icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

Ovo su trendovi kojima se grafički dizajneri uvek rado vraćaju!
Foto: Promo

Da li ih koristite?

Ovo su trendovi kojima se grafički dizajneri uvek rado vraćaju!

Edukacija

Kompanije koriste grafički dizajn da promovišu svoje brendove i da utiču na ciljnu publiku. Ali danas dizajneri vole da budu u trendu kada kreiraju logotipe, brošure, vizitkarte i slične materijale.

 

Posle određenog vremena trendovi nestaju ili se znatno izmene. Međutim, postoje i trendovi kojima se grafički dizajneri stalno vraćaju. S razlogom. Predstavljamo vam neke od njih.

 

1. Razmaknuta slova

 

Slova „razbacana“ ili „razmaknuta“ po stranici bila su popularan trend više od dve godine u dizajniranju naslovnica časopisa i u kreativnom dizajnu brošura.

 

Postoji mnogo prostora za eksperimentisanje sa razmakom slova, što i privlači dizajnere koji vole da stalno rade nešto drugačije. Dizajneri koji se služe ovom tehnikom organizuju slova tako da njihov raspored nije „standardan“ već deluje kao da je slučajan, nasumičan, tako da su reči često razdvojene na više slogova raspoređenih ili „razbacanih“ po stranici.

 

2. Izloženi sadržaj

 

Grafički dizajneri moraju da ističu značajan sadržaj. Ovaj trend omogućava tekstualnom sadržaju da dominira nad slikama ili drugim elementima, koji obično privlače više pažnje.

 

Upravo stoga izlaganje sadržaja i dalje predstavlja jedan od najpopularnijih i omiljenih trendova u grafičkom dizajnu. Koriste ga uglavnom dizajneri knjiga i časopisa.

 

Ovaj stil je kombinacija manjih slika i većeg sadržaja, koji daju upečatljiv izgled. Slike su postavljene daleko jedna od druge, a prazan prostor ispunjen je rečima koje su relevantne za temu.

 

foto: Promo

3. „Flat“ dizajn

 

Ovaj trend je dospeo u prvi plan nakon što su se dizajneri oslobodili problema senki i nagiba. Želeli su „ravan" izgled.

 

„Flat“ dizajn stavlja fokus na sadržaj i omogućava mu da dominira dizajnom. Dokaz da je „flat“ dizajn i dalje u trendu jeste broj preuzimanja ovakvih dizajnerskih šablona sa sajta „Shutterstock“.

 

Ovaj internet-sajt otkrio je podatke o broju preuzimanja za različite usluge grafičkog dizajna. O „flat“ dizajnu kaže se na sajtu da kao „dizajn inspirisan korisničkim interfejsom nastavlja da raste, sa 200% povećanjem broja preuzimanja primera flat dizajna".

 

Sajt „Webinsation“ naglašava važnost „flat“ dizajna: „...On primorava dizajnere da se fokusiraju na sadržaj, koji je najznačajniji deo našeg dizajna. Prisiljava nas da razmišljamo kako da predstavimo sadržaj na tako jednostavan i ubedljiv način koji će stvarno doći do srca problema i potreba naših korisnika.“

 

4. Dizajn u vidu kartica

 

Dizajn koji koristi kartice kao osnovne elemente omogućava lako distribuiranje slika na stranici. Ovaj trend je posebno važan u kreiranju internet-stranica.

 

Kako funkcioniše? Dizajneri koriste slike u obliku kartica i preuređuju ih u kolone. Ovakva organizacija slika olakšava pretraživanje opštih podataka. Na početnoj stranici se prikazuje nekoliko kartica, što omogućava korisnicima da izaberu informacije koje su im potrebne direktno sa početne strane. Onda mogu da se kreću unutar kartice kako bi prikupili relevantnije informacije. Dizajn u vidu kartica je prisutan već dugo godina, a mnogi sajtovi ga i dalje koriste.

 

5. Autentične slike

 

Još jedan trend u grafičkom dizajnu jeste korišćenje slika stvarnih ljudi.

 

Umesto nekadašnjeg trenda izrade slika sa veštačkim pozadinama i tome sličnih, dizajneri sada preferiraju realne, životne slike. Na ovim slikama najčešće se nalaze ljudi koji reaguju na situacije iz stvarnog života intenzivnim izražavanjem emocija. Postavke su autentične, a ne veštačke i odgovaraju nekoj poruci.

 

Tražnja za takvim fotografijama veoma je porasla. Na sajtu Shutterstock, koji prodaje fotografije, piše: „Ljudi i drugi subjekti slikani u stvarnom, autentičnom okruženju su sve više potrebni, što dokazuje i povećanje broja preuzimanja od 347%. Ovaj rastući trend pokazuje želju za stvaranjem jačih emocionalnih veza u dizajnu.“

 

Ako želite da postanete grafički dizajner, sve potrebne veštine i znanja danas možete da steknete i putem obuka. Ali obratite pažnju, ako želite da postanete profesionalni dizajner, obuka mora da traje najmanje 12 meseci. Kraći kursevi ne mogu da vam pruže dovoljno znanja i prakse. Više o sertifikovanim jednogodišnjim obukama kod nas možete da saznate na ovom linku.

 

 

 

(Promo - tekst / Foto:Promo)

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.