Najnovije vesti

SEO OPTIMIZACIJA: Evo kako Google određuje koji sajt ćete posetiti
Foto: Promo

Digitalni marketing

SEO OPTIMIZACIJA: Evo kako Google određuje koji sajt ćete posetiti

Edukacija

Sistem po kome najpopularniji internet pretraživač Google prikazuje rezultate pretrage omogućava nam da pronađemo tačno onaj sadržaj koji nam je potreban. Da li ste se nekad zapitali kako funkcioniše Google i od čega zavisi na kom sajtu ćete završiti nakon pretrage?

SEO optimizacija, internet pretraživači
foto: Promo

U pronalaženju informacija koje nas zanimaju i otkrivanju novih web sajtova najvažniju ulogu ima optimizacija sajta SEO (engleski, search engine optimization). Kucanjem ključnih reči na internet pretraživačima web sajtovi optimizovani za Google pojavljuju se u vrhu pretrage. To ih automatski čini vidljivijim i u velikoj meri utiče na broj njihovih posetilaca.

Promena u algoritmu koju je Google uveo 2011. godine još više je pojačala uticaj SEO optimizacije pa danas gotovo nijedan sajt koji za cilj ima privlačenje što većeg broja posetilaca ne može da opstane bez ovog marketinškog alata.

Ključne reči – najznačajnije oružje SEO optimizacije

Istraživanje ključnih reči postalo je jedna od najvrednijih i najunosnijih oblasti SEO optimizacije. Odabir najboljih mogućih reči koje će opisivati jedan web sajt zahtevaju pažljivo istraživanje i praćenje aktuelnih trendova.

Osnovno pitanje o kome treba voditi računa prilikom optimizovanja sajtova jeste koje ključne reči bi prosečan korisnik interneta guglao da bi došao do jednog sajta. Kada je optimizovan sa idealnim ključnim rečima, web sajt će se pojaviti na prvoj stranici rezultata pretrage na Googleu i tako privući mnogo više posetilaca od lošije pozicionirane konkurencije.

Dizajn optimizovanih stranica povećava vidljivost sajta

Optimizovani web sajtovi izdvajaju se i po svom specifičnom dizajnu, koji je prilagođen potrebama korisnika.

SEO optimizacija, internet pretraživači
foto: Promo

Sadržaj koji ima veće šanse da poveća prodaju i zadrži posetioce na sajtu biće istaknutiji i dostupniji tako da potencijalni kupci odmah znaju gde treba da kliknu da bi pronašli ono što im je potrebno. Formiranjem HTML oznaka najznačaniji sadržaji sa optimizovanih sajtova biće bolje pozicionirani u rezultatima pretrage. Drugim rečima, od ovih oznaka zavisi koji tekstovi će se pojaviti na Guglu kao deo jednog sajta.

Linkovi koji vode ka sajtu određuju kvalitet

Još od vremena kada su se pojavili, pretraživači su prednost davali onim pouzdanijim i kvalitetnijim linkovima, na koje se znatno više kliktalo. To znači da što više spoljnih linkova ima ka jednom sajtu, to će internet pretraživač bolje sortirati tu web adresu. Dakle, ključ uspeha leži u tome da linkovi koji se dele na društvenim mrežama i drugim sajtovima a koji imaju za cilj da privuku posetioce budu oni najkvalitetniji sa web stranice.

Optimizovane mobilne aplikacije se bolje prodaju

Sajtovi koji su dizajnirani za posetioce koji imaju desktop računare dobro su mesto za početak optimizacije, ali tu nije kraj. Sledeći važan korak je optimizacija web sajta za pristup s mobilnih uređaja, a zatim i aplikacija.

Tokom poslednjih godina mobilni telefoni su postali uobičajen način pristupa internetu, pa se danas web sajt bez prateće mobilne aplikacije može posmatrati kao nekompletan.

Optimizacija mobilnih aplikacija funkcioniše potpuno drugačije i spada u posebnu kategoriju tehnika optimizacije sajta. Ključne reči koje se nalaze u opisu aplikacija takođe utiču i na redosled pojavljivanja na App storeu, što istovremeno povećava i njihove šanse za preuzimanje.

Zašto treba da postanete stručnjak za SEO?

Optimizacija sajta i sve pomenute tehnike koje je čine spadaju u jedno od osnovnih marketinških ulaganja koja zaokružuju spremnost jednog web sajta, odnosno aplikacije da postigne zacrtane rezultate. Dizajn sajta, raspored sadržaja po važnosti i istražene ključne reči koje se najčešće ukucavaju na internet pretraživačima čine SEO neizostavnim u borbi za što bolju poziciju sa konkurencijom.

SEO optimizacija, internet pretraživači
foto: Promo

Svi ovi razlozi učinili su da stručnjaci koji se bave optimizacijom sajtova i aplikacija postanu veoma traženi i plaćeni na tržištu. Veštine SEO moguće je vrlo lako naplatiti u svetu informacionih tehnologija. Ako se u obzir uzme činjenica da je za učenje neophodnih znanja i sticanje priznatih sertifikata u ovoj profesiji potrebno svega 12 meseci, onda je jasno zašto je ovim stručnjacima otvoren najkraći put do uspešne karijere.

Foto: Promo

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...