Najnovije vesti

VLASNICI N1 PROTIVZAKONITO EMITUJU SPORT KLUB U SLOVENIJI! Otkrivamo kako još sve Junajted medija MULJA U REGIONU!
Foto: Printscreen

NA KVARNO

VLASNICI N1 PROTIVZAKONITO EMITUJU SPORT KLUB U SLOVENIJI! Otkrivamo kako još sve Junajted medija MULJA U REGIONU!

Društvo

U nameri da ovlada slovenačkim tržištem, Junajted medija prekr{ila propise, zbog čega je reagovalo i telo za zaštitu konkurencije, izreklo im kaznu od 3,7 miliona evra i naredilo prodaju sportskih kanala

Junajted medija, vlasnik televizije N1, radi u Sloveniji mimo zakona, otkrivaju sagovornici Kurira iz Ljubljane! Ovo je samo nastavak mutnog poslovanja Junajted medije u Sloveniji, gde sada, zbog njihovih brojnih dilova, korisnici godišnje za kablovsku daju 36 miliona evra više nego ranije, o čemu smo juče pisali.

Kako saznajemo, ova kompanija duže vreme emituje 13 kanala iz svog programa Sport klub iako za to nije tražila, a kamoli dobila neophodnu dozvolu nadležnog Konkurentskog veća Slovenije. Zbog kasno prijavljene koncentracije, ta slovenačka agencija za sprečavanje monopola na tržištu izrekla je Junajted mediji novčanu kaznu od 3,7 miliona evra.

Ali to nije sve. Zbog povrede pravila konkurencije, Konkurentsko veće naredilo je Junajted mediji i da proda sve kanale Sport kluba.

DOKAZ... Papir koji pokazuje da je  Junajted medija tražila  isključenje kanala iz  Telekomove ponude
DOKAZ... Papir koji pokazuje da je Junajted medija tražila isključenje kanala iz Telekomove ponudefoto: Printscreen

Zloupotreba pozicije

Iza ovakvog problematičnog poslovanja stajala je, kako objašnjavaju naši sagovornici, namera Junajted medije da ovlada slovenačkim tržištem. Sličnim sistemom rada Junajted medija se, kako smo pisali, služila i u Srbiji, Crnoj Gori i BiH. - Telekom Slovenije pokrenuo je postupak pred Konkurentskim većem da je Junajted medija zloupotrebila dominantnu poziciju. U tom postupku ustanovljeno je da Junajted medija ima tzv. nedozvoljenu koncentraciju. Ne samo što nisu tražili dozvolu za kupovinu kanala Sport klub, već su izvesno vreme tajili da su tu kupovinu izvršili. Poslovali su, dakle, nezakonito. Uz to, konstatovano je da dozvolu ne bi dobili ni da su je tražili zbog dominantnog položaja - priča naš sagovornik.

Konkurentsko veće Slovenije je zbog kasno prijavljene koncentracije izreklo novčanu kaznu u iznosu od 3,7 miliona evra Junajted mediji. A onda je septembra 2018. slovenačka agencija naredila Junajted mediji da proda 13 kanala Sport kluba zbog povrede pravila konkurencije.

Skrivali se

- Novčanu kaznu su platili, a prodaju još nisu završili jer su uložili žalbu s molbom da im se za to da još vremena. Čim padne odluka o žalbi, Junajted medija će morati da proda kanale jer je odluka izvršna - objašnjava sagovornik Kurira i dodaje: - Odluke su, inače, došle posle šest godina od pokretanja postupaka 2012. jer je Junajted medija odugovlačila - tri godine je odbijala da primi poštu na adresi u Rumuniji, gde im je bilo sedište do 2015. Tad su se prebacili u Luksemburg, pa su pokušali da prevare Slovence navodima da nemaju veze s firmom u Rumuniji. Nije im uspelo, kažnjeni su.

NE ODUSTAJU OD FEJK NJUZ KAMPANJE

Lažu i strance da su skinuti kod Telekoma

foto: Zorana Jevtić

Televizija N1 i Junajted medija iz dana u dan nastavljaju sa fejk njuz kampanjom. Oni su juče uputili, kako su saopštili, „upozoravajuće pismo brojnim međunarodnim organizacijama“ zbog spora koji vode sa Telekomom Srbije. Međutim, to pismo sadrži čitav niz lažnih vesti. Naime, oni i dalje uporno tvrde da je N1, koji radi u okviru Junajted medije, „skinut sa kablovskih operatera Telekoma“. Istina je, međutim, sasvim drugačija - Junajted medija je sama ukinula svoje kanale kod Telekoma, što je u javnosti i dokumentovano papirima. Izvršna direktorka Junajted medije Aleksandra Subotić juče je izjavila da „N1 ima ogromnu podršku i popularnost kod naših gledalaca zbog objektivnog izveštavanja“. I ovo je još jedna u nizu uputnih izjava, jer se N1 zapravo samoproglasio za objektivni medij. Subotićeva je navela i da „jedino što možemo da zaključimo je da iza prekida distribucije stoje politički motivi“. I ova izjava je fejk njuz, jer je svima jasno da se u sporu Junajted medije i Telekoma Srbije radi isključivo o biznisu, to jest o tržišnoj utakmici dva najveća operatera.

Prethodnih dana se u širenje lažnih vesti uključio i lično direktor programa N1 Jugoslav Ćosić, koji je otišao toliko daleko da je tvrdio da je Telekom akvizirao kablovskog operatera Pošta net, što nije istina.

Kurir.rs/ redakcija Kurira   Foto: Printscreen

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...