PRVI NA ZAPADNOM BALKANU: Mihajlovićeva pokrenula projekat intermodalnog transporta
Foto: Min Gradj

Potpisan protokol

PRVI NA ZAPADNOM BALKANU: Mihajlovićeva pokrenula projekat intermodalnog transporta

Beograd -
U 20 zemalja Evrope ima ukupno 350 terminala i ne postoji nijedan razlog da i Srbija nema takav terminal jer ćemo tako smanjiti logističke troškove koji u Srbiji učestvuju skoro 25 odsto u ukupnim troškovima, istakla je ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture

BEOGRAD - Potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović i gradonačelnik Beograda Siniša Mali potpisali su danas Protokol o saradnji na izgradnji prvog intermodalnog terminala sa logističkim centrom, koji će se nalaziti u Batajnici i najavili da će radovi početi već sledeće godine, a planirano je da budu završeni u roku od dve godine. Logistički centar će se prostirati na ukupno 82,5 hektara, od čega će intermodalni terminal, na kome će se ukrštati železnički i drumski saobraćaj u cilju transporta kontejnera, biti na 13 hektara.

Intermodalni terminal će se nalaziti između Batajničke petlje na Koridoru 10 i Železničke stanice u Batajnici, a ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Mihajlović je rekla da je vrednost investicije oko 20 miliona evra i da će to biti prvi intermodalni terminal ne samo u Srbiji nego na Zapadnom Balkanu. Taj projekt biće finansiran sredstvima IPA fonda odnosno bespovratnim sredstvima koja ćemo dobiti od EU, kao i sredstvima budžeta Srbije i budžeta grada Beograda.

"U 20 zemalja Evrope ima ukupno 350 terminala i ne postoji nijedan razlog da i Srbija nema takav terminal jer ćemo tako smanjiti logističke troškove koji u Srbiji učestvuju skoro 25 odsto u ukupnim troškovima", istakla je Mihajlović dodajući da je cilj da povećamo konkurentnost i transport robe. Prema njenim rečima, idejni projekat za terminal je napravljen još 2008. godine i od tada se ništa nije radilo na njegovoj realizaciji.

Foto: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture
Foto: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

Ona je kazala da treba se završi glavni projekat i da će se onda raspisati javni poziv za izbor izvođača, kao i da će se primeniti "Žuti fidik". Kapacitet intermodalnog terminala je 80.000 kontejnera,a njegovom izgradnjom logistički troškovi će u ukupnim troškovima iznositi od 10 do 12 odsto, navela je Mihajlović.

"Izgradnja će trajati najviše dve godine", navela je Mihajlović. Gradonačelnik Siniša Mali rekao je da će gradske vlasti do kraja ovog meseca usvojiti plan detaljne regulacije za taj deo grada, a do kraja septembra i proces eksproprijacije zemljišta, kako bi već sledeće godine mogli da počnu radovi. On je kazao da je cilj da se od Beograda napravi svetska prestonica i podsetio da je intermoralni terminal mesto gde se susreću železnica i put, kako bi sve firme koje se bave trgovinom i logistikom svoju robu iz kontejnera sa železnice prebace na kamione i obrnuto.

"Ovo je važna vest i poruka za investitore, mi želimo da se bavimo njihovim problemima i doprinesemo njihovoj konkurentnosti na tržištu i nadam se će biti više zainteresovani da investiraju u našu zemlju", poručio je Mali. On je kazao da mu je veoma drago što grad taj veliki projekat pokreće zajedno sa Ministarstvom građevine i napomenuo da su gradske vlasti ispunile i obećanje da će pokrenuti dolazak Ikee u Beograd.

Mali je rekao će to biti indirektno neka vrsta javno-privatnog partnerstva pošto će država obezbediti saobraćajnu infrastrukturu i pozvao investitore da tu naprave logističke centre i budu deo tog velikog projekta. Protokol je zajedno sa Mihajlovićevom i Malim potpisao i direktor Građevinske direkcije Beograda Branislav Popović.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track