Apartmani Beograd - jedna od najkonkurentnijih fraza u procesu optimizacije sajta
Foto: Kurir

Apartmani Beograd - jedna od najkonkurentnijih fraza u procesu optimizacije sajta

Beograd -

Najpotrebnije stvari u svakom poslu, bez obzira koji su proizvod ili usluga u pitanju, jesu promocija i marketing. Upravo dobro osmišljena promocija, na pravim kanalima, za pravu ciljnu grupu, utiče na to koliko uspešno radite, zarađujete, odnosno, koliko uspešno pružate usluge ili proizvode koje nudite.

Načini na koje se marketing radio nekada u velikoj meri su se promenili.

Naravno, neka osnovna načela kako javnost upoznati sa biznisom ostala su ista, međutim nove tehnologije zahtevaju promene i prilagođavanje. Pojava interneta, pretraživača, društvenih mreža, aplikacija, promenila je i sam marketing. Postalo je bitno da budete “vidljivi”, da budete na klik od korisnika, da mu budete “pred očima”, da može lako da vas nađe, a kada sve to postignete, sledi još jedan važan korak, a to je da ga uverite u svoj kvalitet.

S obzirom da Gugl nudi beskrajne mogućnosti, ume da “nagradi” kvalitet sadržaja i trud koji je uložen da biste bili na vrhu pretraživača, ali i da kazni prevare i loše sajtove, predstavlja jedan od najvećih izazova kada je promocija biznisa u pitanju.

Koliko je internet nastup na Guglu značajan u poslovnom uspehu, ilustrovaćemo jednim primerom - iznajmljivanje apartmana, smeštaja u Beogradu. Ovo je jedna od usluga koja se u velikoj meri traži na Guglu, i ako ste vlasnik biznisa koji se bavi iznajmljivanjem smeštaja, a niste na vrhu pretraživača, sa sigurnošću se može reći da niste na dobrom putu. Ovakav biznis zahteva dobrom osmišljenu kampanju, kao i savršenu internet prezentaciju i promociju.

Apartmani Beograd - značaj dobre pozicioniranosti na Guglu

Zamislite da niste iz Beograda, a dolazite u glavni grad u kome nikog ne poznajete, i potreban vam je smeštaj. Šta je prvo što uradite? Većina ljudi posegne za mobilnim telefonom ili računarom i “konsultuje” Gugl. U ovoj situaciji najčešće se pretražuje fraza “apartmani Beograd”. Istraživanja i praksa pokazuju da je prva strana pretraživača ono što veliki procenat ljudi gleda. Retko ko ode na drugu stranu. Ipak, kod nekih biznisa, a iznajmljivanje smeštaja je jedan od njih, nije samo bitno da budu na prvoj strani, već i u samom vrhu te prve strane.

Zašto? Kako je smeštaja za izdavanje mnogo, a mnogi sajtovi odgovaraju upitu “apartmani Beograd”, većina kao relevantne uzima prve ponuđene sajtove. To je i razumljivo, jer Gugl “nagrađuje” kvalitet sajta i njegovog sadržaja, i upravo takvi sajtovi su u samom vrhu ovog pretraživača. Prema brojnim istraživanjima prvih pet pogodaka su najbitniji kod fraze “apartmani Beograd”, i ne samo to. Ukoliko se bavite iznajmljivanjem smeštaja, nije isto da li ste na trećem ili četvrtom mestu. Pomeranje ka vrhu za samo jedno mesto može doneti i duplo bolje rezultate, u ovom slučaju pozive i rezervacije. Na samom kraju to rezultira većom prodajom usluga i veću zaradu na mesečnom, godišnjem i opštem nivou.

Primer fraze “apartmani Beograd” uzimamo kao jedan od najkomplikovanijih i najizazovnijih za internet nastup, upravo zbog velike ponude i prilično jake konkurencije. Svakako, najbolji način da sprovedete ceo marketing na internetu, odnosno da ovom frazom postavite svoj biznis među prvih tri do pet na Gugl pretraživaču, jeste optimizacija sajta.

Optimizacija sajtova - Proces koji pravilnim radom donosi rezultate SEO (na engleskom Search Engine Optimization) je optimizacija sajta za pretraživače, i predstavlja skup procesa i tehnika, čiji je rezultat bolja pozicija određenog sajta u Gugl pretrazi za unapred određene i relevantne fraze. Primera radi, ako se bavite iznajmljivanjem smeštaja, apartmana u Beogradu, jedna od vaših relevantnih fraza za organsku pretragu biće “apartmani Beograd”. Optimizacija sajta je proces i sastoji se od tehničkih znanja i umeća, kao i veštine kreiranja kvalitetnog sadržaja, pa sve do link-building procesa, odnosno rada na linkovima koji će sa drugih sajtova voditi ka stranici koja treba da se pojavi (rangira) za određeni za upit.

Ako se proces optimizacije vrši na pravilan način, a to u ovom slučaju znači “po pravilima” Gugla, dovešće do povećanja relevantne posete na vašem sajtu. Kada kažemo relevantna poseta mislimo na to da vas je lako pronašao neko kome treba baš vaša usluga ili proizvod. Ne samo da ćete podići posetu sajta, već će se povećati i konverzija, odnosno prodaja. Rezultati su, što je vrlo važno, merljivi. Treba imati na umu da se rezultati dobro optimizovanog sajta ne javljaju preko noći. Na tome se mukotrpno radi mesecima, a kada su u pitanju teže fraze, onda i više od godinu dana. Ipak, kada se rezultati ostvare, pozicija se ne gubi tako lako, a plodovi rada ubiraju se godinama.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track