,,Zdravo dvadesete’’ – primer odgovornog poslovanja koje pomera granice
Foto: Ilustracija Galenika a.d. Beograd.

,,Zdravo dvadesete’’ – primer odgovornog poslovanja koje pomera granice

Društvo -

Na današnjem konkurentnom tržištu i društvenom okruženju koje se brzo menja, pitanje za kompanije zainteresovane za podsticanje korporativnog uspeha nije ,,da li’’ već kako najbolje da investiraju u zajednicu. Portal ,,Zdravo dvadesete’’ predstavlja primer od nacionalnog značaja za zdravlje generacija koje dolaze.

Koncept društveno odgovornog poslovanja

Sve do nedavno se smatralo da je jedino ispravno poslovno ponašanje ukoliko kompanija radi isključivo u interesu svojih akcionara/investitora i to tako što će prioritet uvek i pre svega biti sticanje profita. Ipak, na razvijenim tržištima društveno odgovorno poslovanje kao koncept kojim korporacije uzimaju u obzir interese društva preuzimajući odgovornost za uticaj svojih aktivnosti na kupce, dobavljače, zaposlene, akcionare, zajednicu, kao i na životnu sredinu, zaživeo je u celosti i ukazuje na dobre rezultate kako za kompanije, tako i za društvo u celini. Šta više, ako mu se pristupi na strateški način, društveno odgovorno poslovanje može postati deo metodologije za jačanje konkurentnosti, ekonomije i održivog razvoja nekog društva.

Stanje u Srbiji

Iako u Srbiji postoji tradicija zadužbinarstva i filantropije, većinu prvih koraka ka razvoju prakse modernog društveno odgovornog poslovanja su doneli sa sobom multinacionalni investitori. Kao rezultat njihovog dolaska, koncept društveno odgovornog poslovanja počinje da se usvaja kao važan aspekt poslovanja. Investitori su sa sobom doneli unapređen angažman sa lokalnom zajednicom, ekološki napredne tehnologije, novu kulturu upravljanja kao i praktično iskustvo kako preduzeće može doprineti suočavanju sa društvenim i ekološkim izazovima. Jedan od najblistavijih primera društveno odgovornog liderstva u Srbiji jeste domaći farmaceutski gigant Galenika a.d. Beograd, koja je postala deo brazilske NC Grupe u novembru 2017. godine.

,,Zdravo dvadesete’’: Društveno odgovornim liderstvom za zdravlje mladih

U godini kada slavi jubilej - 75 godina postojanja pod sloganom ,,75 godina čuvari zdravlja’’, Galenika je pokazala koliko je tema prevencije zdravlja visoko na dnevnom redu ove kompanije pokrenuvši online platofrmu ,,Zdravo dvadesete’’ (www.dvadesete.rs) namenjenu edukaciji mladih u Srbiji o zdravim životnim navikama za jačanje i održavanje mentalnog i fizičkog zdravlja. Platforma predstavlja strateški važan, dugoročan projekat društvene odgovornosti na nacionalnom nivou, namenjen informisanju mladih i studenata širom Srbije o važnosti prevencije uz savete eminentnih medicinskih stručnjaka. Osnovni cilj projekta je podizanje svesti o značaju prevencije hroničnih oboljenja kroz uspostavljanje kredibilnog izvora informacija i plasman savremenih zdravstvenih saveta, a sve kroz sadržaj oblikovan u skladu sa potrebama mladih.

Kao prvi korak, Galenika je tokom jula ove godine realizovala istraživanje među mladima koje je pokazalo da se većina mladih ljudi u Srbiji bori sa različitim zdravstvenim problemima i da im zdrave životne navike nisu toliko bliske. Takvi podaci su ukazali na značajan prostor u pogledu podizanja svesti o značaju prevencije, što je i definisalo koncept on line platform ,,Zdravo dvadesete”.

Dodatno, u saradnji sa medicinskim stručnjacima iz različitih oblasti, Galenika je u okviru ovog projekta kreirala i sveobuhvatan eVodič o principima zdravog života: „Kako da pronađete ravnotežu i održite zdravlje“. Sadržaj eVodiča ima kvalitetan i proveren edukativni sadržaj podeljen na sedam najvažnijih zdravstvenih oblasti za unapređenje svakodnevne rutine i kvaliteta života iz oblasti ishrane, fizičke aktivnosti, mentalnog zdravlja, kontracepcije, zavisnosti, hormona i higijene.

Ovim projektom, Galenika je jasno skrenula pažnju da prevencija, posmatrano dugoročno, nije samo pitanje individualnih navika, već predstavlja lančanu reakciju i važno društveno pitanje. Šta više, ulaganje u prevenciju je ulaganje u zdravlje čitave nacije. Galenika je na ovaj način pružila podršku dvadesetogodišnjacima, pokazala da razume izazove sa kojima se suočavaju i ono što je najvažnije utrla put da se mladi pripreme za zdraviju budućnost.

Podizanje svesti o prevenciji za krajnji cilj ima podršku mladima da budu odgovorni prema sebi i sopstvenom zdravlju kako bi gradili održive navike i pravili zdravije izbore. U tom smislu, portal „Zdravo dvadesete“ mladim ljudima pruža savremene savete i preporuke kako da u ovom izazovnom periodu svog života, ali i globalno gledano – izazovnom vremenu, uspostave navike koje vode izbalansiranom i zdravom načinu života. Jer, današnji studenti će sutra biti donosioci odluka u društvu, zaposleni u kompanijama, roditelji, zbog čega je od izuzetne važnosti da usvoje principe aktivnog i zdravog načina života.

Predanost koju je tim Galenike uložio u ovaj proces, su jasna ilustracija kompanijinih odlučnih koraka da brend Galenika označava poverenje i kvalitet, a pre svega kompanijsku usmerenost ka zdravijoj i boljoj budućnosti.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track