NE PROPUSTITE DA IH ISPROBATE: Ovo su 3 proverena načina da budete superproduktivni
Foto: Promo

Produktivnost

NE PROPUSTITE DA IH ISPROBATE: Ovo su 3 proverena načina da budete superproduktivni

Edukacija -

Svakog dana svi na raspolaganju imaju 24 sata. Kako da ih vi efektivno iskoristite?

Retki su oni koji su sve vreme fokusirani i u svakom trenutku razmišljaju o više stvari. Većini je potrebno da za sopstvenu uspešnost izdvoji posebno vreme, a često i prostor. Evo tri odlična načina da sebe učinite uspešnijim u svemu što radite.

Business Academy
foto: Promo

Metoda „Najvažniji zadatak“

Nisu svi zadaci podjednako važni, ali morate umeti da ih upravo po važnosti rasporedite. Zato svakog jutra razmislite o onome što je taj dan pred vas stavio i izdvojte najviše 3 stvari koje su ključne i koje je neophodno da upravo toga dana završite. Sve ostalo može da sačeka.

Šta ih čini ključnim? Njihov ishod. Onaj zadatak koji će u vašem poslu ili radu uopšte napraviti najveću promenu – to je vaš najvažniji zadatak za taj dan. Najvažniji zadaci nisu isto što i vaše dnevne obaveze i ne treba da ih na isti način posmatrate.

Business Academy
foto: Promo

Najvažnijim zadacima se posvetite na početku dana, a ako zbog nečega morate da prekinete rad na njihovom ispunjenju, odmah napravite i plan kako i kada ćete nastaviti. Time se obavezujete sami sebi, ali i učite da poštujete sopstveni raspored.

Metoda ukrštenih matrica

Svi preduzetnici znaju da je bavljenje samo jednim zadatkom istinska retkost u radu za sebe, pa je vrlo verovatno da će svaki projekat kojim se bavite imati svoje najvažnije zadatke. Kako da prevaziđete preklapanja, a opet sve završite po planu?

Iskoristite formulu Uticaj = Veličina x Unapređenje. Pod veličinom možete da podrazumevate sve ono što je za vaše poslovanje važno: broj klijenata, novac, uštedu… Unapređenje je – naravno – unapređenje, vas i poslovanja.

Business Academy
foto: Promo

Zatim napravite četiri polja. Redove označite sa „Malo unapređenje“ i „Veliko unapređenje“, a kolone sa „Mala vrednost“ i „Velika vrednost“. Polje „Malo unapređenje / Mala vrednost“ predstavlja ono što ćete najlakše ostvariti. Unapređenje će biti malo, ali takav će biti i rizik. Ovo je polje kome bi najređe trebalo da pribegavate.

Polje „Mala vrednost / Veliko unapređenje“ zahteva mnogo rada, a profit (bilo koje vrste) biće vrlo mali. Bilo bi dobro da ovo polje izbegnete i vreme posvetite ostalim poljima.

Polje „Velika vrednost / Malo unapređenje“ označava zadatke koje ćete relativno lako završiti, a višestruko će vam se isplatiti. Idealno je da sve svoje zadatke možete da smestite u ovo polje.

Business Academy
foto: Promo

Konačno, polje „Veliko unapređenje / Velika vrednost“ doneće vam najveće zadovoljstvo onim što ste uradili. Svaki vaš napor će se isplatiti, pa će vam zato i biti lakše da predano radite. Jer projekat koji ima najviše vrednosti jeste vaš prioritetni i najvažniji zadatak.

Ajzenhauerova metoda

Ova metoda, nazvana po bivšem američkom predsedniku Dvajtu Ajzenhaueru i načinu na koji je donosio važne odluke, uvodi još jednu varijablu: hitnost. Prvo uradite ono što je najhitnije jer, kako god gledali na stvari, to morate odmah da uradite.

Šta to znači u preduzetništvu? Hitni su oni projekti za koje je klijent dao rok, a vi morate da ga poštujete. Takvi su i projekti za koje ste sami odredili rok prema nekom trećem (saradniku, klijentu, podizvođaču) i od vašeg izvršenog zadatka zavisi da li će bilo ko drugi uopšte moći da započne svoj dalji rad.

Business Academy
foto: Promo

Iako su svi ovi saveti korisni i primenljivi u praksi, zapravo morate da pronađete svoj način. To znači da prvo morate da upoznate i naučite preduzetništvo kroz rad na realnim projektima pod vođstvom mentora. Potrebna su vam znanja, tuđa iskustva, slučajevi dobre prakse i sopstveni praktičan rad – na jednom mestu i u isto vreme. Tek tada možete da se okrenete grafikonima i savetima koji će poboljšati ono što već znate i umete. Zato se spremite za rad, jer se i uspeh uči.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track