OGLASIO SE POVERENIK: Završena istraga u slučaju dostavljača koji je dobio otkaz nakon što je poslao PRIVATNU PORUKU korisnici
Foto: Printscreen/Twitter, Shutterstock

novi detalji

OGLASIO SE POVERENIK: Završena istraga u slučaju dostavljača koji je dobio otkaz nakon što je poslao PRIVATNU PORUKU korisnici

Društvo -

Služba Poverenika oglasila se nakon nedavne informacije da je dostavljač hrane dobio otkaz zato što je devojci posle dostave porudžbine poslao privatnu poruku.

Odluka devojke da prijavi spornu poruku, ali i kompanije da otpusti dostavljača, podsetimo, izazvale su veliku buru na društvenim mrežama. Dok jedni smatraju da je reakcija preterana drugi ističu da takvi potezi moraju da se osude jer unose strah

Da li je Wolt postupao po zakonu?

- U sprovedenom postupku vanrednog terenskog inspekcijskog nadzora nad primenom Zakona o zaštiti podataka o ličnost od strane kompanije Wolt utvrđeno je da u pogledu obrade podataka o ličnosti korisnika usluga ta kompanija nije postupala suprotno odredbama ZZPL - rečeno je za Telegraf iz Sektora za nadzor nad zaštitom podataka o ličnosti iz Službe Poverenika.

Kompanija ima zaključen ugovor sa kurirskom službom o pružanju usluga kojim je uređena obrada podataka o ličnosti korisnika usluga i ko je odgovoran i u kom slučaju ukoliko dođe do povrede podataka o ličnosti shodno ZZPL.

Volt
foto: Printscreen Twitter

- Takođe je utvrđeno da kompanija Wolt prikuplja podatke o imenu i prezimenu, mejl adresi i broju platne kartice radi realizacije ugovornog odnosa, što je takođe u skladu sa ZZPL, te da su korisnici usluga čiji su navedeni podaci, obavešteni o pravima koja imaju iz ZZPL putem obaveštenja na njihovoj internet stranici, kao i da tim podacima pristupaju samo ovlašćena lica kompanije, da primenjuje mere bezbednosti pri obradi podataka korisnika usluga, da kurirska služba ima ugovor o radu sa kuririma koji sadrži deo koji se odnosi na zaštitu privatnosti podataka tokom rada kao i nakon završetka istih - navode iz Službe Poverenika.

Nakon obaveštenja da je kurir uputio poruku privatne sadržine jednoj korisnici usluga, njegov nalog je zamrznut i obaveštena je angažovana kurirska služba , a nakon toga je ispitan slučaj i kuriru uručen otkaz, a njegov nalog ugašen.

Šta da kompanija nije poštovala procedure?

Kakva je praksa ukoliko istraga pokaže da kompanija ipak nije poštovala procedure?

- Poverenik u svakom konkretnom slučaju, pored zakonitosti, ceni i intenzitet opasnosti obrade podataka o ličnosti, kao objektivnu odgovornost lica koje obrađuje podatke o ličnosti građana, te kako u postupku inspekcijskog nadzora nije utvrđeno da je kompanija Wolt postupala suprotno odredbama ZZPL, kao ni da je intenzitet objektivne odgovornosti visok to Poverenik nije preduzimao dalje mere iz svoje nadležnosti - navode iz Službe Poverenika.

(Kurir.rs/Telegraf)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track