Najnovije vesti

SKANDAL NA OKRUŽNOM TAKMIČENJU IZ MATEMATIKE: Petacima dali zadatak iz oblasti koju nisu učili programom Ministarstva prosvete, pa im usred nadmetanja objašnjavali postupak rada! Deca se pogubila!
Foto: Profimedia

nesvakidašnje

SKANDAL NA OKRUŽNOM TAKMIČENJU IZ MATEMATIKE: Petacima dali zadatak iz oblasti koju nisu učili programom Ministarstva prosvete, pa im usred nadmetanja objašnjavali postupak rada! Deca se pogubila!

Društvo

Društvo matematičara Srbije priznalo da je došlo "do očiglednog propusta Državne komisije", ali se proglasilo nenadležnim i nije prihvatilo brojne opravdane prigovore učenika, njihovih roditelja i nastavnika

Okružno takmičenje iz matematike učenika osnovnih škola sa područja Grada Beograda, koje je održano u subotu, 23. marta u osnovnoj školi "Branko Radičević" u Batajnici, obeležio je skandal koji do sada nije viđen na sličnim takmičenjima! 

 

Učenicima petog razreda dodeljen je zadatak (pod rednim brojem dva) iz oblasti Osna simetrija koja se po planu i programu Ministarstva prosvete za peti razred školske 2018/2019. godine obrađuje tek u drugoj polovini drugog polugodišta! 

 

Đaci nisu mogli, niti su imali prilike, da kao ostali takmičari rešavaju svih pet zadataka, jer to gradivo nisu radili planom i programom Ministarstva prosvete.

 

- Ova oblast Osne simetrije nije obrađivana ni na časovima u udruženju "Kliker" pri Matematičkoj gimnaziji, gde moj sin pohađa časove već četiri godine. A program u Matematičkoj gimnaziji čak malo ide ispred nastave u osnovnim školama - kaže za Portal Kurira jedan od rezigniranih roditelja koji su vodili dete na takmičenje.

 

Sporni zadatak pod brojem 2
Sporni zadatak pod brojem 2foto: Printscreen

Skandal na Okružnom takmičenju zaokružen je u trenutku kada su nastavnici koji su pratili tok takmičenja u petom razredu shvatili da deca nisu učila oblast Osna simetrija, pa su pokušali da im usred nadmetanja, i to tek pred sami kraj, na brzinu objasne osnove ove teme!

 

To je tek izazavalo dodatnu zbunjenost i konfuziju kod učenika, koji su se potpuno pogubili, pa većina nije uspela da uradi sporni zadatak. 

 

Ovaj način prezentovanja teme na samom takmičenju potpuno je neprimereni presedan, koji, koliko je poznato, do sada nije zabeležen ni na jednom takmičenju!

 

- Sin mi je izašao uplakan, dugo nisam mogao da ga smirim. Ozbiljno se pripremao za ovo takmičenje i želeo je da ponovi uspeh od prošle godine, kada je osvojio maksimalnih 100 poena - kaže otac petaka. 

 

Veliki broj dece, njihovih roditelja i nastavnika matematike blagovremeno je uložilo prigovore uglavnom zbog spornog zadatka, ali je za sve usledio veliko razočaranje!

 

Naime, Društvo matematičara Srbije (DMS) u saopštenju koje je potpisao  predsednik Podružnice DMS za Beograd Predrag Terzić glatko je odbilo prigovore, jer, kako su naveli, nisu krivi za ispravljanje "očiglednog propusta Državne komisije".

 

"Povodom više primedbi roditelja na zahtev i bodovanje 2. zadatka u petom razredu, obaveštavamo vas da Podružnica DMS Beograd i Okružna komisija za Grad Beograd nisu ni krivi, niti nadležni za ispravljanje očiglednog propusta Državne komisije.

 

Što se tiče predloga za dodeljivanje maksimalnog ili minimalnog broja poena svim učenicima petog razreda, obaveštavamo vas da se takvi predlozi neće razmatrati.

 

Ono što jedino možemo da uradimo u ovom trenutku jeste pomeranje granice za nagrade u petom razredu kako bi uvažili znanje i trud što većeg broja učenika (i onih koji su uradili zadatak, i onih koji nisu znali i onih koji su se trudili da urade). O raspodeli nagrada bićete naknadno obavešteni (u nastupajućim danima).

 

Učenicima četvrtog i petog razreda želimo uspeh u narednim godinama i takmičenjima koja ih očekuju u nastavku školovanja. Učenicima šestog, sedmog i osmog razreda želimo uspeh i plasman na državnom takmičenju.

 

Takođe, upućujemo apel Državnoj komisiji da izvuče zaključke iz ove situacije i predupredi slične u budućnosti", navedeno je u saopšenju Podružnice DMS za Beograd.

 

- Pročitao sam saopštenje Društva matematičara Srbije. Video sam da oni priznaju da je došlo do očiglednog propusta Državne komisije, ali i da su naveli da oni nisu krivi ni nadležni. A ko je kriv? Jesu li možda deca kriva? Umesto da prihvate naše argumentovane prigovore i sporni zadatak izuzmu iz ocenjivanja,

matematička udruženja peru ruke i prepucavaju se sa državnom komisijom. Ovo nije dobar put i podsticaj deci - kaže jedan od roditelja. 

 

Komentari gnevnih roditelja

 

OBJAŠNJENJA NASTAVNIKA JOŠ VIŠE ZBUNILA DECU

 

Na matematičkim forumima bilo je mnogo komentara gnevnih roditelja. Ovo su samo od nekih. 

 

1. Peti razred drugi zadatak simetrala ugla a petaci nisu učili na redovnoj nastavi još uvek. „Pohvale“ za matematičare koji su pravili zadatke. Očigledno su upućeni u gradivo petog razreda. Mogu samo zamisliti petake koji su se pitali o čemu se radi. Stvarno je sve izgubilo smisla. Pozdrav veliki za DMS

2. U pravu ste. Komisija je pogrešila i formulisala zadatak koji nije težak, ali simetrala ugla nije po planu obrade. I sad ulazimo u mračno kolo davanja hintova tokom takmičenja. Nekoj deci u učionicama je nacrtana simetrala i skiciran zadatak, nekoj deci je rečeno da taj zadatak preskoče… Nije fer da deca budu rangirana tako da u bodovnu skalu uđe taj zadatak.

3. Nije u redu za uglove deca vežbala svesni su da su pogrešili ušao profesor na 2 sekunde, objasnio i izašao. Još više ih zbunio. Taj zadak je trebalo poništiti. To je pravedno a ne ovako. Ipak su se ta deca mučila pa i ako ne urade neki zadatak to je njihovo znanje pa im ne bi bilo krivo a ne ovako .

4. Moramo voditi računa da u središtu takmičenja je učenik. Drugi zadatak za peti razred podrazumeva gradivo koje nije bilo dostupno svim učenicima. Svakako im nije bilo dostupno na transparentan način. Na taj način, dete koje ima obaveštenog nastavnika je bilo u značajnoj prednosti. Takođe, pojašnjenja tog zadatka tokom takmičenja su dostavljana učenicima u učionici na različite načine i u različito vreme. U jednoj su deca u 11 sati dobila pojašnjenje, a u drugoj u 12.30. Postoji više rešenja u načinu rangiranja dece koja ne narušavaju princip pravednosti. Ili izuzeti zadatak iz liste poena ili primeniti kriterijum po kom ne može učenik koji nije uradio taj zadatak da bude rangiran ispod učenika koji je uradio taj zadatak, a slabije je uradio ostala četiri zadatka.

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...