icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

MOŽETE DA RASKINETE UGOVOR SA OPERATERIMA PRE NEGO ŠTO ISTEKNE, ALI... Ako ste uzeli telefon za dinar ili sa popustom, moraćete da platite PUNU CENU!
Foto: Reuters/Ilustracija

IZMENE

MOŽETE DA RASKINETE UGOVOR SA OPERATERIMA PRE NEGO ŠTO ISTEKNE, ALI... Ako ste uzeli telefon za dinar ili sa popustom, moraćete da platite PUNU CENU!

Društvo

Ministarstvo trgovine olakšalo je položaj pretplatnika nezadovoljnih uslugom mobilnih operatera, uz jedno ograničenje.

Iako u Ministarstvu trgovine izričito tvrde da operateri mobilne telefonije neće više moći da naplaćuju penale korisnicima koji raskinu ugovore sa njima, oni tvrde da će ti klijenti ipak plaćati određenu naknadu zbog toga.

 

Naime, Ministarstvo trgovine i telekomunikacija je donelo rešenje kojim se ukida obaveza korisnika mobilne telefonije koji prevremeno raskinu ugovor sa operaterima da im odjednom plate sve mesečne pretplate koje su preostale do isteka ugovora.

 

Do sada je važila praksa da ako neko zaključi ugovor na dve godine sa operaterom, pa raskine ugovor posle recimo četiri meseca, operateru mora odjednom da plati preostalih 20 mesečnih pretplata. Sada operateri neće moći to da traže od korisnika, ali će, kako tvrde, korisnik ipak nešto morati da plati. To nešto je puna cena mobilnog telefona koji je kupio za dinar ili za neku drugu sniženu cenu, kao i razliku u ceni paketa koji je do raskida koristio i cene tog istog paketa koja važi bez ugovorne obaveze.

 

foto: Profimedia

 

Rasim Ljajić, ministar trgovine, objašnjava za Danas da je ovakvo rešenje doneto jer je praksa naplate penala bila u suprotnosti sa aktuelnim zakonskim rešenjima u Srbiji.

 

"Naši zakoni ne daju mogućnost operateru da naplaćuje uslugu koju više ne vrši odnosno da dobija penale iako ni na koji način nije bio oštećen raskidom ugovora od strane korisnika. Dakle, postupanje operatera prema klijentima je bilo nezakonito i zato je doneto rešenje koje to onemogućava. Takođe, u planu je da se suština koja je sadržana u rešenju ubaci i u zakon o telekomunikacijama i očekujem da bi to moglo da se desi tokom jeseni. Zakon koji štiti korisnike od ovakvih penala kakve su operateri primenjivali u Srbiji postoji, primera radi, u Hrvatskoj. Inače, operateri u Srbiji su se saglasili sa odredbama rešenja koje smo doneli", kaže Ljajić i dodaje da rešenje stupa na snagu odmah.

 

Ministar trgovine naglašava da rešenje i zakonska regulativa koja je u postupku donošenja štiti samo savesne korisnike, ali ne i one koji su na primer kupili telefon ili paket, a ne plaćaju redovno rate.

 

(Kurir.rs/Danas)

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.