Znam samo za stoprocentne uspehe
Foto: Pr

Bojan Mihajlović, top menadžer realizovao 100 posto!

Znam samo za stoprocentne uspehe

Društvo -

Poslednji u nizu uspeha Bojana Mihajlovića, generalnog menadžera luksuznog beogradskog hotela Apart K kod aerodroma Beograd je popunjenost smeštajnih kapaciteta 100 odsto koju pod njegovim rukovodstvom, hotel beleži svakodnevno 100% od marta ove godine. Ovaj stručnjak, master inženjerskog menadžmenta, ime je koje profesionalno odzvanja u regionalnim okvirima turizma i hotelijerstva, i šire. Školovao se u Beogradu i Njujorku, odakle nosi dragocena i brojna poslovna iskustva, nesrazmerna njegovim godinama.

Bojan Mihajlović
Bojan Mihajlović

Ipak, zajednički imenitelj Mihajlovićeve raznolike biznis karijere je uspeh, a potvrda su i dva velika priznanja kojima je ovenčan: menadžer godine u Crnoj Gori 2011. i direktor godine u javnom sektoru, 2013. u Srbiji. Za više poslovnih podviga, poput njegovih, u razvoju hotelijerstva, prema Mihajlovićevim rečima, nedostaju kadrovi sa menadžerskim znanjem i iskustvom.

- Mnogo je kod nas onih koji su otvorili hotele, ali ih nisu predali u prave ruke. Prepustiti rukovođenje nedovoljno stručnim ljudima je velika greška, jer se takvi vežbaju na poslovanju, troše vam novac i uništavaju reputaciju. Često kažem da neko može imati koju god hoće kompaniju, ali ako nema onoga ko je dobro vodi, uzalud sve. Ništa se ne može uraditi bez pravog znanja i iskustva u tom ni malo lakom poslu. Dobra procena je iskustvo a iskustvo je puno loših procena - kaže Mihajlović.

Bojan Mihajlović
Bojan Mihajlović

Kako ste uspeli u Srbiji koja slovi kao zemlja u kojoj još uvek nije lako baviti se biznisom?

- Kod nas se uglavnom radi prema šablonu sa drugih tržišišta koja nisu ni nalik našem. Ja, međutim, na svaki biznis ili projekat gledam individulano i tako se prilagođavam tržišnoj utakmici, uvek s jednim ciljem, da izađem kao pobednik. Oduvek sam polazio od uverenja da nema nerešivih problema, već samo nesposobnih ljudi. Pokazuje se da u Srbiji ima dosta onih kojima je važno da ponesu titulu menadžera ili direktora, međutim mislim da Srbiji ili bilo kojoj kompaniji nisu potrebni menadžeri ili direktori već oni koji mogu da izvrše posao i tako stvore dobar sistem.

Treba imati dobru pripremu, plan i cilj za svaki biznis. Kada me neko pita šta je ključ mog uspeha, ne krijem da su to i mojih pet zlatnih pravila. Prvo veruj sebi, drugo nemoj da se plašiš da ćeš propasti u poslu, jer će te strah paralizovati. Pravilo broj tri je, ne slušaj one koji govore da je nešto nemoguće uraditi, već kaži sebi, meni će to poći za rukom. Četvrto radi pakleno na svom usavršavanju. Peto pravilo je volontiraj, pomozi drugima, budi human, pokloni nekome vreme ili nešto kao znak pažnje i ne očekuj da ti se vrati bilo šta nazad.Koliko su Vam u karijeri pomogla znanja koja ste poneli iz Njujorka?

- U Njujorku vas uče da poštujete ljude nevezano od toga jesu li moćnici ili prosjaci. Tamo su svi isti i imaju isto srce. Uče vas da preuzimate odgovornost, ostvarite cilj i budete dosledni. U Americi, Nemačkoj i Srbiji sam sarađivao sa ljudima od kojih se ne uči teorija već praksa, pa tako i stiče znanje koje razlikuje važno od nevažnog. Svaki hotel ima službu finansija, kadrova, nabavke, prodaje, marketinga, recepcije, održavanja, tehnike, hrane i pica tj. imate sve što bilo koja kompanija može da ima. Inter Continetal Hotels Group mi je omogućio prestižne treninge na eCornell fakultetu, a nekadašnji prvi čovek Inter Continetal Hotels Group, Martin Tamm je bio moj mentor. Koliko je mentor važan za uspeh svakog pojednica, govori činjenica da je Tamm stvorio više od 20 vrhunskih generalnih menadžera u svetu koji danas rukovode hotelima sa pet zvezdica ili su cenjeni konsultati u oblasti hotelijerstva. On je jedan od najpoznatijih u svetskom hotelijerstvu, veliki je prijatelj nemačke kancelarke Angele Merkel, a ja sam imao čast da me obučava godinu dana. Kod njega postoji samo ocena 10 i nije bilo lako proći tu nemačku obuku, ali sam uspeo.

Bojan Mihajlović
Bojan Mihajlović

Da li ste i pre dolaska u Apart Hotel K imali dobre rezultate u Srbiji?

