BOŽIĆ SLAVIMO PORODIČNO I UZ DOBRO PEČENJE Evo kako političari proslavljaju: Palma oblači belu košulju, Tončev slavi s celom ulicom, Vučević ide kod roditelja...
Foto: Privatna Arhiva

Tradicija

Politika -

Srpski političari će na najradosniji dan biti uz najbliže, a neki će stići i da obiđu najmlađe i najstarije sugrađane. Svi se raduju poklonima i česnici

Tradicionalno i u krugu porodice - tako većina naših političara ove godine proslavlja Badnje veče i Božić!

Slobodne dane koriste da što više vremena provedu s decom, ali i da posete roditelje. Od prazničnih običaja poštuju gotovo sve: u kuće se unosi badnjak, sprema se posna trpeza za Badnje veče, za božićno jutro se mesi česnica, dok se za ručak sprema bogata trpeza na kojoj je neizostavno pečenje. Poklonima i običajima, kažu, najviše se raduju deca, pa se utrkuju ko će biti najsrećnije ruke da izvuče novčić iz česnice.

Miloš Vučević, gradonačelnik Novog Sada PRVO NA LITURGIJU, PA KOD RODITELJA

Božić proslavljamo kod mojih roditelja Zorana i Gordane. Idemo supruga Maja, naši sinovi Mihailo i Danilo, moja sestra Tijana sa svojom porodicom i naša baka po majci Dragica, koja ove godine slavi 90. rođendan. To je jedna od retkih prilika kada se svi okupimo zajedno. Prethodno prisustvujem liturgiji u Sabornom hramu u Novom Sadu i čestitam Božić građanima i vladiki bačkom i novosadskom Irineju sa sveštenstvom. Deca jedva čekaju da vide ko će naći novčić.

foto: Privatna Arhiva
Dragan Marković Palma, lider Jedinstvene Srbije U BELOJ KOŠULJI UNOSIM BADNJAK, A UKUĆANI BACAJU ORAHE I BOMBONE

Božić provodim s porodicom u kući u Končarevu. Ima nas 12 članova. Na Badnje veče unosim badnjak, sa belom košuljom, i slamu, a ukućani me dočekuju bacajući orahe, bombone. Posle večere idemo u Crkvu Svetog Jovana koju sam sagradio u Končarevu, gde se okupi oko 1.500 ljudi. Uz posluženje, uvek im saopštim neku lepu vest, a ovaj put je to da će svi građani u Jagodini u 2019. imati besplatan autobuski prevoz. Niko neće plaćati karte. Na Božić za doručak lomimo česnicu u koju supruga ubaci 12 stvari, a najsrećniji bude onaj ko izvuče novčić. Unuci džaraju vatru uz molbe da budemo zdravi, da dobijaju petice u školi, i govore „Mame i tate, da nam podarite seke i bate“. Ne ide se nikuda, ceo dan smo u kući.

Zoran Đorđević, ministar za rad i socijalna pitanja IDEM DA IGRAM DOMINE SA NAJSTARIJIMA

Badnje veče već tradicionalno sa suprugom i decom provodim kod svoje majke. Ti trenuci nam mnogo znače, budući da zbog svakodnevnih poslovnih obaveza nemamo mnogo vremena da budemo svi zajedno. Na Božić ću, nakon porodičnog ručka, posetiti gerontološki centar, Dom Voždovac, kako bih sa našim najstarijim građanima odigrao partiju domina. Prošle godine, isto za Božić, ja sam bio pobednik, pa sam im obećao revanš ove godine.

foto: Privatna Arhiva
Aleksandar Antić, ministar rudarstva i energetike NA PORODIČNI RUČAK, PA U PORODILIŠTE

Volim Božić i običaje koji prate taj praznik. Božićni ručak ću imati u krugu porodice, a već tradicionalno idem s predsednikom Skupštine grada Beograda Nikolom Nikodijevićem u porodilište u KBC „Dr Dragiša Mišović“.

foto: Dragana Udovičić
Mladen Šarčević ministar prosvete SPREMAM SMUĐA ZA BADNJE VEČE

Ovi praznici su u porodičnom krugu i naravno s badnjakom. Upravo spremam za Badnje veče, sečem ribu. Upecao sam jednog velikog smuđa i biće posna trpeza, a sutradan za Božić imamo jagnjetinu. Meni je slava Sveti Stefan, tako da se kod nas slavlje spaja više nego u „Ivkovoj slavi“.

Novica Tončev, potpredsednik SPS U FIRMI DELIM PAKETIĆE DECI ZAPOSLENIH

Badnjeg jutra idemo po badnjak, a uveče se okupljamo kod kuće, gde lomimo česnicu. Tu su moja i porodica mog brata. Česnicu lomi otac Stojan, a glavnu ulogu imaju naša deca. Tradicionalno obeležavamo Badnje veče slavljem u celoj ulici, zajedno idemo u crkvu. Na Božić je veliki praznični ručak, dok u mojoj firmi delimo paketiće deci zaposlenih.

(Kurir.rs/I. K. - B. B. - S. S. - S. M. /Foto: Privatna Arhiva, Dragana Udovičić)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti