FAP posle 31. maja u stečaju, formira se novo preduzeće

Definitivno kraj

FAP posle 31. maja u stečaju, formira se novo preduzeće

Srbija -
Fabrika automobila u gradu na Limu, koja duguje oko 11 milijardi dinara, više neće postojati od 31. maja. Radnici će biti poslati na biro uz isplatu po 200 evra za godinu staža

PRIBOJ - Fabrika automobila u Priboju više neće postojati.To je juče saopšteno predstavnicima radnika čuvenog FAP, koji je od prošlog utorka u generalnom štrajku. Na sastanku u Vladi Srbije, kojem su, prema rečima Miroslava Mrševića, člana štrajkačkog odbora, prisustvovali predsednik Nadzornog odbora FAP i savetnik premijera Vučića Nemanja Stevanović i Marko Pećanac, savetnik u Vladi, jasno je poručeno da je stečaj neminovan.

- Vesti su veoma loše! FAP više neće postojati! Nećemo moći da funkcionišemo posle 31. maja, bićemo u stečaju. Jedina pozitivna stvar je to što ćemo idućeg ponedeljka ići kod predstavnika Vojske Srbije da se dogovaramo o formiranju novog preduzeća, koje će zaposliti od 100 do 150 ljudi. Nikako nismo zadovoljni ponuđenim. Ovo moram staviti radnicima na glasanje - naglasio je Mršević:

Sedam dana protesta

- Rekli su nam da možemo štrajkovati koliko god hoćemo. Radnici koji posle 31. maja odu na biro imaće povezan staž, dobiće 200 evra po godini staža, a u međuvremenu će deo ljudi zadržati Vojnoremontni zavod. Obrazloženje je da po Zakonu o stečaju i Zakonu o radu, kao i odlukama MMF, to tako mora da bude. Biće nam mnogo teško kad izađemo pred radnike. Dug FAP iznosi oko 11 milijardi dinara, a samo aktuelni menadžment s generalnim direktorom Zoranom Zakovićem napravio je gubitak od 732,38 miliona dinara - ističe predstavnik pribojskih radnika.Podsetimo, zaposleni u FAP poslednjih sedam dana su bili u štrajku zbog neisplaćenih osam plata, nezakonitog otuđenja imovine fabrike bez odgovarajuće odluke Skupštine akcionara i nepovezanog radnog staža, a bilo im je obećano da će to biti regulisano nakon blokade pruge Beograd-Bar u oktobru 2013.- Imali smo velike probleme da obuzdamo radnike, koji su spremni na radikalni vid protesta. Jedan deo njih je bio spreman da započne štrajk glađu, bilo je dosta i onih koji su zagovarali ponovni izlazak na prugu. Borimo za golu egzistenciju, porodice nemaju šta da jedu! - kazao nam je Miroslav Mršević pre sastanka u Vladi Srbije i definitivne odluke da se FAP ugasi.

Sve pokradoše

U sindikatu FAP Sloga rekli su nam i da je rukovodstvo fabrike s direktorom Zakovićem na čelu ogrezlo u kriminal, da se rezervni delovi, specijalni merni i rezni alati prodaju privatnim preduzećima na kilogram, a onda ih ta preduzeća preprodaju po višim cenama.Izjavu od rukovodstva fabrike je, inače, teško dobiti. Sekretarica uvek obavesti da je direktor na putu ili na sastanku i da će se kasnije javiti, što se nikad ne desi. Ni ovaj put nismo uspeli da popričamo sa Zakovićem o ovoj gorućoj temi.

NEKAD BIO GIGANTFAP iz Priboja osamdesetih godina proizvodio 7.200 kamiona i autobusa godišnjeIzvozio čak četiri hiljade kamionaZapošljavao oko sedam hiljada radnikaFAP je bio među 17 firmi koje su imale zaštitu države od poverioca do kraja majaU maju 2014. godine bilo je obećano partnerstvo s finskim SISU i privatizacija. Trebalo je da prvi kamioni izađu s trake u septembru i da u etapama bude zaposleno 600 radnikaPlate su sad u FAP oko 25.000 dinara

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track