VESIĆ O PROBLEMU NA UMKI: Tražimo trajna rešenja za najveće klizište u Evropi
Foto: Tanjug / Dragan Stanković

Reka potkopava brdo

VESIĆ O PROBLEMU NA UMKI: Tražimo trajna rešenja za najveće klizište u Evropi

Beograd -
Da bi se konačno rešio problem, potrebno je proširiti korito Save sa sremske strane, jer reka sada potkopava brdo. Sava je, uostalom, na tom delu najdublja i zato se i zove Duboka. Projekat je vredan oko 50 miliona evra i neophodno je da se finansiranje obezbedi preko IPA evropskih fondova, naveo je Vesić

BEOGRAD - Gradski menadžer Goran Vesić je gostujući u „Beogradskoj hronici” govorio o problemu klizišta na Umki. Vesić je podsetio da je reč o verovatno najvećem klizištu u Evropi, koje je decenijama problematično.

"Republika Srbija je odlučna da zajedno sa Gradom Beogradom i našim evropskim partnerima konačno reši ovaj višedecenijski problem. Vlada Srbije donela je odluku preseljenju 52 porodice na kompleks od dva hektara u Ostružnici. To je u ovom trenutku najvažnije. Da bi se konačno rešio problem, potrebno je proširiti korito Save sa sremske strane, jer reka sada potkopava brdo. Sava je, uostalom, na tom delu najdublja i zato se i zove Duboka. Projekat je vredan oko 50 miliona evra i neophodno je da se finansiranje obezbedi preko IPA evropskih fondova – naveo je Vesić.

On je podsetio da se na toj deonici radi auto-put Obrenovac–Surčin, o čemu država pregovara sa potencijalnim partnerima iz Kine i Azerbejdžana. Rekao je da će se u okviru tog projekta raditi magistralni prilaz iz naselja Mislođin, Umka i Ostružnica u delu gde je nekada išla stara pruga, i koji će rešiti problem sa putem koji sada konstantno propada. Vesić je istakao da je to trajno rešenje.

Gradski menadžer se takođe osvrnuo i na dugogodišnji problem u Čukaričkom rukavcu, ukazavši da je novi Most na Adi dodatno usporio dotok reke Topčiderke u Savu.

"Čukarički rukavac se puni muljem iz Topčiderske reke a taj mulj se taloži u rukavcu. Naše preduzeće „Beogradvode” će u narednom periodu prokopati još jedan prolaz, ali to rešenje nije trajno. Radimo na tome da se ulivanje Topčiderske reke izmesti van rukavca direktno u Savu, kao i da se ispod Ade ugradi posebna cev koja će povezati Savu sa rukavcem i koja će omogućiti da voda bude protočna i bez mulja", zaključio je Vesić.

On je dodao da je trajno rešenje neophodno jer grad ima planove da se na mestu Čukaričkog rukavca sagradi nova marina. To će raditi dva naša preduzeća „Parking servis” i Ada Ciganlija, zaključio je Vesić.

Vesić je izrazio zadovoljstvo što se radovi na rekonstrukciji Cvetnog trga i Ulice Vuka Karadžića odvijaju po planu.

"„Beograd-put” je za jedan, od predviđena tri dana završio svoje radove. Trenutno se na terenu nalaze ekipe „Beogradskog vodovoda i kanalizacije”, koje treba da završe svoj posao u roku od 20 dana. Radovi se obavljaju i mašinski i ručno jer, nažalost, u toj ulici koja je poslednji put rađena osamdesetih godina prošlog veka ne postoji katastar instalacija. Zbog toga radimo veoma oprezno da se ne bi slučajno oštetila neka cev. Danas smo naišli na vodovodnu cev širine 400 milimetara šest metara dalje od mesta gde je bila ucrtana", istakao je Vesić i potvrdio da je dinamika u skladu sa predviđenim rokovima.

"Kao što smo rekli, Ulica Vuka Karadžića će biti rekonstruisana za 120 dana, Cvetni trg će biti završen do 10. oktobra, plato ispred Pravnog fakulteta sa bistom Slobodana Jovanovića biće završen do 30. septembra. Politika ove uprave grada jeste da se svi poslovi završavaju na vreme, u dan kada je obećano kako bi građani što manje trpeli. Videćete kako će biti urađen tender za Slaviju i kako je moguće rekonstruisati možda najznačajniji trg u gradu u veoma kratkom roku i kako će se raditi dan i noć. Sa ponosom mogu da najavim da ćemo u narednih 30–40 dana početi sa rekonstrukcijom skvera u Novopazarskoj ulici na Vračaru", rekao je Vesić.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track