Kineski  „Ehang“ konstruisao prvi putnički dron
Foto: AP

CES 2016.

Kineski „Ehang“ konstruisao prvi putnički dron

Financial Times -
Nova autonomna letelica 184 ima četiri propelera koji se mogu uvući kada se ne koriste, pa kada se parkira, zauzima otprilike isti prostor kao i automobile

Ulazak u lični dron koji će vas prevesti do željene destinacije deluje kao naučna fantastika, ali jedna kineska startap kompanija predlaže da baš to i učinite.Prilikom jednog od najambicioznijeg, a neki bi rekli i najneobičnijeg predstavljanja noviteta na međunarodnom sajmu potrošačke elektronike CES 2016. u Las Vegasu, proizvođač dronova „Ehang“ lansirao je novi dron 184, autonomnu letelicu koja može da prevozi putnike.Regulatorna tela još uvek nisu dala odobrenje da se ovakva vozila koriste kao prevozna sredstva, a u Las Vegasu su svi dronovi zabranjeni, što znači da posetioci sajma CES neće moći da vide 184 kako leti.Kompanija „Ehang“, sa sedištem u Guangdžou, prikupila je više od 50 miliona američkih dolara od investitora rizičnog kapitala i nadmeće se sa vodećim kineskim proizvođačem dronova DJI u momentu kada je prodaja ovih letelica širom sveta u porastu.Kineski proizvođači dronova zauzeli su pol-poziciju na globalnom nivou kada je u pitanju ova industrija, delimično i zbog kineskih pravila o testiranju i upravljanju dronovima, koja su liberalnija nego ona u SAD.DJI je napravio prvi dron s kamerom namenjen masovnom tržištu pod nazivom „fantom“ i po obimu prodaje je trenutno najveća svetska kompanija za komercijalnu proizvodnju dronova.Prodaja dronova, od kojih se mnogi proizvode u Kini, povećaće se i više nego dvostruko u SAD ove godine i dostići skoro milijardu dolara, tvrdi američko udruženje proizvođača potrošačke elektronike (The Consumer Technology Association).Međutim, propisi koji se odnose na dronove i dalje predstavljaju poteškoću za rekreativne i komercijalne korisnike bespilotnih letelica svuda u svetu. Američka Savezna uprava za civilno vazduhoplovstvo (Federal Aviation Administration) objavila je prošlog meseca da svi dronovi koji teže više od pola funte (oko 227 grama) moraju biti zvanično registrovani.„Ehang“ tvrdi da je u toku proces apliciranja za odobravanje letenja dronom 184, te da je već obavila testiranja sa ljudima kao putnicima u Kini.Šang-ven Hsijao (Shang-wen Hsiao), suosnivač i finansijski direktor kompanije, rekao je za Fajnenšel tajms da veruje da će ovaj dron usvojiti gradovi koji traže način da reše problem zagušenja saobraćaja.Kompanija je već održala razgovore o pokretanju pilot-programa s predstavnicima gradskih vlasti u rodnom Guangdžou, kao i u Oklandu i Los Anđelesu.„Ehang“ planira da klijentima ponudi vozni park koji bi mogao da prevozi klijente na zahtev „baš kao taksi,“ kaže Hsijao. Kompanija će ih takođe prodavati pojedincima i nada se da će započeti komercijalnu prodaju u prvoj polovini ove godine.„Ne morate da imate dozvolu za pilotiranje“, dodaje Hsijao. „Kada sednete u ovo vozilo, videćete ekran s mapom i sve što treba da uradite jeste da odaberete lokaciju do koje treba da stignete.“Dron ima četiri propelera koji se mogu uvući kada se ne koriste, tako da parkirano vozilo zauzima otprilike isti prostor kao i automobil.FT.COM

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track