​​​​​​​KAKO SE SPREMITI ZA RAZGOVOR ZA POSAO: Ove 4 sitnice mogu napraviti ogromnu razliku na vašem razgovoru za posao
Foto: Tim Edukacija

Saveti za dobijanje posla

​​​​​​​KAKO SE SPREMITI ZA RAZGOVOR ZA POSAO: Ove 4 sitnice mogu napraviti ogromnu razliku na vašem razgovoru za posao

Edukacija -

Razgovore za posao moguće je posmatrati kao na neprijatnost ili nešto osmišljeno da vas saplete na putu do sledećeg posla.

Svi smo čuli užasne priče o intervjuima koji su pošli naopako iz ovog ili onog razloga. Ali, uz odgovarajuću pripremu, intervju za posao se može pretvoriti u opuštenu konverzaciju, a ne u težak test odlučnosti i karaktera koji mnogi veruju da ovaj format jeste.

U kojoj god da ste tržišnoj grani, zapamtite sledeće savete kojih bi trebalo da se držite na razgovoru za posao.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Vodite računa o sitnicama

Prilikom pripreme za intervju, nije potrebno napominjati da morate izoštriti svoje tehničke veštine i naučiti svoju biografiju napamet, ali imajte u vidu da će se analizirati i prezentacijske, međuljudske i profesionalne veštine.

Greg Torp, generalni direktor specijalizovane agencije za zapošljavanje Howett Thorpe, ima šta o tome da kaže.

„Naizgled male stvari mogu načiniti veliku razliku. Ako nedovoljno istražite poziciju za koju se prijavljujete, to je siguran način da razljutite svog sagovornika. Zato uvek budite spremni.

Obavezno je stići na vreme na razgovor, jer to može značiti da ćete se izdvojiti među ostalim kandidatima, a razlika u vremenu vam može obezbediti i taj najvažniji drugi intervju. Važno je čak i to koliko ste ljubazni prema recepcioneru ili osobi koja vas vodi u sobu za intervjue. Iako neočekivani test tokom intervjua može biti stresan, način na koji odgovarate na izazove, a ne stvarna tačnost odgovora, može vas istaći kao pravog kandidata.”

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Uradite istraživanje

Kao što je gore nagovešteno, mnogi regruteri znanje o firmi i poziciji ističu kao jedan od najvažnijih aspekata pripreme, pa se uverite da znate bar osnovne podatke o kompaniji u koju idete na razgovor. Ako vas upitaju šta znate o pojedinostima koje zahteva posao za koji ste se prijavili, biće vam drago što ste odvojili dodatnih 5 minuta u to kratko istraživanje.

Kejt Dalton, menadžerka za klijentske usluge u kompaniji Oak za intranet softver, kaže: „Tokom godina sam otkrila da je ključna sitnica koja impresionira – istraživanje koje je kandidat obavio. Kompetentno razumevanje kompanije i njenih operacija može biti jednostavno kao čitanje odeljka ‘O nama’ na njenoj web stranici i brzo listanje kroz njene vesti na Tviteru, ali to je ono što donosi ogromnu razliku! Ako ništa drugo, to što ste dobro upućeni u pojedinosti o poslovanju buduće kompanije pokazuje da ste zainteresovani i strastveni.”

Vodite računa o neverbalnoj komunikaciji

Vaš sagovornik će znati da ćete biti nervozni kada dođete na intervju, ali važno je da pokazujete kako izgledate samopouzdano. Čak i način na koji ste obučeni daje intervjueru naznake o tome kakva ste ličnost, pa se pobrinite da budete pristojno odeveni za prezentaciju u poslovnom okruženju.

Stiven Martin, direktor za zapošljavanje u kompaniji Fircroft Group, kaže: „Ono što govorimo i radimo je važno, ali do 80% naše komunikacije je neverbalno; stav i kontakt očima tokom intervjua su presudni. Poslodavac treba da oseti vašu angažovanost.

Držanje je, takođe, ključno: ispravite leđa i ramena, držite se pravo kako biste preneli mirno, ali pozitivno držanje. Upotreba ruku takođe može biti koristan, prijateljski način da pokažete entuzijazam i interesovanje. Kada savladate umetnost prenošenja samouverenog i pozitivnog govora tela, početna nesigurnost uskoro će nestati.”

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Manje je uvek više

Ako ste nervozni, može se desiti da su vaši odgovori na pitanja nejasni. Većini kandidata se dešava da u želji da impresioniraju poslodavca pokušaju sve što imaju da kažu – spoje u jedan odgovor.

Na tu temu Stiven Martin kaže: „Lako je zaneti se. Može se desiti da previše pričate, da se ne bavite temom ili da se fokusirate samo na pogrešna pitanja – a vreme samo teče. Nesumnjivo ćete imati želju da kažete sagovorniku zašto ste dobar izbor za tu ulogu, ali je važno da vaše poruke budu sažete i jasne. Ne samo da ćete tako pokazati ispitivaču da ste u stanju da sažeto sumirate ključne informacije, već ćete takođe demonstrirati element ravnoteže i zrelosti kada komunicirate sa drugima u poslovnom okruženju.”

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Iako je tržište preplavljeno kandidatima, nekada su samo sitnice dovoljne da biste se istakli u moru drugih, podjednako dobrih kandidata. Pravilan izbor karijere je bitan koliko i sposobnost da se dobro pokažete na razgovoru, jer su neke pozicije daleko traženije od drugih i nova radna mesta za njih se neprestano otvaraju. Primera radi, menadžeri za ljudske resurse (HR) su trenutno među najatraktivnijim stručnjacima, upravo zbog potrebe da se izaberu najbolji kandidati na tržištu, što je posao kadrovskih službi kojima pripadaju. Ako vidite sebe u ulozi sa druge strane intervjuerskog stola, upišite menadžment u ljudskim resursima i napravite korak ka karijeri koja će vam promeniti život.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track