Kinezi žele koncesiju za Koridor 11

Kinezi žele koncesiju za Koridor 11

Društvo -
Jedna od najvećih građevinskih kompanija Kine "Čajna šandong internešenel" zainteresovana za koncesionu gradnju auto-puta od Beograda do Obrenovca, a uz povoljan državni kredit Kine i ostalih deonica Koridora 11 i regionalnog auto-puta Pojate - Preljina

BEOGRAD - Jedna od najvećih građevinskih kompanija Kine "Čajna šandong internešenel" zainteresovana je za koncesionu gradnju auto-puta od Beograda do Obrenovca, a uz povoljan državni kredit Kine i ostalih deonica Koridora 11 i regionalnog auto-puta Pojate - Preljina.

Generalni direktor te kompanije, koja je izgradila najduži most na svetu od 42 kilometara, Meng Jan izjavio je da su već ponudili našoj vladi gradnju auto-puta na Koridoru 11 od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga.

Jan je kazao da žele da grade i auto-put Pojate - Preljina, koji treba da spoji Koridor 10 i 11, ili auto-put Beograd - Niš i budući auto-put od Beograda do Crne Gore.

Ta kompanija će, prema njegovim rečima, ukoliko dobije posao, omogućiti domaćim firmama da učestvuju sa oko 50 odsto radova u tom velikom investicionom projektu.

Predstavnici kompanije "Čajna šandong internešenel", koja je zainteresovana i za ostale srpske infrastrukturne projekte, kao što je železnica, rekli su da će u ponedeljak imati sastanak sa ministrom građevine Velimirom Ilićem, na kojem će se pregovarati o tim projektima.

Jan je kazao da je to najveća državna kompanija u bogatoj kineskoj provinciji Šandong, koja se bavi različitim infrastrukturnim projektima - gradnjom autoputeva, mostova, železnice, luka, aerodroma. Ona je u Kini gradila pruge za brzine vozova od 300 do 400 kilometara na sat.

"Mi smo već spremni za realizacijiju projekata u Srbiji i očekujemo da će pregovori o tome biti završeni što pre", rekao je čelnik te velike građevinske grupacije iz Kine izrazivši nadu da će Vlada Srbije ubrzati proceduru.

Jan je istakao da su do sada gradili uglavnom po Africi i Aziji i da bi prvi put nastupili na evropskom kontinentu, kao izvođači infrasturkturnih radova, baš u našoj zemlji.

On je izrazio nadu da će Vlade Srbije stvoriti dobre uslove za investitore iz te šandonške građevinske grupacije dodajući da imaju dobru finansijsku podršku.

Kina i Srbija su dve prijateljske zemlje sa dobrom ekonomskom saradnjom i ta kompanija se, prema rečima Jana, odlučila da gradi u Srbiji jer su srpska ekonomija i infrastruktura u razvoju.

Kina je odobrila 10 milijardi dolara kredita za projekte u 16 zemalja Jugoistočne Evrope, uključujući i Srbiju, koja je predložila više projekata, a najvažniji su projekat za drugu fazu gradnje termoelektrane Kostolac i gradnja Koridora 11. Od predviđenih 10 milijardi dolara Kina će trećinu dati pod preferencijalnim uslovima, koji su slični onim koje smo ranije dobili za gradnju mosta preko Dunava Zemun - Borča u Beogradu i za prvu fazu modernizacije i gradnje termoelektrane Kostolac.

Ti povoljni krediti se uglavnom daju sa maksimalnih tri odsto kamate, grejs periodom koji je traje koliko i gradnja i rokom otplate od 15 godina.

Ministarka za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Verica Kalanović izjavila je ove sedmice da je započela pregovore sa konkurentskom kompanijom "Čajna road end bridž korporejšn" o izgradnji tzv."moravskog koridora", odnosno regionalnog autoputa Pojate - Preljina, koji će biti dugačak oko 110 kilometara.

Kompanija "Čajna road end bridž korporejšn" gradi u Beogradu most Zemun - Borča.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track