REKONSTRUKCIJA: Ponovo tramvaji od Slavije do Kalemegdana!
Foto: Dragana Udovičić

Vraćaju se šine u srce prestonice

REKONSTRUKCIJA: Ponovo tramvaji od Slavije do Kalemegdana!

Beograd -

Ideja je da se uvede tramvaj koji bi saobraćao na centralnoj liniji broj 1, a kretao bi se od Slavije Ulicom kralja Milana preko Terazija, Trga Republike i Vasine ulice do Kalemegdana, odnosno Donjeg grada

Projekat rekonstrukcije jednog od najvažnijih beogradskih saobraćajnih čvorišta, Trga Slavija, izmenjen je i predviđeno je da Ulica kralja Milana dobije šine, čime bi se ponovo uspostavio tramvajski saobraćaj prema Kalemegdanu.Kako je navedeno, ideja je da se uvede tramvaj koji bi saobraćao na centralnoj liniji broj 1, a kretao bi se od Slavije Ulicom kralja Milana preko Terazija, Trga Republike i Vasine ulice do Kalemegdana, odnosno Donjeg grada.

Osim toga, najavljene su izmene i na liniji 6, koja bi bila produžena, pa bi ona od Tašmajdana nastavila dalje na Trg Nikole Pašića, pa zatim na Terazije, Trg Republike, Vasinom ulicom do Kalemegdana i Pristaništa. Prema tom planu, tramvaji bi se uklopili u koncept pešačke zone, a Terazijama bi se vratio nekadašnji izgled, koji je izgubljen 1947. godine, kad su uklonjene šine i uvedeni trolejbusi.

Predviđeno je da rekonstrukcijom Slavije šine ostanu u tom krugu, a nastavak izgradnje uslediće u drugoj fazi proširenja pešačke zone, kad će Terazije, Kralja Milana i Trg Nikole Pašića biti rezervisani samo za šinski prevoz, taksi vozila i pešake. Prethodno će, u prvoj fazi, kroz Kralja Milana i Terazije biti uvedeni autobusi na električni pogon, a planira se nabavka oko 40 vozila tog tipa. Elektrobusi će saobraćati na linijama 19, 21, 22 i 29 i oni će biti u funkciji sve dok ih u centru ne zamene tramvaji, a dobiće novu okretnicu na Slaviji, pored zgrade Narodne banke Srbije.Zbog uvođenja šinskog saobraćaja preko Terazija u planu je i pravljenje skretnice u Ulici Tadeuša Košćuška, zatim izgradnja tri kilometra dvokolosečne pruge i kupovina 16 novih tramvaja. Najavljena je i mogućnost da tramvaji na novoj deonici voze bez kontaktne mreže, jer u nove tramvaje iz Španije mogu da se ugrade kondenzatori, što im omogućava da idu bez napajanja.Podsetimo, prevoz u Beogradu je počeo da funkcioniše 1892. kad je pokrenuta prva tramvajska linija s konjskom vučom od Kalemegdana do Slavije.E.K.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track