PREVARA VEKA: Đilase, reci ko je ukrao 300 miliona evra?

Francuzi bi s našim parama sagradili tri mosta

PREVARA VEKA: Đilase, reci ko je ukrao 300 miliona evra?

Beograd -
Da su ovakav most istih dimenzija i iste konstrukcije gradili francuski građevinari, imajući u vidu cenu radne snage u Srbiji, koštao bi 160 miliona evra. Mijo u Francuskoj, najviši drumski most na svetu, ima čak sedam pilona, dok naš na Adi ima samo jedan stub

BEOGRAD - Ni piramide nisu ovoliko koštale.Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas dosad je na izgradnju Mosta na Adi potrošio neverovatnih 450 miliona evra, a za te pare Francuzi bi čak tri puta premostili Savu!Naime, najviši drumski most na svetu, Mijo u Francuskoj, inače deo auto-puta koji spaja Pariz i Barselonu, više je nego duplo veći od Đilasovog mosta, a drastično je jeftiniji!Manjak 300 milionaRačunica je više nego prosta. Francuski most dug je 2,5 kilometara, ukupna površina mu je 77.770 kvadratnih metara, ima sedam nosećih stubova - pilona, od kojih je najviši visok 343 metra (za 23 metra je viši od Ajfelove kule) a košta samo 400 miliona evra. U poređenju s njim, most preko Ade je više nego dva i po puta skuplji! Francuzi su kilometar mosta izgradili za 160 miliona evra, što znači da je tokom izgradnje mosta na Adi negde nestalo oko 300 miliona evra! PoređenjeĐilasova ćuprija je po konstrukciji neuporedivo jednostavnija, duplo je manje površine (43.554 kvadrata) od francuskog, ima samo jedan pilon, ukupna dužina mu je svega 969 metara, a već dosad je na njega potrošeno 450 miliona evra! Francuzi su u svoj most skrcali 200.000 tona betona, 36.000 tona čelika i 9.000 tona asfalta, a u Đilasov most otišlo je duplo manje materijala: 164.927 tona armature i betona zajedno! Zdrav razum govori da bi Francuzi s našim parama i našom jeftinijom radnom snagom mogli na Savi da sagrade bar tri mosta!Istu sumnju - da je Most na Adi bezobrazno preplaćen, pobuđuje i poređenje s drugim primerima u svetu. Na primer, Amerikanci bi za jedan most preko Ade mogli da naprave bar šest, o čemu svedoči primer iz države Mejn, gde je 2006. podignut skroman, ali funkcionalan most na reci Penobskot za svega 65 miliona evra! Pravo arhitektonsko čudo - most iz dva dela povezan saobraćajnicom koja 50 metara visi u vazduhu, otvoren je u Bangkoku 2006. Uprkos tako komplikovanoj konstrukciji i činjenici da je pola kilometra duži od Mosta na Adi, bio je skoro duplo jeftiniji - 240 miliona evra.Još milijarda za tunelIzgradnja mosta na Adi počela je 1. decembra 2008, a gradonačelnik Đilas ga je svečano i uz vatromet otvorio 1. januara 2012. Radovi još traju i kraj im se ne nazire. Arhitekte i urbanisti, naime, tvrde da sam most neće ostvariti glavnu namenu - rasterećenje saobraćaja - i da će, pošto se zabija u Topčider, funkcionalnost dobiti tek prokopavanjem tunela kroz to brdo, što će koštati do milijardu evra.

Neophodna revizija troškovaI pokojna Verica Barać, predsednica Saveta za borbu protiv korupcije, ukazivala je svojevremeno na basnoslovnu cenu Mosta na Adi.- Neophodna je eksterna revizija troškova za izgradnju mosta, i gde se nađu nepravilnosti, neko mora da odgovara. Cinično je da se priča da je važno da je on lep, a da nije važno koliko košta. Morali ste da gradite most kako vam nalaže postojeća infrastruktura, pa ako postanemo ekonomski razvijena zemlja, možemo da napravimo most i tamo gde ne prima mnogo saobraćaja. Ali u ovim uslovima to raditi i time se hvaliti, to mi liči samo na onu julovsku bezočnost. Tako su nas samo julovci ubeđivali da je sve dobro dok su nas bombardovali - izjavila je Baraćeva sredinom 2011.

Most će nas koštati 2,4 milijarde €Više od 450 miliona evra, koliko je do sada potrošeno na Most na Adi, tek je početak troškova. Ovo urbanističko čedo gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa koštaće nas neverovatnih 2,4 milijarde evra, tvrdi Branislav Jovin, projektant Mostarske petlje i pristupnih saobraćajnica na mostu Gazela. On je objasnio da je Most na Adi samo deo takozvanog unutrašnjeg magistralnog poluprstena, koji podrazumeva izgradnju 17 kilometara prilaza mostu - petlji, saobraćajnica, tunela.- To ti je ono ludilo - zakolji vola za 100 grama mesa. Totalni promašaj konstrukterski. Most na Adi je fatalan i urbanistički i finansijski jer unutrašnji magistralni poluprsten treba da košta 2,4 milijarde evra - izjavio je Branislav Jovin, projektant Mostarske petlje i i Gazele.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track