Novi sistem kupovine i naplate karata, počeo je u aprilu u Beogradu i zove se "Beograd plus". Karta se kupuje SMS-om, sa tekstom na broj 9011. Onome ko je poslao SMS stiže povratna poruka sa potvrdom kupovine, koju će on onda pokazati kontrolorima.

Karte mogu da se kupe i u poslovnicama. Postoje vremenske, dnevne, mesečne i godišnje za tri zone, odnosno za zonu A, zonu B i ove dve zone obuhvaćene odnosno zonu C. Od 5. juna pripadnici Službe javnog reda i komunalne milicije zvanično su preuzeli kontrolu karata u prevozu glavnog grada i proveravaju karte putem veb aplikacije.

Na 10 prodajnih mesta možete da kupite kartu svaki dan od ponedeljka do petka sa radnim vremenom od 10 časova do 18 časova, a sada se pojavio i novi sistem kupovine.

Na društvenim mrežama je objavljena fotografija aparata postavljenog u autobusu na liniji 23, gde postoji mogućnost da sami ukucate i kupite kartu.

Kako se vidi na aparatu imate mogućnost kupovine karte za zonu A, B i C, a može da se kupi vremenska karta koja traje 90 minuta i košta 50 dinara, dnevna karta koja košta 100, 120 ili 150 dinara u zavisnosti od zone.

autobuskarta.jpg
Instagram/serbialive_beograd 

Kako se čini, građani će moći da karticom plate svoju kartu, koja će u papirnoj formi izaći iz aparata nakon kupovine.

Ozbiljne kontrole naplate karata za korišćenje javnog gradskog prevoza počele su krajem avgusta.

Novi sistem javnog prevoza naplate karata "Beograd plus" je prezentovan sredinom maja, a tokom leta je bio period prilagođavanja, kada su komunalni milicioneri "Beli" koji su ovlašćena lica za proveru karata i pisanje kazni, objašnjavali ljudima koje zateknu bez karte na koje sve načine mogu da je kupe.

Tokom kontrolisanja naplate karata, u timovima su dva kontrolora i jedan pripadnih Belih. Kako su pojasnili iz Grada, kada je raskinut ugovor sa Kentkartom, tada je ta firma otpustila kontrolore koji su radili za njih, ali su primljeni kako bi nastavili svoj posao u novom sistemu.

Kontrolori, osim što kontrolišu karte, proveravaju i uslovnost vozila. Pre nego vozilo krene, oni su dužni da provere da li je čisto, da li je radi klima, da li je upaljen GPS sistem za praćenje lokacije.

(Kurir.rs/Mondo)