Zorana Mihajlović: Tek ću obilaziti gradilišta, neću dozvoliti nerad!
Foto: Kurir Štampano

Radnici, oprez! Nova Ministarka uvodi redovne kontrole

Zorana Mihajlović: Tek ću obilaziti gradilišta, neću dozvoliti nerad!

Politika -
Važno je da budem što više prisutna. Nema gradilišta koje neću obići, ne jednom, već koliko god bude potrebno da se neki posao završi

BEOGRAD - Posvećenost poslu do kraja.- Energetika je moja ljubav i nastaviću da se stručno bavim tom oblašću. Pored toga, ni u energetici se ništa ne može graditi i raditi bez građevinarstva i saobraćaja. Mogu da obećam da ću dati sve od sebe da na kraju mandata ovo ministarstvo ostavim barem u onakvom stanju u kakvom sam svojim naslednicima ostavila energetiku, kao i da ću mnogo i naporno raditi da bismo sistem postavili na noge - kaže u razgovoru za Kurir potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.Vanrednom kontrolom iznenadili ste izvođače na deonici Koridora 11 kod Uba... Umesto mašina čuo se cvrkut ptica. Mislite li da ćete tako izvesti radnike na teren?- Mislim da je važno da kao potpredsednica Vlade i ministarka budem što više prisutna. Nema gradilišta koje neću obići, ne jednom, već onoliko puta koliko bude potrebno da se neki posao završi. Na terenu će biti prisutni i državni sekretari, pomoćnici, a inspekcije će morati da rade mnogo aktivnije. Svi ćemo morati da se ponašamo mnogo odgovornije ako želimo da ispoštujemo rokove koje smo kao Vlada postavili.Na koji način ćete kažnjavati za nerad? Država će raskidati ugovore sa izvođačima?- Država je do sada mnogo novca obezbeđivala, a vrlo se malo pitala, zato se danas nalazimo u ovakvoj situaciji, i to stanje se mora promeniti. Državu niko ne može da ucenjuje, jer to je kao da je ucenjen svaki građanin Srbije. Ako je država dala novac da se nešto gradi, ili obezbedila garancije za kredit, to znači da nerad i kašnjenje plaćaju svi građani Srbije, a to neću dozvoliti!Premijer je najavio izgradnju oko 100.000 stanova, veličine oko 80 kvadrata, za koje bi rata bila do 120 evra. Kad će krenuti gradnja, useljenje?- Od obećanja da ćemo dobiti jeftine a kvalitetne stanove, kakva smo mogli čuti prethodnih godina, na kraju smo dobili skupe, od kojih je jedan broj ostao neprodat. Sad ćemo raditi drugačije, država će se potruditi da napravi povoljan ambijent za ulaganje u stanogradnju, da ponudi besplatno zemljište i da, u projektima koji se budu realizovali, što više zaposli domaću građevinsku operativu. Na kraju će najveću korist od toga imati građani, koji će moći da kupe stan pod povoljnijim uslovima.Da li će i kada u Srbiji konačno biti završen Koridor 10 i deo tzv. Koridora 11?- Koridori 10 i 11 trebalo bi da budu završeni do kraja 2016. Do sada je bilo mnogo odugovlačenja i kašnjenja, što je skupo koštalo građane Srbije, i učiniću sve da se rokovi od sada doslovno poštuju, i neću imati razumevanja za nerad. Ali, da se ne osvrćemo unazad, idemo napred - učinićemo sve da saobraćaj i infrastruktura nikad više ne budu kočnica razvoja zemlje.Ko je odgovoran za to što su putevi u Srbiji najlošiji u regionu?- Javna preduzeća koja se bave putevima i koridorima, ali i sva druga u ovim sektorima pretrpreće velike promene. Formirala sam tim potpredsednika Vlade koji radi isključivo na tome kako da ova preduzeća budu organizovana na dobrobit građana i u cilju efikasnog obavljanja posla, a ne u korist čuvanja nečijih fotelja. Kad je reč o odgovornosti, uputila bih vas na prethodne vlasti i one koji su u prošlosti s njima sarađivali i putarska preduzeća doveli do propasti. Protiv nekih se danas vode postupci pred sudom, ali šteta koja je učinjena državi teško se može nadoknaditi.Ostaje li Zoran Drobnjak na čelu „Puteva Srbije“?- Rezultati će odrediti ostanak na funkciji svakoga od nas, i direktora i ministara.Koliku krivicu imaju prethodnici - Milutin Mrkonjić, Velimir Ilić?- Ne razmišljam o tome. Svako je verovatno pokušavao da u moru problema napravi neki rezultat. Hoću da pomognem da se nađe najpovoljnije rešenje, a da Srbija dobije nove puteve, rekonstruisanu železnicu, uređene plovne puteve, da iskoristimo i Koridor 4 na Dunavu, jer je to neiskorišćeni potencijal.

(Ne)pravednoPROBLEM LEGALIZACIJE BIĆE REŠENHoćete li rešavati pitanje legalizacije bespravnih objekata?- Sigurno. Ako ne rešimo taj problem, i to što pre, uvek će neko pokušavati da izvuče korist, da ucenjuje, i potrošićemo mnogo vremena raspravljajući da li je ono što je za neke pravedno za druge nepravedno. Tu ćemo podvući crtu i problem će biti rešen, a uskoro ćemo izaći i s konkretnim informacijama kako to nameravamo da uradimo.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track