POBOLJŠANA POVEZANOST NOVOG SADA SA PRIGRADSKIM NASELJIMA! Izgradnjom ove staze postigla se još JEDNA BITNA STVAR!
Foto: Printskrin/Instagram

POBOLJŠANA POVEZANOST NOVOG SADA SA PRIGRADSKIM NASELJIMA! Izgradnjom ove staze postigla se još JEDNA BITNA STVAR!

Srbija -

U julu mesecu ove godine saopšteno je iz iz Gradske kuće da je završena treća faza izgradnje biciklističke staze Novi Sad - Begeč, na deonici od Ulice Sime Matavulja do Dunavske ulice u Futogu. Staza se nalazi na međunarodnoj ruti Euro Velo 6, a zajednički je finansiraju Grad i Pokrajina sa 170 miliona dinara.

Deonica Novi Sad - Begeč manjim delom vodi kroz urbanu zonu Novog Sada, dok se najvećim delom, u dužini od oko 23 kilometara, pruža po kruni odbrambenog nasipa od Dunava. U prethodnom periodu je, uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije izgrađeno 6,2 kilometra, od Obalske ulice u Begeču do Dunavske ulice u Futogu, u šta je uloženo 96,3 miliona dinara.

Realizacijom ove investicije, ne samo da se omogućava bolja saobraćajna povezanost Novog Sada i prigradskih naselja, nego se znatno doprinosi razvoju cikloturizma u našoj zemlji. Dužina koridora Euro Velo 6 kroz Srbiju je oko 665 kilometara.

Treća faza izgradnje staze Novi Sad - Begeč obuhvatila je uređenje 10,5 kilometara biciklističke staze od čega izgradnja nove staze od Ulice Sime Matavulja ka Futogu obuhvata dužinu od 6,7 kilometara, a obeležavanje saobraćajne signalizacije na već postojećoj biciklističkoj stazi do Dunavske ulice u Futogu obuhvata 3, 8 km.

Euro Velo mreža predstavlja niz biciklističkih ruta koje prolaze kroz Evropsku uniju a pokrenuta je 1994. godine. Rutom Euro Velo 6 kroz Srbiju godišnje prođe između 12 i 15 hiljada biciklista, što je jako malo u poređenju sa drugim deonicama na ovom koridoru, na kojima je godišnje između 250 i 300 hiljada biciklista.

Reč je o veoma ozbiljnoj vrsti turizma koja Evropi godišnje donosi 50 milijardi evra. Primera radi, Češka je u protekle tri godine izdvojila 200 miliona evra u izgradnju biciklističkih staza, dok Mađarska u iste svrhe ulaže 98 miliona evra. Našu zemlju je ovaj projekat, u dve faze, do sada koštao 95 miliona dinara.

Osim koridora Euro Velo 6, kroz Srbiju prolaze još dva od ukupno 14 međunarodnih biciklističkih koridora – Euro Velo 13 i Euro Velo 11, na kom još nije urađena signalizacija, pa taj koridor još nije u funkciji po međunarodnim standardima.

Euro Velo 6 (EV6) zvanično počinje na ušću reke Loare u Atlantski okean i proteže se istočno do Crnog mora. Ova ruta od 3.653 km prolazi kroz Francusku, Nemačku, Švajcarsku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, a završava se u Rumuniji na obali Crnog mora. Ukupna dužina ovog međunarodnog koridora je 3.650 kilometara.

Promo

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track