icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

DRAMATIČNO UPOZORENJE STRUČNJAKA: Avion sa Vučićem, premijerkom i ministrima može da se sruši! Hitno povučen sa svih letova!
Foto: Profimedia, Marina Lopičić, Zorana Jevtić, Fonet

dotrajala letelica

DRAMATIČNO UPOZORENJE STRUČNJAKA: Avion sa Vučićem, premijerkom i ministrima može da se sruši! Hitno povučen sa svih letova!

Politika

Korišćenje letelice koja služi za službena putovanja predsednika Srbije, premijerke i ministara obustavljeno jer su još prošle godine prekoračeni sati naleta, otkriva Kurir

Državni vrh rizikuje život svaki put kada mora da leti Vladinim avionom „falkon 50“ starim čak 37 godina! Zato je hitno obustavljeno korišćenje te letilice, koja je do sada služila za službena putovanja predsednika Srbije Aleksandra Vučića, premijerke Ane Brnabić i ministara, saznaje Kurir.

 

Dotrajali „falkon“ trenutno je na generalnom servisu koji će potrajati oko dva meseca
Dotrajali „falkon“ trenutno je na generalnom servisu koji će potrajati oko dva mesecafoto: Profimedia

- „Falkon“ od početka ove godine niko nije koristio. Odlučeno je da se stavi van upotrebe pošto je još prošle godine prekoračen broj sati naleta. Poslat je na generalni servis, koji će trajati naredna dva meseca. Inače, taj avion, star gotovo četiri decenije, praktično se raspada. Proteklih godina desilo se nekoliko problematičnih situacija, kada su, na svu sreću, izbegnute tragične situacije. Često se kvari, popravke koštaju i pitanje je da li je to više isplativo. Zaista je alarmantno, državni vrh Srbije pri svakom poletanju bukvalno stavlja glavu u torbu - priča izvor Kurira.

 

 Rizikuje svakim ulaskom u pokvareni „falkon“... Aleksandar Vučić
Rizikuje svakim ulaskom u pokvareni „falkon“... Aleksandar Vučićfoto: Marina Lopičić

Milorad Matić, vlasnik fabrike lakih sportskih aviona, smatra da bi bilo pametno i uputno da se dotrajali „falkon“ proda.


- I potom da se kupi neki valjan i dobar avion. Ne treba to da bude „falkon“ jer je njegovo održavanje skupo, možda bi to mogao da bude neki „lirdžet“ - poručuje Matić.

Dragišić: Životi državnog vrha ne smeju da se izlažu ovakvoj opasnosti

Profesor Fakulteta bezbednosti Zoran Dragišić upozorava da nijedno prevozno sredstvo ne sme da se koristi za vožnju državnog vrha ako nije apsolutno sigurno i(li) ne ispunjava najviše tehničke standarde:


- Najbolje bi bilo da se kupi novi avion, životi državnog vrha ne smeju da se izlažu opasnosti kada god poleti avion star gotovo četiri decenije. Srbija nije baš toliko siromašna da ne može da kupi jedan avion, čime bi dugoročno bio rešen taj problem, umesto da se stalno šalje na popravke, što je skuplja opcija.


Petar Vojinović, urednik portala Tango Six, ukazuje da gotovo sve zemlje u okruženju poseduju makar jedan VIP mlaznjak predviđen za državni vrh.

 

DRAMA U AVIONU VLADE SRBIJE: Kružio 45 minuta iznad Beograda, pa sleteo u Niš!

 

- Takozvani predsednički avion ili, u našem slučaju, mlazni avion sa manje mesta u VIP konfiguraciji koji se nalaze u avio-službi Vlade predstavlja potrebu, ma koliko god se činilo da je luksuz, da se bilo ko iz Predsedništva ili Vlade preveze brzo, praktično, efikasno, bez ograničenja koji postoje u redovnom putničkom saobraćaju. Što je avion starije proizvodnje, održavanje je češće. Eventualna nabavka novog aviona neznatno bi smanjila troškove - ocenjuje Vojinović.


