icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

KOMŠIJE U SVAĐI, ONA S PRIZEMLJA STALNO HRANI MAČKE, A IZ PODRUMA ZAUDARA: Profesionalni upravnik Miloš otkriva kako u stvari izgleda njegov posao
Foto: Nebojša Mandić

Muči muku s našim naravima, navikama i karakterima

KOMŠIJE U SVAĐI, ONA S PRIZEMLJA STALNO HRANI MAČKE, A IZ PODRUMA ZAUDARA: Profesionalni upravnik Miloš otkriva kako u stvari izgleda njegov posao

Beograd

BEOGRAD - Komšinica s prizemlja stalno hrani mačke i pse, a većini stanara solitera u kome živi, zbog smeća i buke to smeta. Svi znaju da komšija sa terase sedmog sprata povremeno baca kese s đubrem, ali nikako da se taj problem reši. Buka je uobičajena iz stana koji je izdat podstanarima na trećem...

foto: Dragana Udovičić/Ilustracija

Svaka zgrada u Srbiji, ogledalo je naših naravi, ali i loših navika. Na upravnicima zgrada je to da reše. Ponekad, kada je reč o stanarima, upravnici treba da pomire "nepomirljivo".

foto: Nebojša Mandić

Miloš Matejić (32) po zanimanju je diplomirani inženjer građevinarstva sa licencom Inženjerske komore Srbije. Radi u Sekretarijatu za investicije gradske Uprave grada Pančeva, a angažovan je kao profesionalni upravnik u devet stambenih zajednica u Beogradu i jednoj u Pančevu. Pravi čovek za priču o našim naravima, navikama, karakterima... Ali i umeću upravnika da uvidi problem, ukaže na njega i reši ga.

foto: AP/Ilustracija

Svađe zbog žurki, proslava i buke

Kako nam priča, dešavalo se da da na sastancima dođe do svađe oko toga ko je koga prijavljivao nadležnim organima zbog buke, kako zbog proslava tako i zbog građevinskih radova.

 

- Sada tih problema nemaju jer sve oko buke prijavljuju meni nakon čega prvo pokušam da rešim problem sa vlasnikom spornog stana iz koga dolazi buka, pa tek onda prosleđujem poziv nadležnom organu - kaže Miloš.

foto: Shutterstock

Kako se sastanci uglavnom održavaju u večernjim terminima, priča nam, ljudi su već umorni, pa se događa da iznose i privatne probleme zbog kojih se drugi ljute. Takve vrste razgovora odmah prekidam i vraćam na dnevni red - ukazuje Miloš.

 

Tresu stolnjake kroz prozor, pljuju, hrane golubove, mačke...

Puno stanara se žali i na komšije koje tresu stolnjake kroz prozor i hrane golubove. Neko hrani i mačke i pse, mnogi se bune što komšija pljuje po zgradi.

foto: Dragana Udovičić/Ilustracija

Umeće komunikacije: Govor tela, kontakt očima

A koliko je važno da profesionalni upravnik ima umeće da komunicira sa stanarima dokaz je predmet komunikacije koji imaju prilikom obuke koja se organizuje u Privrednoj komori Srbije, gde dobijaju i licence.

- Od neprocenjivog značaja su i lična iskustva predavača koja su nam predočena kroz konkretne primere. Posebno bih se osvrnuo na predavanja iz oblasti komunikacije jer sam tamo naučio da komunikacija nije samo ono što govorimo a drugi slušaju, već i naše vizuelno predstavljanje, način govora, ponašanje tela, kontakt očima… - kaže Miloš Matejić, profesionalni upravnik.

 

 

- Iako je to kažnjivo ne verujem da će se sa tom praksom prestati i zato svakoj zgradi predlažem totalnu dezinsekciju, minimum jednom godišnje - kaže.

Da bi profesionalni upravnik dobro upravljao stambenom zajednicom, dodaje, neophodno je da ima odgovor na svako pitanje u svakom trenutku.

- Ipak smo mi predstavnici i zastupnici tih ljudi i zgrada. Svaki upravnik koji to ne shvati ozbiljno neće moći da zaštiti stanare od svih problema - smatra Miloš.

foto: AP/Ilustracija

Kad komšije ne razgovaraju... Niko ni sa kim

Slična iskustva ima i Mrđan Žugić (49), vlasnika kompanije, koja se bavi održavanjem poslovnih i stambenih zgrada. Profesionalni upravnik je u nekoliko zgrada na Novom Beogradu, a u pregovorima je sa još sedam. Bogato je iskustvo je iza njega. 

- Svaki problem je 99 odsto rešiv, bitno je pokazati kompromis i poštovanje, strpljenje i volje da se reši - priča Mrđan.

foto: Kurir

Na jednom spratu 4 stana i svi u svađi?!

Sa brojnim ljudskim naravima, ali i lošim navikama u poslu profesionalnog upravnika se i te kako susreće.

foto: Filip Plavčić

- Dešava se da mlađi ljudi nemaju odnos prema zgradi u kojoj žive kao da je njihova, nogom otvaraju vrata, brave se kvare... Uvek lepom rečju prilazim problemu. Vremenom i to rešimo, jer shvate besmisao postupka. Ali ima i situacija kad sve veštine da upotrebite ne možete da ih rešite, a tiču se komšijskih odnosa. Tako u jednoj zgradi na celom spratu njih četvoro komšija je posvađano. Jednom smeta komšijski stari otirač, drugom što treći zahteva da 24 sata gori svetlo u hodniku, a četvrtom cveće od prvog. Naše naravi su nekad stvarno neobjašnjive - kaže Mrđan.

foto: Nebojša Mandić

Kad zamiriše kiseli kupus...

Ima i starijih sugrađana koji su hronično nezadovoljni i nervozni. Ni lepim rečima i pristojnošću ne uspeva da uđe u komunikaciju sa njima. Posebna priča su stare zgrade, kad prođe sezona zimnice, pa iz podruma stari kiseli kupus počne da se oseća.

- I to se reši. Pozovem službu i očisti podrum i problem rešen na zadovoljstvo svih stanara. Nekad postupcima sugrađana i sam budem zatečen, ma iskočio bih iz kože, ali izbrojim do deset, pa mirnim i staloženim tonom predložim rešenje... - priča Mrđan Žugić.

foto: Beta/Emil Vaš

A da bi se rešili brojni problemi, samo detaljno poznavanje Zakona i podzakonskih akata omogućava dobru komunikaciju između upravnika i stanara, što je preduslov za rešavanje mnogobrojnih problema u svakoj zgradi. A svaka stambena zajednica je specifična, priča za sebe.

foto: Dragana Udovičić/Ilustracija

- Ono što je zajedničko u svih deset zgrada u kojima sam profesionalni upravnik je da su većina stanara stariji sugrađani koji imaju jako velike probleme u komunikaciji sa nadležnim organima, pa se osećaju kranje bespomoćno, ne mogu jedni drugima da pomognu, često ne mogu ni sebi da pomognu. Ne znaju kome da se obrate kada imaju problem - naglašava Miloš Matejić.

foto: AP/Ilustracija

Iako su pojedinačni slučajevi sugrađani koji imaju neprimerena ponašanja, ukazuje naš sagovornik, ohrabruje želja većine da im zgrade budu dostojne stanovanja - bezbedne i čiste.

 

(Kurir.rs/Blic/Danijela Nišavić/Foto: Nebojša Mandić)

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.