NIČE PODZEMNA GARAŽA U VLAJKOVIĆEVOJ Šapić: Nismo odustali ni od jednog projekta
Foto: Nenad Kostić

IZGRADNJA

NIČE PODZEMNA GARAŽA U VLAJKOVIĆEVOJ Šapić: Nismo odustali ni od jednog projekta

Politika -

Aleksandar Šapić, predsednik Privremenog organa Grada Beograda, Džang Dže, ministar savetnik u ambasadi NR Kine, i Džuang Jung, predsednik „China Shandong International Economic and Technological Cooperation Co“, obišli su danas radove na izgradnji podzemne garaže u Vlajkovićevoj ulici, kod Doma Narodne skupštine.

Aleksandar Šapić
foto: Nenad Kostić

- Izuzetno sam srećan što smo ovde. Pre tri meseca smo najavili početak i to je najvažnije, da držimo reč. Da se držimo termina, nismo ni od jednog projekta odustali. Ovde je sve bilo odloženo zbog arheologije. Sve je urađeno sa arheološkim normama i po zakonu - kazao je Šapić.

Aleksandar Šapić
foto: Nenad Kostić

Naveo je i da je kompanija Shandong Hi-Speed je puno uradila u našoj zemlji, kao i da će ovo biti samo još jedan od uspešnih projekata.

Aleksandar Šapić
foto: Nenad Kostić

- Zaista jedna renomirana kompanija. S kraja 2025. će se ovde nalaziti parking mesta. Želim da vas obavestim o broju parking mesta koja su urađena i koja ce biti urađena. Danas započinjemo Vlajkovićevu, Skerlićevu za mesec dana, Pink 150 parking mesta smo završili. Toliko mesta nije urađeno u nekoliko desetina godina. Urađeno je oko 1.250 mesta. Biće urađeno 2.600 za tri godine. Toliko sam srećan da iznesem ovaj podatak. Ovi podaci su nešto čime treba svi da se ponosimo. Skerlićeva, Vidin kapija, Autokomanda, Blokovi 62 63, 64. Uveliko traju radovi, dobićemo 510 mesta u srcu Novog Beograda. Bežanijska kosa, Pinki, Merkator, blok 21 i 22... Želim da pokažem koliko smo uspeli da uradimo. Ovo jeste poboljšanje kvaliteta života. Hvala našim kineskim prijateljima - kazao je predsednik Privremenog organa Grada Beograda.

On je istakao i da će podizvođači biti srpske firme.

- Dobar deo kineskih kompanija uzima naše firme kao i podizvođače za izgradnju ovog parka - rekao je Šapić.

Predstavnik kineske kompanije se Šapiću obratio rečima:

- Veoma sam počastvovan da prisustvujem početku izgradnje garaže. Ovaj projekat je privukao pažnju sa raznih strana... Impresionirani smo i izražavam iskreno divljenje za vaš rad. Pod vašim rukovodstvom razvoj će biti nezaustavljiv.

Aleksandar Šapić
foto: Nenad Kostić

Iz kineske ambasade su na početku obraćanja izrazili čestitke povodom početka izgradnje.

- Zahvaljujući pripremama drago nam je što će započeti ovaj projekat, integisaće parking i park preko, poboljšaće infrastrukturu grada. Istovremeno je ovo prvi projekat ove vrste koji stvara novi model za poslovanje kineskih kompanija. Verujem da će kineske firme biti sposobne da izvrše i da će čelično prijateljstvo zbližiti naša dva naroda. Želim da izgradnja bude uspešna i da se uspešno završi - rekao je predstavnik Ambasade NR Kine.

Aleksandar Šapić je i danas odgovarao na brojna pitanja novinara.

O nesreći kod Karađorđevog parka

Upitan za nesreću kod Karađorđevog parka u kojoj je točak udario ženu koja je kasnije podlegla povredama, kazao je:

Aleksandar Šapić
foto: Nenad Kostić

- Šta da vam kažem, postoji grupa opozicionara koji se bave nekrofilskom politikom. Kao da žude, priželjkuju neka nesreća da se desi. To ne mogu da razumem. Žena je stradala jer točak nije bio zašrafljen. Osoba, mehaničar je uhapšen. Privatni prevoznici imaju ugovor sa gradom. U okviru tih ugovora ne reguliše grad već policija i MUP koji su jedini ovlašćeni za zahtev za vanredni tehnički pregled koji se izvršava na šest meseci. To rade ovlašćeni servisi sa kojima Grad nema veze. Ne postoji zahtev za vanredni pregled jer to može samo MUP. Ovde nije problem da je star autobus. Već ljudska greška. Koristiti ovakvu nesreću u političke svrhe je nekrofilska politika za koju ne znam kada će da se zavrsi. Pitaju me gde sam bio, igrao sam ruski rulet sa Đilasom. Ali nisam u tome uspešan kao on.