DRAMA U VAZDUHU: Avion kojim je Nikolić leteo za Vatikan morao da se vrati zbog kvara na motoru

 

Poslednji veći incident desio se pre oko dve i po godine, kada „falkon“ u kome je bio Vučić, tada premijer, posle više kruženja nad Beogradom zbog magle nije uspeo da sleti na aerodrom „Nikola Tesla“, te je morao da produži za Niš. Let je preusmeren jer avion nema opremu za lošu vidljivost od 400 metara, koliko je bila u tom trenutku na pisti beogradskog aerodroma. Inicijativa o kupovini novog „falkona“ bila je aktuelna još 2012, kada su izbegnute dve nesreće sa tim avionom. Ipak, priča o nabavci je stopirana zbog velikih troškova, pošto avion tog tipa košta oko 30 miliona evra.

Hronologija kvarova „falkona 50“

IZBEGNUTO SEDAM NEZGODA ZA OSAM GODINA

 

  • Avgust 2010: Dragan Šutanovac, tadašnji ministar odbrane, kasnio za Bagdad zbog kvara na motoru
  • Decembar 2010: Mirko Cvetković, tadašnji premijer, osetio je nedozvoljene potrese letelice, pa je pilot morao da se vrati s leta u Bugarsku
  • Mart 2011: Vuk Jeremić je kao šef diplomatije kasnio čitava tri sata u povratku iz Pariza zbog kvara
  • Novembar 2012: Aleksandar Vučić, tadašnji prvi potpredsednik Vlade, morao je da koristi avion šeika Muhameda bin Zajeda kada se vraćao iz Emirata jer je „falkon“ ponovo otkazao poslušnost
  • Decembar 2012: Ivica Dačić, tadašnji premijer, zbog kvara i čekanja na novi deo za „falkon“ kasnio je na put za Kipar
  • April 2015: Tomislav Nikolić je kao predsednik Srbije imao jednu od najdramatičnijih epizoda u vazduhu jer se „falkon“ na putu ka Vatikanu vratio za Beograd zbog jakih turbulencija i problema s letelicom
  • Avgust 2015: Tomislav Nikolić je morao da pronađe alternativni način da otputuje u Kazahstan jer je „falkon“ ponovo zakazao

Čime lete svetski zvaničnici

OVO SU ZVERI NAJMOĆNIJIH DRŽAVNIKA

 

foto: Reuters, Dragana Udovičić

Vladimir Putin predsednik Rusije

NE VIDE GA NI RADARI


Predsednik Rusije Vladimir Putin leti u „iljušinu 96-300 PU (M1)“. Vrhunski širokotrupni avion dugačak je 55 metara, težak 230 tona, ima domet do 12.000 kilometara. S vrednošću procenjenom na 300 miliona dolara, avion kojim leti Putin, ali i ruski premijer Dmitrij Medvedev, smatra se jednim od najskupljih na svetu. Avion je prefarban premazom koji otežava radarima da ga primete.

 

foto: Profimedia, EPA

Emanuel Makron predsednik Francuske

IMA TRI SPAVAĆE SOBE


Francuski predsednik Emanuel Makron leti u 170 miliona evra vrednom „erbasu A300-200“. Kada je rađen prema Sarkozijevim ekstravagantnim željama, francuski A300-200 deset je metara duži i dva metra viši od identičnih „erbaseva“ ostalih evropskih državnika. Avion ima 12 konferencijskih sala, tri spavaće sobe, 60 biznis sedišta.

 

foto: AP, Beta AP

Donald Tramp predsednik SAD

BELA KUĆA S KRILIMA


„Er fors uan“ je poznati avion američkog predsednika Donalda Trampa. To je u stvari produženi „boing 747-200B VC-25AS“ s antinuklearnim štitom. Najtačniji opis bi mogao glasiti da je to Bela kuća s krilima. Ovaj avion u vazduhu može ostati sedan dana bez sletanja. Specifičnost ovog aviona je to što ima pravu mini-bolnicu, sa sve operacionom salom i lekovima za veliki broj bolesti, ali i rezervnu krv.

 

 

foto: Kurir

Kurir / Ekipa Kurira

 

Foto: Marina Lopičić, Fonet, Zorana Jevtić, Profimedia

 

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:
 

(KURIR TV VESTI) SRPSKI DRŽAVNI VRH U SMRTNOJ OPASNOSTI! Vučićev avion može da se sruši!

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.