Nova pravila Bus plusa izluđuju Beograđane
Foto: Bus Plus

Ogorčeni

Nova pravila Bus plusa izluđuju Beograđane

Beograd -
Putnici ocenjuju da nova pravila ulaska i izlaska nepotrebno zadržava vozila javnog prevoza na stanici, ali i brinu da će još većih problema biti od septembra kada gužve u saobraćaju budu veće

BEOGRAD - Nova pravila ulaska i izlaska u vozila gradskog prevoza u Beogradu, kao i pojačana kontrola čekiranja karata koja se od danas primenjuju, nisu, bar za sada, obradovala Beograđane.

Obišli su nekoliko prometnih autobuskih stajališta u gradu i svuda zatekli sličnu sliku - kontrolore na stanicama koji građanima ukazuju da moraju da ulaze na prednja vrata i proveravaju njihove karte, a kontrolorima na stajalištima pomažu i komunalni policajci.

Kada autobus stane na stanicu, koja je pod pojačanom kontrolorom Bus plus kontrolora, oni u već prepoznatljivim svetlo i tamno plavim majicama ulaze u vozila, proveravaju da li su putnici čekirali karte i upozoravaju ih na nova pravila i potom izlaze, nakon čega autobus može da nastavi put.

Ova nova pravila, međutim, nisu baš obradovala Beograđane, koji su i pored ranijih najava iz Bus plusa o njihovom uvođenje, pomalo iznenađeni.

Putnici na autobuskom stajalištu kod Ušća, na stanici "Šest kaplara" ocenjuju da takva procedura nepotrebno zadržava vozila javnog prevoza na stanici, ali i brinu da će još većih problema biti od septembra kada gužve u saobraćaju budu veće.

Slađana Petrović (30) iz Obrenovca nije zadovoljna novim pravilima i smatra da su katastrofalna."Vraćam se sa puta, dve nedelje nisam bila ovde i izbacili su me tri puta iz autobusa, niko ne vidi da imam kofer i da sam umorna, jednostavno morate da uđete na prva, a da izađete na poslednja vrata s tim što nema kupovine karata kod vozača, nego morate da izađete iz autobusa, jer prete policijom da bi ste otišli na trafiku i kupili bus plus karticu", ispričala je Petrovićeva.

Ona je navela da je razočarana novim pravilima, kao i postupanjima Bus plus kontrolora i dodala da se nada da nova pravila, ipak, neće zaživeti, već će biti ukinuta.

"Dosadašnja pravila bila su u redu, ali ovo sada, posebno što oni (kontrolori) misle da treba da zavode red, svađaju se....stvarno sam šokirana i razočarana. Ne znam kako ću stići do kuće", rekla je Petrovićeva.

Probleme je imala i penzionerka Ružica Krljić (60), koja se požalila na to što kartu nije mogla da kupi u vozilu, već je morala da izađe i bus plus karticu dopuni na kiosku.

"Ušla sam gde treba, ali nisam mogla da kupim kartu kod vozača, već su mi rekli da moram da izađem i da kupim dopunu na kiosku", rekla je Krljićeva.

Ona je dodala da još uvek nova pravila ne stvaraju velike probleme što se tiče gužve budući da je nedelja i da danas saobraćaj u Beogradu nije velikog intenziteta, ali da brine kako će to izgledati radnim danima, posebno od septembra kada i đaci krenu u školu.

"Mislim da tada ljudi neće ni gledati da li su prednja, zadnja ili srednja vrata, ulaziće gde stignu", smatra ona. Međutim, nova pravila nisu problem za studentkinju Tijanu Mišić (23), koja veli da će ih se pridržavati.

Ona nema zamerke ni na funkcionisanje bus plus sistema i, kako je rekala, nije primetila da pojačana kontrola u vozilima i na posebnim punktovima stvara gužvu.

"Mislim da nova pravila nisu problem. Koliko sam primetila, sve funkcioniše bolje i prevoz i sve ostalo...Ne vidim nikakve probleme, niti veću gužvu zbog čekiranja karata", rekla je Mišićeva.

Međutim, da se putnici i ne pridržavaju baš novih pravila primetio je Miša Mičić (56) i rekao da mu se čini da ona samo stvaraju zabunu kod građana i stvaraju gužvu.

"Nova pravila samo stvaraju zabunu, to je moglo da se reši i na neki drugi način, puno vremena to traje i napravi se gužva", ukazuje Mičić.

Povodom uvođenja novih pravila, Bus plus se izvinio građanima koji su proteklih dana dobijali nepotpune informacije o novim merama u javnom prevozu.

"Mere su donete u cilju unapređenja kompletnog sistema javnog prevoza u Beogradu. Da bi autobusi gradskog prevoza bili noviji i učestaliji, neophodno je da ovaj sistem finansijski stane na noge, a za to je potrebno i da korisnici gradskog prevoza, prevoz koji koriste uredno i plaćaju", navedeno je u saopštenju koje je objavljeno na sajtu Bus plusa.

Oni navode da je ulazak na prednja vrata u sva vozila, osim u zglobna i tramvaje, uobičajen i u mnogim gradovima u Srbiji, kao i u mnogim evropskim.

Nova pravila koja od danas važe u vozilima javnog gradskog prevoza, propisuju da putnici u prvoj zoni na prednja vrata ulaze u sve trolejbuse i solo autobuse, a kada su u pitanju zglobni autobusi, tramvaji i trolejbusi, putnici treba da ulaze i na prednja i na zadnja vrata, a izlaze na srednja.

Takođe, ulaz na prednja vrata važi na svim početnim stanicama, dok u drugoj zoni važi pravilo ulaska na prednja vrata i izlaska na ostala vrata.

Od tih pravila biće izuzete majke sa decom i invalidi u kolicima koji će, kao i do sada, ulaziti na srednja vrata u vozila sa rampom.

Do kraja leta sva vrata na vozilima javnog prevoza biće obeležena oznakama za ulaz i izlaz putnika.

Pored toga, od danas je i pojačana kontrola putnika.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track