KAKO DO PREGLEDNOG WEB SAJTA - WEB DIZAJN: Ovo su 4 zlatna pravila web dizajna
Foto: Promo

KAKO DO PREGLEDNOG WEB SAJTA - WEB DIZAJN: Ovo su 4 zlatna pravila web dizajna

Edukacija -

Kada je reč o korisničkom iskustvu prilikom korišćenja različitih digitalnih servisa, često se zanemaruje značaj mnogih stručnjaka koji su na tome radili mesecima. Nije jednostavno predvideti i preduprediti različite reakcije ljudi i prilagoditi dizajn tome da svaki pokret bude intuitivan, a pri tome istovremeno i vizuelno upečatljiv i atraktivan.

Web dizajn se znatno razlikuje od grafičkog dizajna, imajući u vidu da ima potpuno drugačije principe i ciljeve. Web dizajneri često moraju dobro da poznaju i kodiranje, a da pri tome budu i kreativni kako bi došli do najboljeg rezultata.

foto: Promo

Ako želite da postanete web dizajner, onda bi trebalo da znate ova zlatna pravila, koja će vam sigurno biti od pomoći.

Tipografija mora biti korisna

Kreativni deo uma svakog dizajnera će ga povući ka fontovima koji izgledaju veoma lepo na belom papiru. Međutim, kada ih plasirate na web stranicu i posmatrate u okviru teksta koji služi da bi se korisnik informisao, nekada ta „lepa” slova nisu lako čitljiva.

Zato je neophodno da testirate tipografiju u različitim uslovima kako biste iz nje izvukli maksimum. Font mora biti čitak i kada se umanji i kada se uveća, a u isto vreme mora i da pogoduje vizuelnom identitetu brenda koji stoji iza sajta.

U web dizajnu i korisničkom iskustvu sve je usmereno ka što boljem iskustvu i praktičnosti.

Ne preterujte s bojama – ograničite se na najviše 3 boje

Jasno je kao dan da boje, kao i u grafičkom, imaju izuzetno važnu ulogu u web dizajnu.

foto: Promo

Izborom tonova možete uspešno da dočarate određenu emociju, naglasite delove teksta ili uokvirite oblike koje želite da istaknete.

Međutim, ako preterate s bojama, možete doći u problem da ne znate koja je primarna boja i kojoj ćete se vratiti. Baš zbog toga, mnogi dizajneri savetuju da se držite tri boje i imate odstupanja samo u vidu nijansi tih izabranih boja.

Ovo je najbolji način da uvek budete sigurni da ste u sigurnoj zoni korisničkog iskustva.

Poziv na akciju

Ukoliko govorimo o marketinškim aktivnostima, poziv na akciju je segment neretko od presudnog značaja za rezultate koje ćete postići.

Kada pravite sajt ili bilo kakvo vizuelno rešenje radi promocije vašeg brenda, a ne objasnite ljudima šta želite da učine, ne možete očekivati prodaju, niti da ćete moći prema nečemu da izmerite rezultate.

Zato i u vašem web dizajnu morate primeniti ovaj princip i kreirati određenu hijerarhiju među dugmićima, kako biste jasno naglasili šta ima prioritet.

Dizajn mora biti konzistentan

Gotovo svaki klijent za kog budete radili imaće definisanu knjigu standarda, odnosno prezentaciju svog vizuelnog identiteta.

Na vama kao dizajneru je obaveza da se ovoga pridržavate prilikom izrade celog sajta i svih elemenata koji će se na njemu nalaziti. To znači da vizuelna komunikacija mora da bude konzistentna i da mora prikazivati brend na onaj način koji je unapred definisan.

To kako ćete to upakovati u dobro korisničko iskustvo predstavlja zaseban izazov, za koji ćete uglavnom dobiti odrešene ruke.

foto: Promo

Naučite kako

Ova zlatna pravila će vam sigurno biti od koristi kada budete radili na svojim sajtovima. Međutim, njih nećete moći da primenite ako nemate barem osnovna teorijska znanja. Njih nećete steći na kratkim kursevima od nekoliko meseci. Ako zaista želite da naučitekako da dizajnirate sajtove, posvetite barem jednu godinu profesionalnom usavršavanju kroz rad na realnim projektima, uz pomoć kompetentnih mentora.

Upišite obuku za web dizajn i postanite profesionalac u ovom poslu. Foto: Promo

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track