obilazak radova na izgradnji brze pruge

VUČIĆ U ČORTANOVCIMA Fantastično! Dogodine u oktobru za 25 minuta vozom od BG do NS! Do Beča za 4 sata (FOTO, VIDEO)

Politika -

Ovom prugom ići će se 200 na sat, predsednik obišao deonicu Stara Pazova - Novi Sad

BEOGRAD - Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na izgradnji brze pruge Beograd - Budimpešta.

Ovo veličanstveno gradilište je simbol sveukupnog napretka Srbije! Radovi na izgradnji vijadukta „Čortanovci“ predstavljaju najveće železničko gradilište u celoj Evropi, napisao je prvo predsednik Srbije na svom zvaničnom Instagram nalogu Budućnost Srbije.

- Fantastično! Ova tunelska cev je fantastična... Možete li da zamislite pogled na Dunav kad izađete iz ovog tunela! Ovde gradimo budućnost koja će biti zapisana u istoriji - rekao je Vučić obilazeći gradilište i dodao da će se od centra Beograda do centra Novog Sada već u oktobru sledeće godine, to je za godinu i pet meseci, stizati za 25 minuta!

- Zamislite, od Novog Beograda do Novog Sada za 22 minuta, dva-tri telefonska poziva i eto vas! Više vam vremena treba da kolima izađete iz Beograda - rekao je Vučić zahvalivši se radnicima koji vredno rade i ispunjavaju sve pre roka, kao i ruskim prijateljima koji rade na ovom poslu. Predsednik je iskoristio priliku i da se zahvali ruskim lekarima koji se danonoćno bore za svoje srpske prijatelje kao što bi se borili i za svoju rusku braću.

Istakao je da je tunel "Čortanovci" dug 1,1 kilometar, vijadukt tri kilometara koji biti veoma lep, možda čak i lepši od mosta Vrla na južnom kraku Koridora 10. Vučić je dodao da vijadukt ide pored Dunava i da će sa njega biti veoma lep pogled.

- Svi će moći da vide koliko je Srbija lepa. Ovo je svemir za ono što smo pre imali u železnici - dodao je predsednik. Vučić je rekao da je njegova ideja da se gradi i brza pruga, ne samo od Beograda do granice sa Mađarskom, već i od Beograda do Niša.

Vučić: Od Beograda do Beča vozom za samo četiri sata

Vučić izjavio je da sa srpske strane neće biti nikakvih kašnjenja u izgradnji brze pruge Beograd - Budimpešta, kao i da će, kada ona bude gotova, moći da se putuje vozom od Beograda do Beča za samo četiri sata. Upitan da prokomentariše to što će i u Mađarskoj biti ubrzani radovi na brzoj pruzi na njihovoj teritoriji i da li je o tom projektu nedavno razgovrao sa premijerom te zemlje Viktorom Orbanom, Vučić je rekao da su razgovrali i o tom projektu, kao i da Srbija ima izvanrednu saradnju sa Mađarskom. "Oni su naši iskreni prijatelji i u svakoj teškoj situacji imali su razumevanja za nas i mi za njih. Pomagali su nam unutar EU kada se god govorilo o Srbiji". Vučić dodaje da su Mađari najveća manjinska grupa u Srbiji. Upitan da prokomentariše raniju najavu gradonačelnika Novog Sada da je moguće da dve velike multulnacione kompanije dođu u Novi Sad koje bi zaposlile više hiljada ljudi čime bi bilo rešeno pitanje nezaposlenih u Novom Sadu. "Nisam radostan što je Miloš to najavio, ali i ja sam to verovatno negde to rekao, obojica smo pogrešili, ali uvren sam da uskoro sledi najava jedne od najevećih, a možda i najboljih investicija koje smo imali u Srbiji, a biće verovatno vezana za Novi Sad. Imamo više takvih inicijativa", dodao je Vučić.

Ovom prugom ići će se 200 na sat!

Vlada Srbije je juče u okviru novih mera pozvala poslodavce u oblasti građevinarstva, visokogradnje i niskogradnje, da nastave rad u punom kapacitetu upravo od danas. Radovi na izgradnji tunela i vijadukta "Čortanovci" deo su projekta izgradnje deonice brze pruge Beograd - Budimpešta od Stare Pazove do Novog Sada, čija je dužina 40,4 kilometra. Pruga će biti za brzinu vozova do 200 kilometara na čas.

Ruske železnice su već postavile 35 kilometara trase, a u toku su radovi na izgradnji dvokolosecnog vijadukta "Čortanovci" koji je najinteresantniji objekat na trasi.Vijadukt je dužine tri kilometra, a realizovano je više od 90 odsto radova. Ukupna dužina obe tunelske cevi "Čortanovci" je 2.242,5 m, a početkom aprila je završeno probijanje desne cevi dužine 1.086,5 metara.

Tasa tunela prolazi kroz složene rudarsko-geološke uslove u vlažnom tlu, a sa stane severnog portala tunel izlazi u zonu klizišta u granicama nacionalnog parka Fruška gora.

Vrednost radova na izgradnji tunela i vijadukta "Čortanovci", koji se finansira iz kredita Ruske Federacije za modernizaciju srpske železnice, iznosi 337,6 miliona dolara. Radovi su počeli u avgustu 2017. godine.

Direktor RŽD Internešnel u Srbiji Mansurbek Sultanov je početkom aprila najavio da će cela deonica od Stare Pazove do Novog Sada biti završena u predviđenom roku, odnosno do novembra 2021. godine. Inače, kineske firme su angažovane na izgradnji na preostale dve deonice brze pruge kroz Srbiju, od Beograda do Stare Pazove i od Novog Sada do granice sa Mađarskom.

(Kurir.rs/Tanjug)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track