Nedavno je održan hakaton koji je uključio 30 studenata farmacije i medicine koji su u saradnji sa mentorima odgovarali na izazove iz „realnog“ života kada su u pitanju određena zdravstvena oboljenja. O utiscima sa hakatona razgovarali smo sa vođom ovog projekta u Srbiji, Ivanom Dragović, Omnichannel menadzerom za Balkan u kompaniji  AstraZeneca

Oduševljena sam entuzijazmom i angažmanom studenata pre i tokom samog događaja. Današnji studenti su izuzetno informisani i inovativni, s odlicnim kreativnim idejama. Uprkos kratkom roku za prijave i studentskim obavezama krajem semestra, imali smo veliko interesovanje za učestvovanje.

Nedavno smo u Beogradu organizovali hakatonski događaj "Health Hack", koji je okupio više od 30 studenata farmacije i medicine. Njihov zadatak je bio da, uz podršku mentora, osmisle inovativna rešenja za izazove iz zadatih terapijskih oblasti.

317a3588.jpg
AstraZeneca 

Iskusni mentori iz kompanije AstraZeneca, konsultanti za inovacije iz ICT HUB-a i strucnjaci s kliničkim iskustvom, vodili su učesnike kroz proces osmišljavanja rešenja, koristeći design thinking metode. Mentorstvo je odigralo važnu ulogu u ovom procesu. Uz stručno vođstvo, studenti su mogli usavršiti svoje ideje i pristupiti problemima na sveobuhvatniji način.

U završnoj fazi, takmičari su predstavili svoja rešenja žiriju koji je bio impresioniran kvalitetom prezentacija i strukturom predloženih rešenja. Članovi žirija, kojima smo veoma zahvalni na neizmernom stručnom doprinosu i spremnosti da učestvuju, bili su: Nemanja Luković- direktor poslovne jedinice za Biofarmaciju AstraZeneca, Nenad Paunović- savetnik predsednice Vlade Republike Srbije i Kosta Andrić- director ICT HUB-a.

Koliko su ovakve inicijative od strane kompanija važne, posebno uzimajući u obzir da većina studenata nakon završetka školovanja ima veliku potrebu za praktičnim znanjem?

Upravo u tome leži vrednost izlaganja učesnika „stvarnim“ izazovima iz zdravstva. Ovaj pristup pomaže da se premosti jaz između akademskog znanja i praktične primene, pripremajući studente za buduću karijeru u zdravstvu. Radeći u interdisciplinarnim timovima, studenti farmacije i medicine su mogli da pristupe problemima iz više perspektiva, sto je dovelo do inovativnijih i sveobuhvatnijih rešenja.

Studenti su razvili važne veštine poput rešavanja problema, timskog rada, komunikacije i upravljanja vremenom, koje su ključne za buduće zdravstvene radnike i za poslovno okružnje generalno.

Stvarajući energično i motivišuće okruženje za učenje i inovacije, format hakatona podstakao je učesnike da razmišljaju van okvira i razviju nova rešenja.

3969590-picture1-ls.jpg
AstraZeneca 

Izabrali ste hronično opstruktivnu bolest pluća i karcinom dojke za teme hakatona, zašto baš ove dve bolesti i kakve zaključke su studenti doneli u svojim odgovorima na zadatke?

Odabrane teme HOBP-a i karcinoma dojke predstavljaju područja na kojima AstraZeneca kontinuirano radi na pronalasku inovativnih terapija, pored kardiovaskularnih, bubrežnih i metaboličkih bolesti, vakcina i imunoterapije, kao i retkih bolesti. Procenjeno je da u svetu, a slični podaci su i u Srbiji, od HOBP-a boluje oko 10% odrasle populacije.

Najnoviji podaci o prevalenci karcinoma dojke u Srbiji, govore da se godišnje postavi oko 4500 novih dijagnoza, a zabeleži oko 1700 smrtnih slučajeva od raka dojke.

Ovde je važno da pomenem i veoma značajnu ulogu kompanije AstraZeneca u razvoju mreže BRCA testiranja za karcinom dojke u Srbiji, koja je ozvaničena i potpisivanjem memoranduma o razumevanju sa Vladom Republike Srbije, u okviru BIO4 projekta. Od velikog je značaja što je uspostavljena infrastruktura BRCA testiranja u Srbiji, kako bi se primenio targetirani terapijski pristup i na taj način poboljšali ishodi lečenja pacijentkinja.

Kada govorimo o zaključcima i rešenjima, jedna od osnovnih vrednosti kompanije AstraZeneca jeste da stavlja pacijenta u centar svoje delatnosti, neprekidno tražeci inovativna rešenja za različite zdravstvene probleme. Stoga smo trazili rešenja koja bi pacijentima omogućila bolju kontrolu bolesti i unapredila kvalitet života. Važno je ne samo da se pacijenti pravovremeno i pravilno leče, već i da se uspori dalji razvoj bolesti.

Svi timovi su bili sjajni, predstavljajući inovativna rešenja koja spajaju medicinska i tehnološka znanja, usmerena na prevenciju, otkrivanje i praćenje ovih bolesti. Ipak, timovi "FarmaFenomeni" i "Sentinel" su se izdvojili i zauzeli prvo mesto. Dodatno, članovi pobedničkih timova dobijaju priliku za individualne sesije posvećene razvoju karijere sa rukovodstvom kompanije AstraZeneca i bili su pozvani na uvodnu nedelju u okviru AstraZeneca Internship programa.

Koliko dugo kompanija AstraZeneca organizuje HealthHack i koji su dalji planovi sa ovim projektom?

HealthHack je inicijativa koju organizujemo već drugu godinu zaredom, sa ciljem podsticanja inovacija i privlačenja mladih talenata, a pod krovnim vođstvom koleginice Barbare Ülen, lidera tima za inovacije i poslovnu izvrsnost Balkan klastera kompanije AstraZeneca. Projekat je na nivou Balkana, te je stoga u prethodnim mesecima hakaton održan u Srbiji, Sloveniji i Bugarskoj, okupivši više od 100 učesnika, a na jesen je planiran i u Hrvatskoj.

Takođe, AstraZeneca organizuje i studentsku praksu u sve 4 zemlje, te su neki od prošlogodisnjih učesnika Hakatona dobili i tu priliku.

Naime, trenutna generacija praktikanata je imala veoma važnu ulogu u organizaciji ovogodišnjeg Hakatona, konkretno u Srbiji koleginica Milica Zlatanović, student pete godine Farmaceutskog fakulteta u Beogradu. Ovo je odlična prilika za individualni razvoj, a ujedno i pokazatelj da su praktikanti u kompaniji AstraZeneca angažovani na značajnim i interesantnim projektima.

Nestrpljivo isčekujemo nastavak ove inicijative i dalji razvoj inovativnih rešenja u zdravstvu.

Promo