KAKO SE SKALIRA BIZNIS: Evo kako svoju firmu da podignete na sledeći nivo
U jednom od prethodno objavljenih tekstova objasnili smo razlike između skalabilnosti, skaliranja i rasta. Ovde ćemo se pozabaviti prvim terminom.
Ukoliko ste u razvoju svog proizvoda došli do faze da razmišljate o skaliranju, sledeći saveti vam mogu pomoći u tome.
Pređite na sledeći nivo investicija
Prelazak sa pokretanja na proširenje biznisa podrazumeva velike promene i zahteva jasno razumevanje ciljne publike, održiv proizvod, uspostavljenu kulturu kompanije, pouzdan tim i naravno, finansiranje.
Najbolji način da dođete do novca koji ćete uložiti jeste da doprete do investitora. Da biste razumeli kome da se obratite, trebalo bi da definišete kolika vam je suma novca potrebna za razvoj. Kada saznate cenu skaliranja, biće vam lakše da pronađete prave ljude za ulaganje u vaše poslovanje.
Eliminišite suvišne poslove
Dugi niz godina godišnja evaluacija performansi zaposlenih bila je obavezna u kompaniji Adobe. Međutim, pokazalo se da ovaj proces oduzima previše vremena i demotiviše osoblje. Nakon što su ponovo razmotrili neophodnost evaluacije, Adobe ju je uklonio. Rezultat je bio da su menadžeri kompanije mogli da potroše 80.000 radnih sati na efikasnije zadatke.
Šta je zaključak? Oslobodite se nepotrebnih procesa i automatizujte one za koje je potrebno mnogo vremena da bi bili efikasniji.
Okrenite se agilnoj metodologiji
Skaliranje može biti nepredvidivo. Svet se menja svakog dana i trebalo bi da budete u stanju da pratite promene. Zato se držite svojih ciljeva, ali budite spremni da unesete promene bude li potrebe.
Postoji nekoliko načina na koje agilnost može koristiti vašem poslovanju.
Učinite svoju kompaniju otpornom na promene. Sa što se više izazova suočavate tokom svog rasta, lakše ćete ih savladati tokom vremena. Učite iz svojih grešaka. Jednom kada naučite da odgovorite na izazov drugačije nego što ste radili ranije, možete videti više načina da se nosite sa problemima i izbegavate ih u budućnosti. Napravite fleksibilan tim sa podjednako razvijenim čvrstim i mekim veštinama. Agilnost znači da ste u stanju da sagledate situacije iz različitih uglova i pravilno reagujete na njih. Na taj način vi i vaš tim možete steći dragoceno iskustvo i svestranost.
Ne zanemarujte važnost marketinga
Mnoge kompanije i dalje potcenjuju važnost ulaganja u marketing. Marketinški tim je odgovoran za sticanje novih kupaca, što je važno za rast kompanije. Zahvaljujući njihovim naporima moguće je poboljšati zadovoljstvo kupaca i učiniti ih lojalnim. Dakle, čime god da se bavite, neophodno je obratiti pažnju na sve kanale komunikacije kada skalirate svoje poslovanje.
Razmišljajte i o zapošljavanju i o otpuštanju
Iako može delovati nepopularno, trebalo bi da razmislite o otpuštanju zaposlenih koji više nisu efikasni. Kada skalirate, vaše poslovanje napreduje. Ako vaši zaposleni ne napreduju sa vama, mogli bi usporiti razvoj vaše kompanije. Ukoliko imate veći broj zaposlenih, zamolite svoje HR menadžere i vođe tima da provere kako se vaše osoblje nosi sa skaliranjem i da li se osećaju ugodno radeći u novim uslovima. Ako neki od njih ne drže korak sa novim tempom, trebalo bi da razmislite o tome da ih o tome obavestite.
Naučite kako da razvijete online biznis
Za uspeh biznisa i kasnije skaliranje dobra ideja jeste ključna, ali nikako nije i dovoljna. Važno je da razumete sve aspekte razvoja proizvoda i biznisa, a za to vam nikako neće biti dovoljno tek nekoliko meseci na kursu.
Uložite vreme i pažnju u usavršavanje koje će vam pomoći da ovladate veštinama koje ćete koristiti za unapređenje celog svog tima. Posvetite godinu dana svojoj edukaciji kako biste bili sigurni da ste spremni za razvoj biznisa. Obuka za preduzetnika je prvi korak na ovom putu.
Tim Edukacija
"VERUJEM DA ĆE ONO ŠTO ĆU REĆI, BITI OD VELIKE VAŽNOSTI ZA GRAĐANE SRBIJE" Predsednik Vučić obraća se naciji večeras u 18 časova