icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

RIGOROZNI TEHNIČKI PREGLED OD ČETVRTKA! Ovo se više neće tolerisati, a prljave automobile ĆE VRAĆATI!
Foto: Dado Đilas/Ilustracija

STUPA NA SNAGU 5. JULA

RIGOROZNI TEHNIČKI PREGLED OD ČETVRTKA! Ovo se više neće tolerisati, a prljave automobile ĆE VRAĆATI!

Društvo

Tehnički pregled vozila od četvrtka, kada stupa na snagu novi pravilnik, biće znatno detaljniji i rigorozniji, ali ne toliko da se neće tolerisati minorno oštećenje ili najmanja nečistoća.

 

Prema novom pravilniku, tehnički pregled putničkih automobila trajaće pola sata, a teretnih vozila 45 minuta, a pod posebnom lupom delovi koji ugrožavaju bezbednost.

 

- Nećemo tolerisati neispravni uređaj za zaustavljanje ili upravljanje, oštećene pneumatike, pneumatike kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, dubinsku koroziju, neispravne svetlosno signalne uređaje, oštećenu ili nečitljivu identifikacionu oznaku – naglašava Arsov.

 

foto: Shutterstock

 

Možda i najveće polemike u javnosti izazvala je najava da nečisto vozilo neće moći da prođe tehnički pregled. Radnici na tehničkom pregledu moraće da vrate prljavo vozilo sa pregleda jer će na osnovu fotografija inspektori saobraćajne policije utvrđivati da li je vozilo bilo čisto ili ne odnosno da li je kontolor mogao da vidi stanje, recimo, spona. To znači da vozila koja imaju naslage blata moraće prvo da idu u perionicu pa na tehnički pregled.


Takođe, treba znati i da je tolerancija na oštećenja vozila do pet odsto postojala i da to danas ne važi.

 

- Toleriše se oštećenje koje ne utiče na bezbednost vozila. Dubinska korozija kod šasija kamiona i autobusa nije dozvoljena ili kod putničkih automobila dubinska korozija na nosećim elementima kao što su pragovi, stubovi, krila. Mnogo je bitno da se iz kanala pregledaju vozila, na mnogim automobilima su oko amortizera čašice raspale od korozije i kada vozilo udari u jaču rupu ispadne amortizer. To je nedopustivo – naglašava Arsov.

 

Međutim, to ne znači da vozilo neće moći da bude registrovano zbog minornog kvara. Kako kažu u saobraćajnoj policiji, automobil sa polomljenim prednjim farom može da prođe tehnički, ali vlasniku zbog tog kvara sledi prekršajna prijava i kazna od 60.000 do 800.000 dinara. Međutim, ukoliko mu, recimo, ne radi zadnji farovi to itekako utiče na bezbednost zbog čega ne može da prođe tehnički pregled.

 

foto: Youtube Printscreen

 

Mnogo dilema pred četvrtak pojavilo se i vezi sa naprslom šoferšajbnom. U saobraćajnoj policiji objašnjavaju da se neće tolerisati velike naprsline koje pri većim brzinama mogu dovesti do potpunog lomljenja stakla. Ipak, ne treba da brinu vlasnici vozila čije “šoferke” imaju naprsline od svega nekoliko centimetara.

 

Takođe, da bi registrovali prepravljeno vozilo vlasnici moraju da imaju uverenje o ispravnosti. Na primer, prilikom ugradnje TNG uređaja.

 

Ove neispravnosti se naročito neće tolerisati na tehničkom pregledu:

 

- neispravni uređaj za zaustavljanje

- neispravni uređaj za upravljanje

- dubinska korozija

- oštećeni pneumatici ili pneumatici kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama

- neispravni svetlosno-signalni uređaji

-oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka

Dužina trajanja pregleda po vrsti vozila (u minutima)

- motocikl, tricikl - 15 minuta

- traktor - 20 minuta

- putnički automobil, kombi (do 3,5 tone najveće dozvoljene mase) - 30 minuta

- vozila sa hidrauličnim mehanizmom uređaja za zaustavljanje čija je najveća dozvoljena masa veća od 3,5 tone - 35 minuta

- vozila preko 3,5 tone najveće dozvoljene mase sa pneumatičnim mehanizmom uređaja za zaustavljanje - 45 minuta

 

(Kurir.rs/Blic-M.Tašković)

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.