TRAGEDIJA KOJA JE 3 NIŠKA SELA ZAVILA U CRNO: Nesreća mogla biti izbegnuta da je mašinovođa ranije počeo da trubi?
Foto: M.S.

sudar voza i autobusa

TRAGEDIJA KOJA JE 3 NIŠKA SELA ZAVILA U CRNO: Nesreća mogla biti izbegnuta da je mašinovođa ranije počeo da trubi?

Crna Hronika -

Suđenje Milanu Zdravkoviću (33), vozaču autobusa "Niš ekspresa" koji nije stao na znak "stop" nakon čega je naleteo voz i usmrtio osam osoba, završeno je u utorak, tako da se 3. marta očekuje završna reč advokata, a zatim i presuda u Višem sudu u Nišu.

Stravična saobraćajna tragedija dogodila se na pružnom prelazu u selu Donje Međurovo, 21. decembra 2018. godine oko 7.25 sati ujutru kada je voz na relaciji Niš - Kuršumlija sa mašinovođom Vladicom R. naleteo na takozvani "đački autobus" i od osmoro, usmrtio i troje dece, a 30 osoba je teže i lakše povređeno.

foto: M.S.

Tog dana su u crno zavijena sela Čokot, Novo Selo i Donje Međurovo, odakle su poginuli iz autobusa.

Roditelji i najmiliji žrtava su ranije tokom suđenja, nezvanično okrivili oba vozača jer jedan nije stao na znak "stop", a mašinovođa je tek na 17 metara, kako je veštak potvrdio, počeo da trubi, nakon čega je voz prepolovio autobus.

1 / 18 Foto: M.S.

Na sledećoj raspravi očekuje se "okršaj" advokata koji će braniti svoje klijente.

- Smatram da je kroz izvedene dokaze na glavnom pretresu pred sudom potvrđeno da za tragediju nije kriv samo optuženi vozač autobusa Milan Zdravković već da postoji i objektivna odgovornost motorovođe i "Infrastruktura železnice" jer prelaz nije bio adekvatno obeležen. Motorovođa u ovom slučaju nije ispunio svoje obaveze utvrđene pravilima saobraćaja, a železnica nije obezbedila kvalitet putnog prelaza semaforom. Ne sporimo da se vozač autobusa nije zaustavio na znak "stop" ali je takođe i motorovođa morao da se zaustavi. Da je kvalitet prelaza bio propisan, bez rupa, autobus bi prešao pre udara voza - rekao je advokat Predrag Tomić, branilac okrivljenog vozača Zdravkovića.

Advokat oštećenih, Bratislav Stojanović veruje pak u maksimalnu krivicu vozača autobusa ali prepoznaje i ostale okolnosti.

- Radom tužilaštva dokazana je maksimalna krivica vozača autobusa koji nije zaustavio vozilo na znak "stop". Ovakva tragedija je velika pouka da nam se ovakve stvari više ne događaju - rekao je advokat Stojanović.

Prema oceni advokata Stojanovića, nije isključena i krivica motorovođe koji je nije blagovremeno trubio i kočio da voz ne naleti na autobus.

U udesu na pelazu poginuli su Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog Sela, Bogomir Lazić (75) i Danijela Stanković(48) iz Čokota dok su potom u Kliničkom centru u Nišu povredama podlegli Nataša Janković (42) i Mirjana Kocić (16) takođe iz Čokota, Tatjana Stamenković (78) i Vlastimir Djordjević (65) iz Donjeg Međurova.

Poslednja žrtva ove tragedije je Lena Ilić (16) iz Čokota koja je od zadobijenih povreda preminula 17. maja prošle godine.

(Kurir.rs, M.S./ FOTO: M.S.)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track