Slušaj vest

Objavljeni su podaci koji govore koliko su Partizan i Zvezda uticali na popularnost Evrolige.

Evroligaška sezona 2024-2025 pokazuje koliko duboko košarka može da zadre u medijski prostor, ne samo kao sport, već kao kulturni i digitalni fenomen. Crvena zvezda Meridian i Partizan, dva najveća srpska košarkaška brenda (kojima Evroliga traži višemilionske uplate kako bi dobili trogodišnje licence), ako je verovati agenciji Nilsen, imaju ključne ključne ulogu u ovoj priči, ne samo na terenu, već i u domenu TV gledanosti i uticaja na društvenim mrežama.

Prema najnovijem izveštaju svetske renomirane agencije Evroliga je od oktobra 2024. do početka 2025. upisala ukupno 459 miliona TV gledalaca širom sveta, a čak 98% te publike dolazi iz lokalnih tržišta klubova. I najviše sa Balkana (120,8 miliona). Slede: Španija (112,4 miliona), Grčka (96,8 miliona), Italija (35,2 miliona), Nemačka (23,5 miliona), Francuska (22,8 miliona), Baltik 9,8 (miliona), Izrael (1,5 miliona)... prenosi "Meridijan sport".

VEČITI DERBI: Nema gde IGLA da Padne! Pionir PREPUN u prvom meču finala ABA lige! (GALERIJA) Foto: Petar Aleksić

Partizan (90,3 miliona) i Crvena zvezda (89,8 miliona ) su se u pomenutom peridu pozicionirala na trećem i petom mestu po TV gledanosti među svim Evroligašima, čime potvrđeno da srpski klubovi imaju ogroman medijski potencijal i u evropskom kontekstu.

Na digitalnom planu, Evroliga je generisala 2,8 milijardi online prikaza na najposećenijim medijskim sajtovima, a sadržaj na društvenim mrežama privukao 917 miliona pregleda. I Zvezda i Partizan imaju sve značajnije učešće u ovom digitalnom pejzažu – kroz brojne interakcije, video sadržaj i angažman simpatizera na platformama poput Instagrama, X-a (Twittera) i YouTube-a.

U vremenu kada digitalni uticaj često prevazilazi tradicionalne granice sporta, jasno je da beogradski “večiti” više nisu samo klupski simboli, već su i medijski giganti, može slobpodno da se kaže i stubovi Evrolige u regionu i dragoceni partneri za brendove koji žele autentičan kontakt s publikom.

Da li posle ovih podataka Evroliga smatra da i dalje treba da im višemilionski naplaćuje ulaznicu i da li bi i koliko po zasad najveće evropsko takmičenju bilo pogubno da Zvezda i Partizan kažu da neće da prihvate “ponudu koja se odbija”?

Kurir sport / Meridijan sport

KK Partizan, Grobari, Evroliga Izvor: Kurir