Najnovije vesti

MNOGI SU SE VRATILI IZ INOSTRANSTVA: Kamiondžijama NIJE LAKO, ali mogu DOBRO DA ZARADE I U SRBIJI!
Foto: Kurir

tečko je u pečalbi

MNOGI SU SE VRATILI IZ INOSTRANSTVA: Kamiondžijama NIJE LAKO, ali mogu DOBRO DA ZARADE I U SRBIJI!

Društvo

Posao vozača kamiona veoma je cenjen i dobro plaćen, i kod nas i u svetu.

Dejan Dejanović iz Vladimirovca vozač je više od 20 godina. Kaže da taj poziv nije mnogo težak, ali je odgovoran, naročito noću, u trećoj smeni, kada se uslovi na putu dodatno pogoršavaju.

Može se reći da je Dejan Dejanović ceo svoj dosadašnji radni vek proveo u kamionu i na putu. Otac mu je takođe bio vozač, pa je imao od koga da nasledi naklonost prema tom poslu.

Ranijih godina Dejan je vozio i za inostranstvo. Kaže da je najteže čekanje na granicama i papirologija pri ulasku u Evropsku uniju.

foto: printscreen RTS

“Tamo ima opet čekanja druge vrste, jer imate zabrane nedeljom, praznicima, opet se sedi i čeka, čeka se na utovarima, ima grešaka u papirima”, kaže Dejanović.

Posao vozača kamiona veoma je tražen, pa mnogi odlaze u inostranstvo da rade, ali uslovi nisu značajno bolji. Mnogi su se i vratili.“Nije to tako kako su očekivali. Nekada je bilo, u onom ratnom vremenu, kod nas su bile male plate, ali sad se to skoro izjednačilo”, ističe Dejan.

Trenutno radi za pančevačku firmu koja transportuje metan gas i prehrambenu robu za velike markete. Kaže da je naročito teško voziti u zimskim uslovima, a noću je potreban dodatan oprez.

“Sad je zimsko vreme, magla, klizavo je, sve je smrzlo, to je neki lošiji deo ovog posla. Čovek vremenom navikne na noć, posao je takav kakav jeste, tako da neke razlike u suštini nema. Vozi se za nijansu sporije i opreznije. Godinama čovek upozna svaku krivinu na putu, zna šta da očekuje”, kaže za RTS Dejanović.

Dejan je zadovoljan uslovima u sadašnjoj firmi. Plata je dobra, poslodavac korektan, poštuju se svi propisi oko radnog vremena.“Lepo je to što je čovek slobodan, nije vezan za kancelariju, nego otvoren put, predeli, upoznaje nove ljude, nove terene”, kaže Dejanović.

Uz Dejana, u firmi radi još stotinu vozača. Sve njih, u tri smene i 70 kamiona dnevno u transportu, mora da organizuje dispečer.

“Noću imamo dežurne mehaničare i pokretnu radionicu. U slučaju kvara vozač se javlja dežurnom dispečeru, a 24 sata je neko dežuran, oni pošalju pomoć, otklone kvar i vrate vozilo ili u servis, ili dalje na utovar”, kaže dispečer Jasminko Redžović.

Kurir.rs/RTS

Foto Kurir

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...