- Bio sam projekt menadžer u ex InterContinetal hotelu, a moj zadatak je bio reorganizacija poslovanja kako bi se došlo do današnje Crowne Plaza Beograd. Bio sam posrednik između Inter Continetal Hotels Group i kompanije Delta Holdingu svim operacijama. U Srbiji sam bio odgovoran iza prodaju kapacitata Hotela Grand i Konaci na Kopaoniku i obezbedio sam profitabilnost u vreme kada je Genex bio njihov vlasnik, a uspešno sam se ostvario i kao konsultat više od 30 hotela u Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Holandiji i Austriji.Koji su Vas poslovi kandidovali za nagradu u Crnoj Gori?

- Vođenje svih operativnih aktivnosti za otvaranja luke Porto Montenegro. Taj događaj su zabeležili svi svetski mediji, a ispratio ga je i CNN. Objavili su da je sve urađeno perfektno, viskok nivo organizacije i neko je uspeo da svetski standard sprovede u Crnoj Gori. Među gostima je bilo više milijardera sa raznih strana sveta, pristiglih jahtama, ličnosti iz šou biznisa, političara i drugih. Bilo je to neverovatno iskustvo za mene, a ovaj angažman mi je doneo nagradu koju mi je uručio Igor Lukšić tadašnji premijer Crne Gore.Kako ste hotelu Apart Hotel K za kratko vreme doneli potpunu popunjenost, čak i u preiodu „niske okupiranosti“?

- Nisam učestvovao u otvaranju hotela, novembra 2014, kada su napravljene greške koje su dovele do negativnih rezultata u poslovanju. Pozvan sam kao konsultat da spasim poslovanje i obezbedim profitabilnost. Posle analize sve je govorilo da je to nemoguće uraditi, ali sam verovao sebi. Potpuno sam promenio strategiju i od tada je hotel neprestano pun. Imamo najbolju ocenu na recenzijama u Srbiji na sajtu booking.com i to za tri najbitnije stvari,uslugu zaposlenih, higijenu i doručak.

Bojan Mihajlović
Bojan Mihajlović

Da li ste se okušali i u poslovima van turizma i hotelijerstva?

- Bio sam direktor u Audiju i tada sam uspeo da vozila ove kompanije u Srbiji sa treće pozicije u prodaji u premijum segmentu izbiju na prvo ispred BMW-a i Mercedesa. Neko vreme sam proveo i u najvećoj srpskoj medicinskoj ustanovi Kliničkom centru Srbije gde sam kao direktor Ekonomsko poslovnog centra bio odgovoran za nemedicinsko poslovanje KCS. Taj posao je podrazumevao da svakog dana brinem o svojevrsnom medicinskom hotelu sa 5000 ležajeva i 10.000 obroka, o održavanju 36 hektara površine, da vodim finansijsko poslovanje, kadrovsku politiku ida uspostavim profitabilnost. Kada je reč o državnim ustanovama, bio sam ina rukovodećem položaju u Zavodu “Cvetko Brajović”.O čemu govori Vaša knjiga prvenac koja u prodaji treba da se pojavi tokom oktobra?

-Pisanjem sam zakoračio sam u oblast popularne psihologije. Održao sam do sada dosta poslovnih treninga. Obučavao sam mnoge zaposlene s kojima sam radio i rešio sam da mnoge stvari stvaim u knjigu. Knjiga govori o uticaju na ljude i okruženje, o manipulisanju i izbegavanju manipulacije, a njom želim da širokoj publici predstavim bitne detalje za uspeh u komunikaciji sa raznim tipovima ličnosti. Svi koji budu pročitali moju knjigu biće u mogućnosti da nauče kako savladati mnoge prepreke koje im postavljau šefovi, poslovni partneri, roditelji ili voljene osobe. U najkraćem moja knjiga će biti mehanizam zahvaljujući kojem ste uvek ispred svih i uvek u pobedničkoj pregovaračkoj poziciji. U knjizi je predstavljen algoritam koji uvek vodi u uspeh.

Koliko su Vam iskustva iz rada u javnom sektoru pomogla na profesionalnom planu?

- Nekada mi je bio cilj da upoznam najuticajnije ljude u Srbiji kako bih imao progresivniji korak napred. Želeo sam da poznajem 5000 najuticajnih ljudi u Srbiji. Ostvario sam dve trećine cilja i mogu da kažem da većinu ministara poznajem kao i mnoge direktore u javnom sektoru. Iskustvo koje sam stekao je dragoceno, jer sam bio uključen kao član radne grupe u definisanju mnogih zakona koji se primenjuju.

Kojim se poslovima bavite u oblasti hotelijerstva?

- Bavim se konsaltingom, a specijalizovao sam u nekoliko oblasti i izgradio sam izuzetnu reputaciju zbog postignutih rezultata. Ono što bih izdvojio je da pružam podršku u unapređenje prodaje u svim distributivnim kanalima. Implementiram sve segmente vezane za marketing mix. Utičem na operativno poslovanje i sprovodim korektivne mere. Edukujem direktore i sprovodim trening zaposlenih u svim delovima poslovanja. Izrađujem finansijska anlaiza i utičem na smanjenjenje troškova u poslovanju. Upravljam rizicima i donosim progresivne odluke. Izrađujem studije izvodljivosti i razvoj poslovanja uz definisanje određene strategije. Negativnu atmosferu pretvaram u pozitivnu. Učestvujem u fazi pre-opening kao podrška. Učestvujem u akviziciji i prodaji hotela ili biznisa kao posrednik.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track