OVE GODINE 53 NAPADA NA KONTROLORE U PREVOZU U BEOGRADU: Evo kakva je uloga privatnog obezbeđenja i da li mogu da vas legitimišu
Foto: Tamara Trajković

mesečno se proda 115.000 mesečnih karata

OVE GODINE 53 NAPADA NA KONTROLORE U PREVOZU U BEOGRADU: Evo kakva je uloga privatnog obezbeđenja i da li mogu da vas legitimišu

Beograd -

Direktor firme "Kentkart" koja se bavi naplatom karata u vozilima gradskog saobraćaja Veljko Vlahović da je privatno obezbeđenje u autobuse uvedeno da bi se zaštititli kontrolori.

Od početka godine je, ističe, bilo 53 napada u javnom prevozu, od toga 12 sa povredama.

Veljko Vlahović je rekao da je nezahvalno dati podatak o broju onih koji nikada ne plaćaju kartu, jer bi to bila samo gruba procena. Kaže da je procena da oko 300.000 zaposlenih građana u Beogradu koristi javni prevoz, a da se mesečno proda 115.000 mesečnih karata.

Prema njegovim rečima, prema nekim studijama mobilnosti i korišćenja javnog prevoza koji je radio Saobraćajni fakultet 90 posto svih onih koji koriste javni prevoz koristi ga svakodnevno.

Veljko Vlahović
foto: Printscreen/RTS

"Ako imate 115.000 od procenjenih 300.000 koji koristi prevoz, to vam govori koliko bi mogao da iznosi šverc, to ne mora da su tačni podaci, ali daje kakvu-takvu sliku o tome", kazao je Vlahović.

Navodi da je privatno obezbeđenje uvedeno da bi se zaštitili kontrolori.

"Nažalost bili smo svedoci sve većeg broja napada na kontrolore, uglavnom od onih koji nemaju kartu. Taj broj napada od početka godine je 53, od čega je 12 bilo sa povredama. Da bi se omogućilo da obavljaju svoj posao, mi smo bili prinuđeni da njima pružimo normalne uslove rada", kazao je Vlahović.

Kada je obezbeđenje u autobusu, dodaje, broj napada je drastično manji.

"Broj očitavanja nepersonalizovanih kartica u prvih 12 dana otkako je uvedeno obezbeđenje je skočio za 34 odsto, dakle posredni efekat je i povećanje naplate, a osnovni cilj rada kontrole je obezbeđivanja naplate", dodaje Vlahović

Kaže da obezbeđenje ne sme da legitimiše putnika u svrhu izdavanja prekršajnog naloga za putnike bez karte, ali u slučaju napada, oni mogu kontroloru da pruže zaštitu i legitimišu takvog izgrednika u slučaju daljeg procesuiranja.

Ističe da oni koji nemaju kartu ne bi ni trebalo da budu u autobusu.

"Trebalo da se zapitamo kakva su prava onih koji plaćaju kartu i kontrolora. Putnik po propisima je onaj ko ima kartu, a oni koji nemaju kartu ne bi ni trebalo da budu u vozilu. Ako me pitate da li bi trebalo da ga udalje, trebalo bi, jer nema kartu", smatra Vlahović.

Obezbeđenje u javnom prevozu, dodaje, postoji u Americi, a toga dodaje ima i u Švajcarskoj.

"U Londonu 2012. godine u kandidaturi za gradonačelnika je Boris Džonson rekao da svi oni koji se švercuju iskoristio termin ‘paraziti‘", izjavio je Vlahović.

Smatra da bi posao kontrole trebalo da se odvija normalno.

"Nadamo se da ćemo doći u tu situaciju da nemamo više ni potrebu da angažujemo bilo kakvo obezbeđenje i da ne govorimo više o tome", dodaje Vlahović.

(Kurir.rs/RTS)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja