UČITE OD NAJBOLJIH: Pogledajte ova 4 primera kvalitetne B2B digitalne komunikacije
Foto: Promo

B2B komunikacija ne mora biti dosadna.

UČITE OD NAJBOLJIH: Pogledajte ova 4 primera kvalitetne B2B digitalne komunikacije

Edukacija -

Ključna razlika između B2B i B2C pristupa jeste to što prvi podrazumeva kontakt sa kompanijama, koji je uglavnom robotski i detaljno isplaniran, a drugi se tiče kontakta sa krajnjim kupcem koji je daleko prisniji i više prijateljski formulisan.

Gotovo svi oglašivači koji se bave B2B načinom komunikacije teže tome da osete zabavniji B2C pristup.

Ukoliko dobro postavite svoju komunikaciju, vrlo je izvodljivo da i vaš pristup kompanijama i donosiocima odluka u velikim sistemima postane nešto topliji, ili bar zanimljiviji. Vaši sadržaji na kraju dana moraju proizvesti neku reakciju, pa imajte u vidu da sa druge strane ekrana uvek sedi osoba, na kojoj god ona poziciji bila.

Evo nekih primera kvalitetnog B2B sadržaja koji vas mogu inspirisati.

CB Insight

Ova globalna kompanija bavi se praćenjem velikih investicija u startap modele i nove tehnološke kompanije širom sveta.

Oni imaju specifičan pristup svojim biltenima (njuzleter).

foto: Promo

Njihova želja je da edukuju svoje B2B saradnike i klijente o novim trendovima, pa tako često šalju tekstove koji se tiču gifova, mimova i drugih modernih modela komunikacije među mladima. Naime, oni pokušavaju da informacije koje možda ne dobijaju svi o spoljašnjem svetu i mladima koji zapravo rade u svim tim startap firmama dođu do ljudi na višim pozicijama.

Mattermark: Raise the Bar

I ovde je reč o biltenu (njuzleteru), koji je doduše nešto drugačiji od prethodnog.

U zavisnosti od toga čime se bavite, u svakom mejlu koji vam stigne birate one informacije koje su ključne za vaš biznis i pomažu vam da budete u toku sa vestima u industriji.

Ovo se najčešće tiče prodaje, marketinga i razvoja biznisa, ali ukoliko vas interesuju i druge teme, za njih se možete opredeliti biranjem.

Ono što je važno da naučite iz ovakvog pristupa jeste da je važno da edukujete svoje korisnike i klijente na svakom koraku, kako biste im pomogli da i sami unaprede svoje poslovne modele.

MYOB: Tax time

Ova australijska kompanija bavi se komunikacijom sa kompanijama i manjim firmama.

Oni nude softver za razvijanje biznisa i imaju dve ciljne grupe: one koji tek počinju i one koji su uveliko u poslu i žele dodatno da se unaprede.

U zavisnosti od toga sa kim komuniciraju, ove firme imaju podeljene planove i drugačiji ton koji koriste u komunikaciji.

Njihova ideja je da i sami rastu zajedno sa svojim postojećim i potencijalnim klijentima. Naime, pružajući asistenciju i konsultaciju na svakom koraku, oni održavaju stalne kontakte sa svojom ciljnom grupom.

Deloitte Insights

Kao što možda i znate, ovo je globalna kompanija koja se bavi konsaltingom, tehnologijom, revizijom i mnogim drugim sferama poslovanja.

Njihov cilj je da na svim poljima edukuju svoje potencijalne klijente, pa je na taj način koncipiran i njihov interni magazin, odnosno blog.

foto: Promo

Ono što biste mogli da naučite od njih jeste važnost odvajanja ciljnih grupa, odnosno idealnih kupaca. U zavisnosti od toga kome se obraćate morate prilagoditi izbor teme, odnosno ton komunikacije.

Naučite kako

Nije jednostavno razdvojiti ciljne grupe i odrediti ton komunikacije za svaku od njih. Međutim, uz odgovarajuću obuku, to će postati posao koji radite rutinski. Da biste ovladali ovim veštinama, nemojte gubiti vreme na kratkim kursevima koji vam neće pružiti nikakvo znanje, već posvetite barem jednu godinu učenju da biste od aktivnih profesionalaca u branši došli do korisnih informacija iz prve ruke, a potom ih i testirali.

Upišite obuku u školi specijalizovanoj za internet marketing i počnite da radite na svojoj prvoj strategiji B2B komunikacije.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track