icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

PAKLENI PLAN DIVLJAKA NA SRPSKIM PUTEVIMA: Evo zašto stranci BOGA MOLE da im se auto ne pokvari u Srbiji! PAZITE SE I VI
Ilustracija, Foto: Marina Lopičić/Arhivska fotografija

sve unapred razrađeno

PAKLENI PLAN DIVLJAKA NA SRPSKIM PUTEVIMA: Evo zašto stranci BOGA MOLE da im se auto ne pokvari u Srbiji! PAZITE SE I VI

Društvo

Da saveremeni srpski "pirati na suvom" vrebaju strane vozače po našim drumovima uopšte nije nikakva tajna za srpske stručnjake. Ona je sada dospela u zenit javnosti pošto se nekoliko nemačkih vozača, a koji su prolazili kroz Srbiju vraćajući se s letovanja, požalilo tamošnjim medijima da su prošli "ko bos po trnju" kada im se pokvario auto.

 

Iako su zvali pomoć na putu, pošto su članovi ADAC, najvećeg evropskog auto-moto saveza, u pomoć im je dolazio "prevarant", šlepovao ih do automehaničara i za popravku naplaćivao "masne pare".

 

Zbog toga je nemački list "Velt" upozorio sve vozače da se paze, posebno kada prolaze kroz Srbiju.

 

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da se sve to dešava godinama unazad.

 

""Divljaci", koji glume pomoć na putu, krstare srpskim autoputevima. Kada je sezona, oni samo špartaju. Viđena su čak i vozila koja su bila brendirana i na kojima je pisalo ADAC. Jedno je čak imalo i nemačke tablice", priča Okanović.

 

On nam prepričava kako izgleda njihov "rad":

 

"Vozač, član tog auto-moto kluba ADAC, pozove za pomoć na putu, a umesto prave pomoći, stvori se jedan od naših prevaranata, koji vrlo često imaju ometače signala mobilnih telefona. Dok prilazi vozaču, on uključi taj ometač jer zna da je čovek, kome je vozilo stalo, već pozvao svoj klub za pomoć na putu. Prevarant, takođ, zna da je vozač dobio informacije koje će vozilo da stigne, kada, koji je njegov broj. Kada se umesto opisane pomoći pojavi "divljak", vozač te informacije ne može da proveri jer mu je telefon neupotrebljiv", opisuje Okanović.

foto: Dragana Udovičić

Prema njegovim rečima, kada stranac kaže da mu je rečeno da stiže neko drugo vozilo, a ne to, naši imaju spreman odgovor:

 

"Pozovite slobodno i proverite. Kolega koji je krenuo u tom vozilu, doživeo je peh, ono se pokvarilo te je mene obavestio da dođem".

 

"I, vozač kad pokuša da pozove tada shvati da - nema mrežu! Šta će? Napolju je plus 40, deca su u kolima. Pristaje na tu pomoć. Potom ga naš "divljak" šlepuje u radionicu, koja je uglavnom u njegovom vlasništvu. Kvar se tamo otklanja za mnogostruko višu cenu od realne", objašnjava Okanović.

 

"Ako o tome pišu Nemci, toga ima mnogo..."

 

Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, navodi da su "divljaci" naša svakodnevica, koja traje godinama.

 

"Od svega me je najviše iznenadilo to što su ti "presretači" počeli da se lažnu predstavljaju, koriste imidž međunarodnih organizacija, a sve zbog sticanja materijalne koristi, što je težak prekršaj. Ako je stvar stigla do nemačke štampe onda to znači da ih ima baš mnogo", navodi prof. Vujanić.

 

A kako su za nemački list "Velt" rekli u ADAC, postoji problem sa lažnim pomagačima na drumu u Srbiji, Mađarskoj, Bugarskoj, Hrvatskoj, Sloveniji, Slovačkoj, Litvaniji i Poljskoj.

 

"Često koriste boje i logo ADAC, što u inostranstvu to niko ne bi smeo da koristi. Prevaranti često imaju ometače telefonskih signala, tako da vozač i ne može pozvati pravi hotlajn", piše u nemačkim novinama.

 

U tom auto-moto klubu još navode da je poznat fenomen „da se u istočnoj Evropi – pre svega u Srbiji, javlja nešto više pritužbi, nego u srednjoj Evropi“. Prema njihovim podacima, godišnje u Srbiji stane 3.000 automobila pod zaštitom ADAC, a trećina u avgustu, kada su godišnji odmori.

 

"Velt" na kraju navodi dve preporuke vozačima: radnike šlep-službe oni bi trebalo uvek da pitaju da im navedu članski broj u ADAC.

 

Jer, kako piše taj list, ako je šlep-služba zbilja partner ADAC, onda je iz centrale dobila članski broj vozača kojem treba pomoć.

 

I drugo, zvanični partneri nikada ne traže novac za šlepovanje pokvarenih automobila.

 

Kurir.rs/Blic/R. Briza/Foto: Dragana Udovičić, Foto: Marina Lopičić

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.