgovorite na nju. Kreiranje kriznog plana, osmišljavanje odgovora na različite krizne scenarije, ali i formiranje kriznog tima, u rukama je PR odeljenja, pa počnite da se pripremate na vreme.

Odnosi sa zaposlenima

Najbolji i najglasniji ambasadori vašeg brenda jesu upravo vaši zaposleni. Njihov odnos prema klijentima, njihova posvećenost poslu, nivo produktivnosti i opšta slika koju stvaraju o kompaniji imaju daleko veći značaj od bilo koje kampanje koju plasirate ili strategije koju osmislite. Zato radite interno na unapređenju zadovoljstva vaših zaposlenih, ali i na jačanju odnosa koje imate sa njima, kako biste mogli bolje da ih razumete i odgovorite na njihove potrebe.

Digitalna zajednica

Iako odnosi s javnošću i marketing imaju različite ciljeve i vode se različitim alatima, nekada je neophodno udružiti snage kako bi se brend što bolje pozicionirao. U tome će vam od velike koristi biti tim za digitalne komunikacije. Ako ste u prilici da vodite PR, povežite se sa kolegama iz departmana za digitalne poslove i osmislite načine da zajednički radite na boljem imidžu brenda i unapređenju reputacije u očima digitalne javnosti.

Svaki od navedenih predloga olakšaće vam posao na određeni način. Međutim, bez strategije i jasnog plana komunikacije i koraka koje ćete preduzeti da biste unapredili sliku javnosti o vašem brendu, ne možete očekivati ozbiljne rezultate. Naravno, to nije posao za bilo koga, već je neophodno da osoba koja odgovornost preuzima na sebe bude obučena i da zna da barata svim alatima koji će joj biti potrebni. Ako vam posao u PR-u zvuči izazovno, upišite menadžment u odnosima s javnošću i bićete oduševljeni mogućnostima koje vam ta karijera nudi.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja