POŠTA SRBIJE OSTVARILA USPEŠNE REZULTATE: "Planiramo da eliminišemo zastoje i vratimo i opravdamo poverenje klijenata"
Foto: Shutterstock

POŠTA SRBIJE OSTVARILA USPEŠNE REZULTATE: "Planiramo da eliminišemo zastoje i vratimo i opravdamo poverenje klijenata"

Društvo -

Godišnji izveštaji o poslovanju i finansijski izveštaji za 2021. i 2022, pokazuju da je Pošta Srbije ostvarila uspešne rezultate.

Naime, ostvarena je neto dobit u iznosu od 3,28 milijardi dinara za 2021, 2,97 milijardi dinara u 2022. godini, uz blagovremeno izmirivanje svih obaveza prema dobavljačima, zaposlenima i državi po osnovu uplaćenih javnih prihoda, saopštila je Pošta Srbije.

- U zoni neto dobitka koji iznosi 28,9 miliona evra poslovali smo i prema izveštajima za prvih devet meseci tekuće poslovne godine. Za sve ovo vreme suočavali smo se sa nelojalnom konkurencijom od strane pojedinih privatnih operatora koje su izigravanjem zakona i damping cenama pokušavali da nas istisnu sa tržišta, te su dodatni napori ulagani da održimo svoju poziciju i kvalitet usluga. Ističemo i da u ovoj godini, bez obzira na trenutne poteškoće i gubitke izazvane nezakonitom obustavom rada dela zaposlenih, koja se kao po pravilu gotovo uvek dešava upravo pred izbore, nakon normalizacije poštanskog saobraćaja u narednoj nedelji, planiramo da eliminišemo zastoje i vratimo i opravdamo poverenje klijenata - navodi se u saopštenju Pošte i dodaje:

- Očekivanja su da zadržimo trend pozitivnog i stabilnog poslovanja i likvidnost sistema, bez dugovanja bilo kome kao i do sada, dok u ovom trenutku dugovanja prema Pošti Srbije iznose 4 milijarde dinara. Angažovanjem na daljoj automatizaciji, digitalizaciji i integraciji i reformi poslovanja, pokrenuli smo niz novih projekata za ubrzani razvoj usluga koje odgovaraju na rast digitalnog tržišta i e-komerca, omogućavaju poštansko-finansijske usluge iz domova korisnika. Mobilni poštar i smart sistem za pošiljke, e-Arhiviranje za privredu, projekte e-Notar, za koji je dobijena licenca, i e-Novčanik (dobijena licenca NBS), uz obezbeđivanje standarda kvaliteta pruženih usluga. U cilju automatizacije isporuke pošiljaka, uveli smo 420 javnih Poštinih paketomata čiju mrežu ćemo širiti sa planiranih još 800 u celoj zemlji, i otpočeli uvođenje personalizovanih pametnih poštanskih sandučića za privatno i kolektivno stanovanje.

pošta Srbije
foto: Marina Lopičić

- Zaključili smo saradnju sa kompanijom DHL Express Srbija za dostavu njihovih pošiljaka kroz mrežu Poštinih paketomata, i razmatramo zajednička ulaganja u izgradnju novog logističkog centra, u okviru sveobuhvatne obnove poštansko-logističkih centara, poslovnica, opreme i sredstava za rad, na kojoj smo intenzivno radili u poslednje dve i po godine. Obezbedili smo 2.500 novih dostavnih vozila, bicikala, mopeda, kombija i kamiona, dostavnih vozila za brdsko planinski teren, kao i elektrovozila i elektomopeda, i nove uniforme za sve zaposlene u tehnologiji. Blizu smo rešenja problema praćenja pošiljaka iz Кine generisanih internet trgovinom, tako što će se automatski sortirati i uvoditi u naš sistem i tako će naši građani prvi put imati pravu informaciju kada je roba stigla u Srbiju. Vodili smo stalni socijalni dijalog.

Pošta Srbije
foto: Filip Plavcic

Obezbedili smo učešće sindikata u svim radnim grupama i održavanje obaveznih kolegijuma na nedeljnom nivou na kojima pored poslovodstva učestvuju direktori i pomoćnici direktora svih radnih jedinica u celoj zemlji, kao i sindikati, a svi jednom u dva meseca i zainteresovani radnici. Sa svim zaposlenima direktna komunikacija sa poslovodstvom, na kvartalnom nivou, obezbeđena je otvaranjem direktne telefonske linije. Službu za unutrašnju kontrolu uveli smo sa ciljem da se preduprede sve eventualne zloupotrebe bilo koje vrste i obezbedi nulta tolerancija za kršenje zakona od strane bilo kog pojedinca u sistemu. Zarade zaposlenima povećavali smo svake godine, isplaćivali 13-tu platu, obezbedili 24-časovno osiguranje zaposlenih, kao i kompletne sistematske preglede za sve zaposlene. Svake godine, dva puta godišnje, za sve zainteresovane, obezbeđujemo beskamatne novčane pozajmice, kao i isplatu novogodišnjih paketića za decu zaposlenih na kraju svake kalendarske godine.

- U 2023. u odnosu na 2022. godinu, zarade su svim zaposlenima povećane za 12,5 odsto, a u 2022. u odnosu na 2021. godinu povećanje zarada iznosilo je do 18% za tehnologiju, 0% za rukovodioce (u proseku 10% za zaposlene u Pošti, dok je za javni sektor povećanje koje je država opredelila bilo 7,3% u proseku). Iz dobiti za 2020, 2021, i 2022. godinu, na ime učešća u dobiti, zaposlenima su isplaćene zarade iz dobiti, srazmerno vremenu provedenom na radu, dok se 50 odsto dobiti redovno svake godine uplaćuje osnivaču, u budžet Republike Srbije. Dalji razvoj, napredovanje i širenje poslovanja, nastavićemo da zasnivamo na modernizaciji, inovacijama, ekspanziji digitalnih usluga, između ostalog, unapređenju procesa prijema međunarodnih pošiljki i ubrzanje procesa njihovog carinjenja, digitalizaciju procesa prijema i uručenja post-ekspres pošiljaka i paketa na adresi korisnika, kao i omogućavanje kartičnog plaćanja na adresi korisnika. Sve to, uz konstruktivan neprekinuti socijalni dijalog, omogućiće zdravu osnovu za novi rast i nove poslovne uspehe, dalje poboljšanje uslova rada, novo povećanje zarada i stalno poboljšavanje materijalnog položaja zaposlenih. Omogućili smo veliki povratak filatelije u našoj zemlji i njenu širu društvenu promociju, a u saradnji sa Ministarstvom spoljnih poslova realizovali smo brojna izdanja prigodnih poštanskih maraka povodom važnih diplomatskih jubileja.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track