Šapić je potom nabrojao brojne incidente GSP-a između 2009. i 2013. godine, kada je na čelu Beograda bio Dragan Đilas.

- U tom ruskom ruletu Đilas me šije u svakoj ruci. Ne sećam se da ga je bilo ko tada optuživao. Ovakve stvari se uvek dešavaju u velikom gradu. Ali optuživati na ovaj način... - kazao je Šapić.

Naveo je i da je broj zapaljenih autobusa u periodu od 2008. do 2013. bio 67, a od 2022. samo devet.

- Da li je iko ikada napao Đilasa. Nije! Kao ni za tragediju 2011. kada je ludak ubio 13 ljudi. Mi živimo u nekrofilskom vremenu gde se priželjkuje nesreća. Molio bih ako imaju makar malo savesti da ubuduće ne grade svoje strategije na nesreći, smrti, zločinima. Ako se ne bojite nas, ne treba da se bojite, ali treba bojati Boga. Mi ćemo porodici te žene pomoći koliko možemo. Takve stvari se dešavaju i nadam se da će biti što manje - istakao je on.

Aleksandar Šapić
foto: Nenad Kostić

Upitan da li će neko biti politički odgovoran za incidente u GSP, rekao je:

- Uklonjeno je nekoliko vozila zbog našeg pritiska. Točak prosto nije bio zategnut. Ne znam ko može da snosi političku odgovornost. To se desetinama godina dešava u Beogradu. Ima preko 2.000 vozila i postoji zakonska odgovornost. Kako politički neko da odgovara kad je u pitanju tehnička greška? Bila je zatvorena Dečanska nekoliko dana zbog radova, odmah su napali iz opozicije? Hajde da budemo objektivni. Ono što se desilo 3. maja, slično se desilo u Českoj. Je l neko tražio političku odgovornost? Kako sprečiti ludaka? Šta je trebao da uradi sekretar? Da spreči mehaničara da dobro zameni točak? Treba podići standard, privatnici treba da vode računa, apsolutno.

O napadu na kontrolorku GSP i hapšenju zbog mita

Na pitanja koja se tiču napada na kontrolorku GSP-a, ali i dva uhapšena pripadnicka komunalne milicije za mito, naveo je:

- Danas ću se sastati sa tom gospođom i vreme je da se nasilni i bahati Beograđani kojima je puno i 50 dinara... to nema nigde na svetu. Ljudi rade svoj posao. Ja apelujem na državne organe da najstrože kažnjavaju. Meni je žao što se te situacije dešavaju iako ih je manje. Bilo mi je žao i mučno da gledam. Nadam se da će izdržati i uspeti da izdrže. Ukoliko je nekome puno da da 50 dinara, onda mislim da ta osoba ne živi u realnom vremenu. Ako je neko kriv onda sam ja, ne ljudi koji rade... Ovo drugo, ne bih mogao da iznosim detalje. Komunalna je bila leglo korupcije i napravili smo mnogo promena, bilo je otpuštanja, ali mnogi su ostali. Prijavljivaćemo te slučajave i ubuduće. Oni treba da budu za primer, a ne ljudi koji će biti korumpirani. Treba da čuvaju red, a ne da ga remete. Poručujuem svima koji tamo rade da dva puta razmisle ako žele da se bave korupcijom.

Aleksandar Šapić
foto: Nenad Kostić

Ugovor sa prevoznicima će biti rigorozniji

Šapić je kazao da će ugovor sa prevoznicima biti rigorozniji.

- Mi uslovljavanjem privatnika jačamo javni prevoz. GSP ćemo učiniti jakom kompanijom. Dobar deo vozača radi za privatnike, tu se svašta dešava. Mi želimo da napravimo jedno zdravo preduzeće - rekao je Šapić.

Šapić: Stanje u Beogradu nije normalno

Sapić je rekao i da stanje u Beogradu nije normalno i da nije lako biti u njegovoj poziciji.

- Nadam se da ćemo posle izbora imati normalnu gradsku vlast. Doveli su do savršenstva nekrofilsku politiku. Jedva čekaju da se nešto desi pa skaču. Žena nije ni sahranjena. Oni su na sve strane, pitaju "gde si Šapiću"? O nasilju, postoje ozbiljnije stvari. To je antisrpska politika koja duboko ulazi u našu opoziciju. Seju mržnju, separatizam i secesionizam... A to što se desilo u Dubrovniku pokazuje dokle smo došli. Niko od opozicije se nije ogradio. Ovo nasilje je posledica toga, polupali su zgradu Skupštine. Ovo je dublji problem. Ovo je urušavanje rođene drzave i diskriminacija svog naroda - naglasio je Šapić.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track