WEB DIZAJN: Evo kako da kreirate sadržaj koji je lak za čitanje
Foto: Promo

Korisničko iskustvo

WEB DIZAJN: Evo kako da kreirate sadržaj koji je lak za čitanje

Edukacija -

Čitljivost meri koliko je ljudima lako da prepoznaju reči, rečenice i fraze. Kada je čitljivost vašeg web sajta velika, to znači da je korisnicima lako da pogledom skeniraju vašu web stranicu ili prelete preko nje. Zbog toga pristup podacima na takvoj web stranici ne zahteva napor.

Kako da postignete čitljivost na web sajtu? Pratite proverena pravila.

Kontrast je ključ

Edukacija
foto: Promo

Za čitljivost je važno da postoji dovoljno kontrasta između boje teksta i pozadinske boje. Iako će šema boja vaše web stranice verovatno predstavljati boje vašeg brenda, morate predvdeti dovoljno kontrasta između elemenata. To možete uraditi pomoću alata za merenje kontrasta, kao što je Contrast Checker.

Koristite velika slova

Edukacija
foto: Promo

Većina ljudi se muči dok čita sitnije fontove. Tipično pravilo za web dizajn jeste da veličina fonta glavnog teksta bude makar 16 pt. Naravno, broj zavisi od fonta koji koristite.

Razmotrite tipove fontova i kombinaciju

Edukacija
foto: Promo

Svet tipografije nudi mnogo vrsta fontova. Možete birati između serifnih (fontovi čija se slova završavaju malim linijama, poput fonta Times New Roman) i beserifnih fontova. Beserifni fontovi su obično pravi izbot za dugačke onlajn tekstove. Naravno, možete eksperimentisati i kombinovati različite vrste.

Postoji mnogo fontova koji imaju dekorativnu svrhu. Takvi su, primera rad, oni koji oponašaju rukom pisana slova. Ako koristite ovakve fontove radi efekta, pokušajte da ne preterujete.

Ograničite broj fontova

Nemojte koristiti više od tri različita tipa u okviru jedne web stranice. Pojedini projekti mogu zahtevati kompleksnije kombinacije, ali previše fontova po pravilu daje utisak prenatrpanosti, što odvlači od identiteta brenda i otežava čitanje.

Koristite teme

Edukacija
foto: Promo

Da biste uspostavili jasnu hijerarhiju, morate varirati sadržaj u veličini i težini – od velikog naslova, do manjih podnaslova i još manjeg teksta u pasusima. Na ovaj način ćete znatno olakšati navigaciju i pospešiti iskustvo posetilaca.

Čitljivost je samo jedan od zahteva kvalitetnog korisničkog iskustva na internetu. Ako želite da ovladate tehnikama web dizajna i kreirate dopadljive stranice, morate proći ozbljan trening.

Jednogodišnja sertifikova na obuka za web dizajnera je najbrži način da dođete do znanja i zvanja koje će vam omogućiti profesionalni angažman u ovoj kreativnoj industriji.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track