LJUDSKI RESURSI: Zašto je HR ključni sektor u svakoj organizaciji
Foto: Promo

Odeljenje za ljudske resurse

LJUDSKI RESURSI: Zašto je HR ključni sektor u svakoj organizaciji

Edukacija -

Funkcija odeljenja za ljudske resurse podrazumeva staranje o ciljevima kompanije, unapređenje veština zaposlenih kroz obuku, uspostavljanje sistema u organizaciji, upravljanje ljudima, određivanje nagrada i beneficija, planiranje i sprovođenje pomoći zaposlenima i još mnogo toga.

Zašto postoji potreba za profesionalcima u sektoru ljudskih resursa?

Ljudi su najveće bogatstvo kompanije, koje ništa ne može zameniti. Zato je za uspeh svakog posla izuzetno važno upravljati radom zaposlenih, kontrolisati učinak, obučiti sve zaposlene i poboljšati rad svih koji su u toj firmi zaposleni – od onih na najnižim do onih na najvišim pozicijama.

Ljudski resursi odavno ne predstavljaju samo ono što su nekada bile kadrovske službe. U moderno vreme, HR menadžment je umnogome promenio fokus rada i otišao daleko od tradicionalnog kadrovskog, administrativnog i transakcionog posla. Ljudski resursi postali su organizaciona funkcija koja pruža smernice i savete za sva pitanja vezana za ljude u organizaciji.

foto: Promo

U budućnosti se očekuje da će funkcija upravljanja ljudskim resursima dati još veću vrednost strateškom korišćenju zaposlenih. Prema mišljenju američke konsultantkinje za ljudske resurse Rut Mejhju, dobro organizovan sektor zadužen za ljudske resurse pomoći će svakoj firmi da postigne ispunjenje poslovnih ciljeva, bez obzira na veličinu i delatnost te firme.

Postoji nekoliko HR disciplina ili oblasti, a stručnjaci ih dele na šest glavnih funkcija: zapošljavanje, sigurnost zaposlenih, odnosi sa zaposlenima, zarada i beneficije, usklađenost i obuka zaposlenih.

Važno je znati da HR menadžeri u svakoj od ovih disciplina mogu obavljati više od jedne osnovne funkcije svog posla. U malim preduzećima bez posebnog odeljenja za ljudske resurse moguće je postići isti nivo efikasnosti i upravljanja zahvaljujući jednoj stručnoj osobi na poziciji HR menadžera, i – po potrebi – angažovanje dodatne pomoći za ostale HR funkcije.

Svi članovi HR tima imaju obavezu da pružaju znanje, neophodne alate, administrativne usluge, profesionalne treninge, savetovanje ne samo radnicima, već i menadžmentu firme. Jedan od najvažnijih zadataka HR menadžera je staranje o dobrim odnosima rukovodilaca i zaposlenih. Oni brinu da misija i vizija firme budu uvek u svesti svih radnika. Ukratko, moglo bi se reći da je posao HR menadžera da celu firmu drži na okupu.

Kao u svakoj profesiji, i ovde postoje profesionalni i ljudski kvaliteti koji vam daju prednost u karijeri. HR menadžer mora biti sposoban da brzo sagleda informacije koje dobije i da u trenutku donese ispravnu odluku. On ima uticaj na kolege u različitim sektorima, može da ih usmerava da rade zarad dobrobiti kompanije, profesionalan je i stručan, sposoban da sarađuje sa najrazličitijim profilima ljudi u firmi i van firme, usmeren je ka rezultatima, odlučan i potpuno usredsređen na uspeh.

Menadžer ljudskih resursa spreman je na poslovne izazove, predstavlja uzor drugima i svojim radom daje primer kolegama. On mora biti radoznao, osoba otvorenog uma koja neprestano ispituje nove načine da unapredi kompaniju u kojoj radi.

foto: Promo

Ljubav prema radu sa ljudima svakako je prvi uslov da uopšte počnete da razmišljate o karijeri u oblasti ljudskih resursa. Iako ljudski resursi podrazumevaju rad u okviru pravila i politike jedne firme, na kraju krajeva, uloga HR menadžera usmerena je na ljude. Dakle, ako želite karijeru u ovom sektoru, važno je da umete da usaglasite rad sa ljudima sa obavezom da razvijate kompanijske strategije.

HR menadžeri moraju razumeti i suštinu organizacije za koju rade. Važno je da znaju čime se bavi njihova firma kako bi mogli da učestvuju u rukovođenju kroz privlačenje i angažovanje najboljih ljudi za određene pozicije.

Veliki deo HR odeljenja radi na tome da pronađe i zadrži talentovane radnike u svojoj kompaniji. Ali da bi jedna firma zaista privukla i zadržala one najbolje, sektor ljudskih resursa mora odlično da poznaje detalje njenog poslovanja, njene ciljeve i politiku, misiju i viziju, tačnije mora učestvovati u njihovom kreiranju. Kada radite kao HR menadžer, uvek ćete gledati punu sliku firme, a ne samo ljude u njoj – jer ljudi i strategija zajedno čine recept za uspeh.

Uspešna komunikacija je izuzetno važna u ovom poslu. Veliki deo posla HR menadžera je da komunicira na svim nivoima, što podrazumeva i razgovore o poverljivim temama. Dobra komunikacija je bitna i kako bi se HR nosio sa osetljivim situacijama poput pritužbi i nezadovoljstava zaposlenih, a da se pri tome ne povrede pravila i politika kompanije.

Edukacija i iskustvo su ključni kada se radi o menadžmentu u oblasti HR-a. Da biste se bavili ovim poslom, potrebno je mnogo stručnih znanja i veština. HR predvodi i organizuje timove, bavi se vođenjem projekata, i zato mora da poseduje znanja iz oblasti finansija i menadžmenta, da bude vešt u pregovaranju i donošenju odluka... Ako želite dinamičan posao koji će vam obezbediti da učestvujete u upravljanju firmom za koju radite, ali i da u isto vreme pomažete pojedincima da budu zadovoljni na radnom mestu – ljudski resursi su posao za vas.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track