TRGOVCI NAM PRODALI CRVLJIVO MESO, BUĐAV KAJMAK I POKVARENA JAJA: Evo šta možete da uradite u ovom slučaju! Imate 3 rešenja (FOTO)
kupovina koju ćete pamtiti, Foto: Profimedia

PAŽNJA

TRGOVCI NAM PRODALI CRVLJIVO MESO, BUĐAV KAJMAK I POKVARENA JAJA: Evo šta možete da uradite u ovom slučaju! Imate 3 rešenja (FOTO)

Društvo -

Revoltirani potrošači ukazuju da u poslednje vreme sve češće nailaze na pokvarenu hranu u prodavnicama, a stručnjaci savetuju da to odmah prijave sanitarnoj inspekciji

Crvljivo meso, buđav kajmak, pokvarena jaja, bube u brašnu samo su neki od primera pokvarene hrane koju su građani Srbije poslednjih dana videli ili kupili u marketima i jezive fotografije tih proizvoda podelili na društvenim mrežama ili dostavili Kuriru.

Stručnjaci upozoravaju da tokom toplih letnjih meseci često možemo da naletimo na pokvarene namirnice u prodavnicama te potrošačima preporučuju oprez prilikom kupovine, naročito mlečnih i mesnih proizvoda, a onima koji na neispravnu hranu naiđu savetuju da to prijave sanitarnoj inspekciji.

Prema oceni nutricionista, najkvarljivija hrana na visokim temperaturama u trgovinama su svakako mlečni proizvodi (kiselo mleko, jogurt, kajmak namaz), puter, meso i prerađevine od mesa, piletina, riba i jaja, ali i povrće na bazi vode.

Nižu se primedbe

Nesreću da naiđe na pokvaren mlečni proizvod imao je potrošač iz Leskovca koji je na Fejsbuk grupi objavio fotografiju ubuđalog kajmak namaza u čaši.

- Juče sam kupio ovaj kajmak namaz "aloro" u marketu "Aman". Kako li bi izgledao do avgusta, do kada mu je rok, ako je sad u ovakvom stanju. Povedite računa, dragi sugrađani - napisao je besni Leskovčanin u objavi.

pokvareni kajmak, kajmak
foto: Printskrin/Facebook

Njegova objava pokrenula je lavinu komentara drugih potrošača koji su navodili da su imali slična ili ista iskustva prilikom kupovine mlečnih i drugih proizvoda u raznim marketima.

- Slična situacija, kupila sam 30 jaja u kornetu i sva su bila pokvarena - podelila je svoje neprijatno iskustvo jedna članica te Fejsbuk grupe, a druga se nadovezala:

- U tom marketu sam kupila kilogram brašna u kom su bile bube, nikada više tamo nisam kupila.

Na pokvarenu hranu u "Amanu" naišao je i čitalac Kurira Beograđanin M. Vukojević, koji nam je poslao fotografiju, kako tvrdi, crvljivog mesa. - Meso s crvima izloženo u "Amanu", nadam se da će i inspekcija reagovati - naveo je on.

crvljivo meso
foto: Privatna arhiva

Reklamacija i prijava

Kurir je povodom neispravne hrane kontaktirao s nadležnima za komunikacije u "Amanu" i poslao poruku na kontakt za primedbe i sugestije, ali nam odgovori nisu stigli.

Ćureći file u "Aromi"

Cene više pred istek roka

Udruženje potrošača Efektiva je na svom Tviter nalogu objavilo fotografiju pakovanog ćurećeg filea koji u jednoj od prodavnica "Arome" na akciji pred istek roka trajanja košta 384,99 dinara, što je za 15 dinara skuplje od redovne cene od 369,99 dinara istog proizvoda koji nije pred istek roka. Iz "Arome" do zaključenja ovog izdanja nismo dobili komentar na ovakvu cenovnu politiku.

Jovan Ristić, pravnik u organizaciji potrošača Efektiva, kaže za Kurir da u situacijama kada naiđe na neispravnu hranu u prodavnicama potrošač može da uradi tri stvari.

Jovan Ristić
foto: Printscreen

- Prva je da se direktno obrati prodavcima u marketu i da zahteva da vrati neispravnu robu, da je reklamira ili da traži povraćaj novca. Izbor je svakako na njemu, ali ukoliko ne želi to da uradi ili preskoči taj prvi korak, onda može da slučaj prijavi sanitarnoj inspekciji - kaže Ristić i dodaje:

Kako treba da izgleda prijava neispravne hrane

  • Kratko opisati problem
  • Navesti objekat u kom ste kupili robu, dan, vreme
  • Priložiti kopiju računa ako ga imate (nije obavezno)
  • Priložiti artikal čija je neispravnost povod za obraćanje (nije obavezno)
  • Ukoliko niste u mogućnosti da dostavite artikal/robu, može poslati i fotografije
  • Prijavu možete podneti i telefonskim putem
  • Ukoliko problem ne zahteva hitno rešavanje (npr. ne postoji opasnost da će biti ugrožen veliki broj građana, preporučuje se podnošenje prijave u pisanom obliku, i to u dva primerka; jedan, overen primerak potrošač treba da zadrži za sebe)

- Zbog pojave ovakve neispravne robe u frižiderima u marketima svaki potrošač logički može da postavi pitanje da li je neko kupio samo to jedno pakovanje ili su možda i ostali proizvodi u frižideru neispravni, da li frižider uopšte radi. Ako kupac proceni da su možda i ostali proizvodi takvi, slučaj treba prijaviti sanitarnoj inspekciji.

Kurir.rs/ A. K.

Bonus video:

01:04

POTROŠAČI, OPREZ! Ovi parametri ukazuju na PREVARU Firme se snalaze na podle načine, ali se ovako možete SPASITI GUBITKA NOVCA

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track