ŽELITE USPEH NA YOUTUBEU? Ovih 6 metričkih parametara za YouTube morate uvek imati na umu
Foto: Promo

Lansirajte YouTube kanal u zvezde

ŽELITE USPEH NA YOUTUBEU? Ovih 6 metričkih parametara za YouTube morate uvek imati na umu

Edukacija -

Bilo da ga koristite kao platformu za distribuciju sadržaja, za uslugu prenosa uživo ili kao online portfolio za video-sadržaj kompanije, YouTube je u suštini samo još jedan pretraživač. Ljudi ga upravo na takav način i percipiraju.

Šta to znači za vas? Baš kao što biste merili učinak organske pretrage za svoj web sajt, važno je da merite i učinak svog sadržaja na YouTubeu. Razumevanje analitičkih pokazatelja ove platforme vam može pomoći da poboljšate svoju marketinšku strategiju.

Link Objava
foto: Promo

U nastavku saznajte koje metričke parametre morate stalno da pratite i analizirate.

Izvori saobraćaja

Neophodno je da znate odakle dolaze vaši gledaoci. Metrika koja to govori podeljena je na nekoliko tipova: YouTube pretraga, plej-liste, predloženi video-snimci, Google pretraga, spoljna lokacija i još mnogo toga.

Primera radi, ako nemate baš najbolje rezultate u pretragama na Googleu i YouTubeu, dobra ideja može biti da vreme utrošite u istraživanje ključnih reči ili kontrolu naslova, opisa i oznaka svojih video-snimaka. S druge strane, ako otkrijete da dobijate mnogo pregleda sa jedne specifične web lokacije, možda možete da se obratite vlasniku sajta u vezi sa partnerstvom.

Broj impresija i klikova

Broj impresija se odnosi na to koliko puta je vaš video-sadržaj stigao do potencijalnog gledaoca. Stopa učestalosti klikova (CTR), sa druge strane, govori o procentu prikaza koji su postali pregledi: koliko je ljudi koji su videli vašu sličicu zaista kliknulo na nju.

Ako imate mali broj impresija, morate da radite na optimizaciji ključnih reči kako biste svoje video-snimke prikazali većem broju ljudi. Ako imate veliki broj prikaza, ali malu stopu učestalosti klikova, to može značiti da se vaše ključne reči ne podudaraju sa namerom pretrage vaših korisnika.To bi takođe ukazalo na problem sa vašim naslovom, opisom ili sličicom koji nemaju odjeka kod gledalaca. Pratite i otkrićete i sami.

Vreme gledanja

Tačno na vrhu odeljka o angažmanu korisnika „Engagement“ naći ćete ova dva pokazatelja: vreme gledanja (watch time) i prosečno trajanje gledanja (average view duration). Smatrajte ih opštim merilom efikasnosti sadržaja i opšteg zdravlja vašeg kanala. Što duže ljudi provode vreme gledajući vaše video-snimke, veća je verovatnoća da će ih YouTubeov algoritam pokazati i novim potencijalnim gledaocima, pa pripazite na te metričke pokazatelje kad god isprobavate nove pristupe sa svojim video-snimcima.

Ključni momenti

Odeljak pod nazivom „Ključni momenti za zadržavanje publike” prikazuje vam pregled najefikasnijih delova video-snimaka koji su se pokazali izuzetno dobrim na vašem kanalu.

Link Objava
foto: Promo

Analizirajte delove sadržaja koje ljudi netremice prate na ekranu, a zatim testirajte po principu A/B testiranja tako što ćete udvostručiti one elemente koje vaša publika izgleda najviše voli.

Sviđanja, komentari i reakcije

O takozvanom engagementu na YouTubeu se ne može govoriti bez pomena lajkova i komentara na svakom video-snimku. Oni vam mogu dati iz prve ruke detaljne povratne informacije o tome kako vaša publika reaguje na vaš sadržaj. Koristite deo „Top videos” u odeljku Engagement da biste pronašli svoje video-snimke sa najboljim učinkom i pregledali njihove pojedinačne odnose sviđanja i nesviđanja i opšte raspoloženje u njihovim komentarima.

Lokacija, pol, starost i jezik

Metričke parametre o posetiocima ćete pronaći u različitim delovima odeljka „publika” („Audience”), a svaki će vam dati širu sliku o tome ko je iza paravana i šta im je zajedničko. Ovi podaci vam mogu pomoći da adaptirate svoj sadržaj i učinite ga što više prilagođenim za ljude koji gledaju. Takođe, pokazatelji kao što su oni koji pokazuju koliko je bilo ponovnih gledalaca, jedinstvenih gledalaca i pretplatnika korisni su da bi se utvrdilo koliko novih ljudi pronalazi vaš sadržaj, koliko se njih vraća po još, i što je najvažnije, koliko ih se pretplatilo da bi se osiguralo da vide vaš sadržaj u budućnosti – a sve to može da se koristi za određivanje opšteg zdravlja vašeg kanala.

Naučite kako da iskoristite te metričkeparametre

Svaki od podataka koje ćete pronaći iza ovih analitičkih tablica može vam pomoći da unapredite svoje sadržaje, opšti kvalitet stranice i da osmislite strategiju za budućnost. Međutim, da biste znali da ih protumačite i iz njih izvučete akcione tačke i naredne korake, neophodno vam je znanje, ali i praktično iskustvo. Zato ne trošite vreme na kratkim kursevima koji će tek zagrebati površinu. Za kvalitetnu potkovanost znanjem i stručnost potrebno je bar godinu dana pripreme.

Zato upišite obuku za internet marketing i napravite korak ka karijeri kakvu ste oduvek želeli.

(Tim Edukacija)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja