OGLAŠAVANJE PRE I POSLE INTERNETA: Evo kako je internet promenio marketing
Foto: Promo

Istorija oglašavanja

OGLAŠAVANJE PRE I POSLE INTERNETA: Evo kako je internet promenio marketing

Edukacija -

Internet je u potpunosti promenio način na koji posmatramo svet i obavljamo dnevne zadatke. Kao i u mnogim drugim oblastima, ova mreža je u velikoj meri uticala i na marketing.

Oglašavanje pre pojave interneta

U vremenu pre interneta reklamiranje proizvoda bilo je potpuno drugačije. Glavni uzrok tome bilo je postojanje mnogo manjeg broja kanala pomoću kojih bi proizvođači dolazili do svojih potrošača.

Pre interneta, sa znatno manjim brojem medijskih kuća, potrošači su imali ograničene informacije o proizvodu koji ih zanima.

Drugim rečima, prosečan korisnik je kupovao proizvod iako nije znao šta može da očekuje od njega. Sa druge strane, proizvođači su imali mnogo više prostora da oblikuju navike potrošača i osmisle strategiju pomoću koje će najlakše da utiču na njihove odluke.

foto: Promo

Kako se stvarao brend?

S obzirom na ograničen broj informacija o proizvodu u periodu pre pojave interneta, potrošači su smatrani prilično naivnim. Stvaranje brendova se zasnivalo uglavnom na hipnotisanju mase. Tada su mnogi proizvođači kampanjama koje podižu raspoloženje, podstiču iracionalne želje i igraju na kartu neznanja za veoma kratko vreme ostvarili neverovatan uspeh.

Potrošačima je „ispiran mozak”. Kako je ova strategija postala masovno prihvaćena, brendiranje proizvoda na ovakav način postalo je svetski trend. Drugim rečima, brendiranje se svodilo na eksploatisanje ljudskih poroka i slabosti sa ciljem da se ostvari što veći profit.

Digitalno doba – ništa više nije kao pre

Digitalno doba, koje vlada sada, potpuno je promenilo pravila ove igre, iako je njen cilj i dalje ostao isti. Internet znači da postoji dostupnost svih informacija, što je umnogome promenilo percepciju i način kupovine.

Blogovi, korporacijski sajtovi i društvene mreže omogućili su potrošačima da razmenjuju mišljenje o proizvodima na globalnom nivou. Mnogi potrošači danas o određenom proizvodu znaju isto onoliko koliko i prodavac, kome su zato znatno smanjene šanse za ubeđivanje kupaca. Potreba da se pre kupovine raspitaju o svim detaljima koji ih zanimaju danas je sasvim normalna pojava, čak i za proizvode koji ne spadaju u kategoriju luksuznih.

foto: Promo

Uticaj reklama na društvenim mrežama

Digitalna era naterala je proizvođače da promene način razmišljanja i mnogo više rade na strategiji kojom će privući potrošače. Pojava interneta, a posebno društvenih mreža, uticala je na stvaranje potpuno novog pravca u digitalnom oglašavanju. Danas je brendiranje nekog proizvoda gotovo nezamislivo bez promocije na društvenim mrežama.

Milioni ljudi širom sveta svakodnevno pristupaju društvenim mrežama, pa je broj ljudi koje je moguće tako dosegnuti znatno veći. Moć društvenih mreža se ogleda u mogućnostima za pridobijanje novih mušterija i održavanje odnosa sa postojećim klijentima.

Za upotrebu društvenih mreža zarad svrhe oglašavanja neophodna je promišljena strategija. Svakoj ciljnoj grupi proizvođači se obraćaju na poseban način, trudeći se da govore „njihovim jezikom”. Oni na taj način ne štrče, a pri tome ipak ostavljaju snažan uticaj na potencijalne kupce.

Pored pristupa ciljnoj grupi i velikom broju ljudi, reklamiranje na društvenim mrežama zahteva mnogo manje troškove nego što je to slučaj sa klasičnim vidom oglašavanja, a pri tome pruža kompanijama detaljnije utiske kupaca o proizvodima.

foto: Promo

Sve veća potreba za marketinškim planerima

Internet je promenio način oglašavanja i taj trend će se nastaviti u budućnosti. Uspeh neke kampanje na internetu zavisi isključivo od toga kako je isplanirana, a za to je zadužen ekspert za planiranje marketinga na internetu. Dobra reklama na mreži mora da bude usmerena ka pravoj ciljnoj grupi, u pravom trenutku, uz što manje troškove.

Planiranje marketinga na internetu je relativno novo zanimanje, za kojim vlada sve veća tražnja na tržištu. Stručnjak za digitalni marketing možete postati posle godinu dana školovanja po priznatom programu, nakon čega ćete dobiti i međunarodni sertifikat koji će vam pomoći da dođete do dobro plaćenog posla.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track