NADLEŽNI APELUJU: Zbog gušćeg železničkog saobraćaja kod Loznice neophodan oprez na pružnim prelazima (FOTO)
Foto: T.Ilić

nakon rekonstrukcije pruge šabac- loznica-brasina

NADLEŽNI APELUJU: Zbog gušćeg železničkog saobraćaja kod Loznice neophodan oprez na pružnim prelazima (FOTO)

Srbija -

LOZNICA – Posle prošlogodišnje rekonstrukcije prugom Šabac-Loznica-Brasina dnevno prolazi deset vozova, četiri putnička i šest teretnih, a njihova brzina je sa 10 do 30 km/sat povećana na 60 u teretnom i 80 u putničkom železničkom saobraćaju.

Zbog gušćeg saobraćaja na šinama potrebna je veća opreznost na pružnim prelazima kojih u lozničkom kraju ima dvadesetak, a na celoj pruzi Šabac – Loznica – Brasina 57 i svi su, kako navode iz “Infrastruktura železnice Srbije”, obezbeđeni na odgovarajući način.

foto: T.Ilić

Prema njihovim podacima 17 obezbeđeno je prelaza, osam automatskim uređajima sa polubranicima svetlosnom i zvučnom putnom signalizacijom, a sa devet mehaničkih rukuju železničari. Znacima vertikalne drumske signalizacije obezbeđeno je preostalih 40 prelaza.

Tokom lanjske rekonstrukcije pruge Šabac – Loznica – Brasina asfaltirano je deset putnih prelaza duž ove deonice, a početkom godine je “Infrastruktura železnice Srbije” aktivirala novi, automatizovani putni prelaz “Brasina” na magistralnom putu Loznica-Mali Zvornik, između Brasine i Malog Zvornika.

Dotle je bio obezbeđen samo znacima vertikalne drumske signalizacije, a na tom mestu su se događale i veće nesreće, poslednji put početkom februara 2017. kada je, usred dana, oko podneva, teretni voz udario u autobus u kome je povređeno više od 20 osoba.

foto: T.Ilić

Prema podacima “Infrastruktura železnice Srbije” na putnim prelazima deonice Šabac-Loznica-Brasina se od 2014. do 2018 godine, dogodilo ukupno 39 nesreća, najviše 2014 - deset, najmanje 2015 – šest, dok ih je 2017. bilo sedam, a 2016. i prošle godine po osam. U njima su nastradale tri, a povređeno 15 osoba.

Do aprila ove godine na ovoj deonici dogodila se jedna nesreća u kojoj je pričinjena samo materijalna šteta. Iz “Infrastruktura železnice Srbije” navode da su sve nesreća na putnim prelazima od 2014. svojom ‘’nepažljivom, nepropisnom i neodgovornom vožnjom prouzrokovali vozači drumskih vozila’’, i da je bezbednost saobraćaja na putnim prelazima u najvećem broju slučajeva pitanje poštovanja propisa, odgovornosti i saobraćajne kulture vozača.

foto: T.Ilić

Neobezbeđenih putnih prelaza nema, ističu, i dodaju da su tamo gde nema branika ili polubranika, svetlosne i zvučne signalizacije i znaka vertikalne drumske signalizacije oni nepropisni i neregularni i da je prelazak pruge na tim mestima ‘’ne samo zabranjen, već i izuzetno opasan i može dovesti do tragičnih posledica’’.

Apeluje na učesnike u saobraćaju da poštuju propise i podsećaju da je, da bi prelazak pruge bio bezbedan, potrebno da to ‘’čine samo na putnim prelazima’’.

U narednom periodu predviđeno je povećanje bezbednosti na 60 putnih prelaza u Srbiji, a među njima su i neki na pruzi Šabac-Loznica-Brasina kojom od prošle godine tutnji sve više vozova.

(Kurir.rs/T.Ilić.)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track