Hitna pomoć u Grčkoj bebu koja se gušila, sat vremena vozila do bolnice: Ako idete na letovanje, o ovome posebno vodite računa! Može biti spas
Mališan od 13 meseci preminuo je u utorak u Grčkoj na Halkidikiju nakon gušenja kikirikijem, a ono što posebno uznemirava jeste da je tamošnjoj hitnoj pomoći bilo potrebno čak oko sat vremena da bebu doveze do bolnice, jer je najbliža zdravstvena ustanova koja je mogla da pruži adekvatnu pomoć bila u Poligirosu, na oko 50 kilometara od mesta Ormos Panagijas, gde se nesreća dogodila!
Dete je u prvi mah prevezeno u zdravstveni centar "Agios Nikolaos", koji se nalazi na nekih pet kilometara, tj. manje od 10 minuta vožnje, i tada je još bilo pri svesti.
Međutim, kako pišu grčki mediji, s obzirom na to da tamo nije bilo dežurnog pedijatra, doneta je odluka da se dečak hitno preveze u bolnicu u Poligirosu. Uprkos naporima lekara, preminuo je.
- Svi smo pokušali da mu pomognemo. Hitna je stigla veoma brzo. Prvo smo otišli u "Agios Nikolaos", ali tamo nije bilo pedijatra. Zatim smo prebačeni u Opštu bolnicu Halkidikija. Prema onome što su mi lekari tamo rekli, uradili su sve što su mogli - rekao je za Nesit.gr vlasnik bara na plaži gde se dogodio tragični incident i istakao da na plaži postoji i spasilac, ali samo do 18 časova.
Ova nezapamćena tragedija ostavila je u šoku celu Srbiju i otvorila pitanja o bezbednosti na letovanju, a sagovornici Kurira podsećaju turiste da bi uvek trebalo da imaju polisu putnog zdravstvenog osiguranja, ali da se dobro raspitaju pre uzimanja aranžmana koliko su zdravstvene ustanove udaljene od njihovog smeštaja jer se, nažalost, nikad ne zna kada im mogu zatrebati.
Milan Lainović, generalni sekretar Asocijacije turističke industrije Srbije (ATIS), kaže za Kurir da se na letovanju mogu dogoditi razne nesreće i da je stoga polisa putnog zdravstvenog osiguranja od izuzetnog značaja.
- Ako se polisa kupuje preko turističke agencije, turista kom se dogodila nesreća treba da pozove predstavnika agencije u mestu u kom se nalazi, a on će, ukoliko ima potrebe za tim, pozvati hitnu ili ga odvesti do bolnice. Pomoći će mu u komunikaciji, prevoda, asistirati oko svih potrebnih stvari i uputiti ga da pozove osiguravajuću kuću, s kojom putnik direktno komunicira jer je polisa na njegovo ime - objašnjava Lainović i dodaje da je dosad bilo raznih incidenata - smrtnih slučajeva i teških povreda, te da je cena putnog osiguranja mizerna u odnosu na moguće troškove:
- Normalno je da nema u svim turističkim mestima zdravstvenih ustanova, posebno u manjim, ali bi putnici o tome gde su najbliži lekari i bolnice trebalo da se raspitaju pre puta. Turističke agencije nemaju te podatke, jer one samo vrše uslugu asistencije pri kupovini osiguranja, pa bi putnici trebalo da pozovu osiguravajuću kuću i provere s njima sve.
Roditelji na odmor poveli samo jedno dete