A TI BI I DA SEDNEŠ: U međugradskim autobusima do NS prodaju se karte i za stajanje
Foto: Marina Lopičić

Putnici ispaštaju najviše

A TI BI I DA SEDNEŠ: U međugradskim autobusima do NS prodaju se karte i za stajanje

Srbija -
NOVI SAD - Na međugradskim relacijama nije redak slučaj da putnici stoje u autobusima, jer prevoznici prodaju više karata nego što ima mesta.

Zbog neorganizovanosti prevoznika ili njihove želje za što većom zaradom najviše ispaštaju putnici koji stoje i po dva sata u prenatrpanim autobusima. Gužve najčešće nastaju tokom vikenda kada većina studenata koja boravi u Novom Sadu odlazi kući.

Sa ovim slučajem se susrela studentkinja Milica Danilov, koja se svakog vikenda vraća u Zrenjanin. Prema njenim rečima, skoro redovno se susreće sa gužvom u autobusima jednog banatskog prevoznika.

"Stajanje u busu zaista prevazilazi svaku meru. Redovno plaćam kartu, kao i svi ostali, ali je pitanje ko će imati sreće da sedne, jer obično se desi da 50 ljudi sedi, a ostatak mora da stoji. Pri jednom polasku iz Zrenjanina bila je velika gužva, i naravno, ja sam stajala, zbog čega sam u jednom trenutku pala u nesvest, a vozač nije ni obratio pažnju da se nešto dešava", rekla je Danilov za 021.rs i dodaje da su neprijatnosti postale uobičajene.

U odgovoru preduzeća "Banat Trans" ističu da ne postoji mogućnost da se za jedan polazak proda više karata nego što je to predviđeno brojem mesta, a u slučaju veće zainteresovanosti otvara se bis polazak, odnosno još jedan autobus.

Međutim, u daljem odgovoru priznaju da gužve nekad mogu da se stvore. "Do potencijalno većeg broja putnika u autobusu od broja mesta za sedenje može doći kada se pri popunjenom autobusu pojave putnici sa povratnim smerom povratne karte (koju su kupili i iskoristili jedan smer u prethodnom periodu) ili sa mesečnom kartom", stoji u odgovoru za 021.rs.

U ovom preduzeću dodaju da se takve situacije ne mogu predvideti, a ni sprečiti. Takođe, iz "Banat Transa" navode da nisu dobijali pritužbe putnika, te da je stajanje u autobusu sa njihovog aspekta neprihvatljivo, ali da ne mogu osporiti da se to dešava, jer putnici sami insistiraju da stoje u autobusu.

Ipak, ostaje nedoumica zašto se i u slučaju većeg broja putnika, zbog onih koji imaju povratne ili mesečne, ne organizuje još jedan polazak, nego svi putnici budu istom vozilu.

O tome da li postoji veće interesovanje za određeni polazak, prevoznika obaveštava Međumesna autobuska stanica (MAS). Iz MAS-a smo dobili odgovor da oni dobijaju određeni broj karata od prevoznika koje mogu da prodaju, a ono što se dešava, jeste da se na neregistrovanim stajalištima primaju putnici, koji su primorani da stoje. U slučaju da putnici nemaju mesta za sedenje, ovo preduzeće savetuje putnike da traže reklamaciju kako bi im bio vraćen novac.

Nakon prebacivanja nadležnosti državnih institucija sa jednih na druge, 021.rs je odgovor pronašao u Republičkoj inspekciji za saobraćaj. Kako nam je rečeno, ovde se radi o sporadičnim slučajevima. Međutim, dešava se da pored karata prodatih na autobuskoj stanici, prevoznici prodaju duplirane karte zbog čega putnici stoje.

Iz Inspekcije za saobraćaj apeluju na oštećene da čuvaju kartu, jer bi u suprotnom prevoznik mogao da tvrdi da je kartu prodala agencija sa kojom nemaju ugovor. Takođe, bitno je da se inspekciji jave što pre, kako bi dokazi bili sveži, a inspektori mogli da reaguju na vreme.

Nacionalna organizacija potrošača Srbije ističe da je Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju regulisan prevoz putnika. Prema ovom zakonu, primanje putnika izvan raspoloživih mesta nije dozvoljeno, a ukoliko se utvrdi da je učinjen prekršaj prevozniku preti kazna između 300.000 i 1.000.000 dinara.

"Često nam se javljaju potrošači upravo zbog ovog problema, te se na osnovu toga može zaključiti da Inspekcija ipak nije najažurnija kada je u pitanju vršenje nadzora i kontrole, te iz tog razloga neophodno je da se potrošači u što većoj meri edukuju i informišu o svojim pravima, kako bi mogli da se zaštite", rečeno je za 021.rs iz NOPS-a.

Problemi na relaciji Novi Sad-Zrenjanin nisu jedini slučaj stvaranja gužvi u autobusu. Slični slučajevi se dešavaju i u autobusima koji idu ka Kikindi, Subotici, Beogradu.

(Radio 021/Zoran Strika)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track